Onko olemassa oikeasti hyviä suomalaisia naisartisteja?
Olen kuunnellut seuraavien kotimaisten naisartistien tuotantoa (väh. yhden levyn per artisti): Anna Puu, Diandra, Jenni Vartiainen, Janna Hurmerinta, Kaija Koo, Mariska, Siru Airistola, Suvi Teräsniska, Irina, Jippu ja Chisu. Toistaiseksi ei ole tullut vastaan yhtäkään hyvää kappaletta, vaan yksinomaan laadullisesti ala-arvoista materiaalia. Osaisiko joku (mielellään edes vähän muusikista ymmärtävä) suositella kotimaista naisartistia, jonka musiikki on aidosti hyvää?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:48"]
Kuuntelen tällä hetkellä Sannin albumia "Lelu". Kolmas kappale menossa ja toistaiseksi taso on ollut ala-arvoinen. Sanni ei ole kummoinen laulaja, mutta tuollakin äänellä voisi laulaa paaljon parempia kappaleita.
Ap
[/quote]
Pakko mainita nyt, että Pojat-kappaleessa on laadukas rap-osuus. Kappale on muilta osin täysin ala-arvoine, mutta tuo osio on toistaiseksi parasta, mitä olen kuullut suomalaisten naisartistien tuotannossa.
Pakko kuunnella jossain vaihessa Tippa-T:n omaa tuotantoa.
Ap
En todellakaan usko että AP olisit kuunnellut "vähintään yhden levyn per artisti" näiltä luettelemiltasi inhokeilta. Ei kukaan kuuntele koko levyä jos ei voi laulajaa tai hänen musaa sietää. Itse olen jokaiselta noista kuullut useita hyviä biisejä, ei tietty koko levyä mutta ihan järkevän koosteen niistä saa.
Muuten, et maininnut Anna Abreuta, oletko hänen fani?
Pojat-kappaleen räppiosuus on laadukas, koska sen vetää räppäri. Sannin oma "räppi" on puhelaulua, kuuntele vaikka Prinsessoja ja astronautteja -kappaleen c-osa. Ei minkäänlaista dynamiikkaa tai flow'ta - kenties se on tarkoituskin.
Ei ole.
Kaikki hyvät ovat kuolleet.
Carola, Laila Kinnunen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:03"]
En todellakaan usko että AP olisit kuunnellut "vähintään yhden levyn per artisti" näiltä luettelemiltasi inhokeilta. Ei kukaan kuuntele koko levyä jos ei voi laulajaa tai hänen musaa sietää. Itse olen jokaiselta noista kuullut useita hyviä biisejä, ei tietty koko levyä mutta ihan järkevän koosteen niistä saa.
Muuten, et maininnut Anna Abreuta, oletko hänen fani?
[/quote]
Usko tai älä. Sitä paitsi on paljon artisteja, joiden pääosin ala-arvoisesta tuotannosta löytyy yksittäisi helmiä. Tämän takia en tuomitse artisteja parin kappaleen perusteella, ymmärrätkö?
Anna Abreuta en ole kuullut paria ala-arvoista kappaletta enempää, kuuntelen hänenkin tuotantoaan enemmän tässä jossain vaiheessa.
Ap
Kiinnostaisi tietää, ketkä sitten ovat ap:n mielestä niitä hyviä artisteja, joiden musiikki ei ole ala-arvoista.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:31"]
Kiinnostaisi tietää, ketkä sitten ovat ap:n mielestä niitä hyviä artisteja, joiden musiikki ei ole ala-arvoista.
[/quote]
Kotimaisista mm. Juno, Kasmir, PistePiste Nopsajalka, Janne Orden, Satin Circus, Samuli Putro, Pariisin Kevät, Lauri Tähkä, Leevi & the Leavings, Beastmilk
Ulkomaisista mm. Sonic Youth, Rolling Stones, Aerosmith, Neutral Milk Hotel, Meghan Trainor, Deftones, Beyonce, Muse, Whitney Houston, Amy Winehouse, Swans, Lauren Harris, 2Pac, Lupe Fiasco
Siinä muutamia loistavia artisteja, joiden tuotannosta suurin osa on laadukasta. Lisäksi on satoja artisteja, joilta löytyy muutamia helmiä!
Sannista täytyy sanoa sen verran, että löysin ensimmäisen suomalaisen naisartistin kappaleen, joka oli kokonaisuutena laadukas. Levyn viimeinen biisi, Soita Mua (S&M).
Kuuntelen jossain vaiheessa Sotke Mut-levyn, josko löytyisi muitakin helmiä!
Ap
Honey B (blues), Molly Moonstone, 50-60-luvun artistit, Slow Down trio feat. Paula, Sara Lee, Miki Lamarr
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:31"]
[/quote]
Kotimaisista mm. Juno, Kasmir, PistePiste Nopsajalka, Janne Orden, Satin Circus, Samuli Putro, Pariisin Kevät, Lauri Tähkä, Leevi & the Leavings, Beastmilk
Ulkomaisista mm. Sonic Youth, Rolling Stones, Aerosmith, Neutral Milk Hotel, Meghan Trainor, Deftones, Beyonce, Muse, Whitney Houston, Amy Winehouse, Swans, Lauren Harris, 2Pac, Lupe Fiasco
Siinä muutamia loistavia artisteja, joiden tuotannosta suurin osa on laadukasta. Lisäksi on satoja artisteja, joilta löytyy muutamia helmiä!
Sannista täytyy sanoa sen verran, että löysin ensimmäisen suomalaisen naisartistin kappaleen, joka oli kokonaisuutena laadukas. Levyn viimeinen biisi, Soita Mua (S&M).
Ap
[/quote]
Et oo tosissasi! Miten soita mua eroaa niin paljon sannin muista biiseistä, että muut on ala-arvoisia, mutta soita mua helmi??? Et oo tosissas.
Ap:n oma musiikkimaku ei sekään ole kovin kummoinen. Ei kyllä oo varaa suomalaisia naisartisteja mollata. PistePiste, Nopsajalka, Satin Circus... salli mun nauraa!
kuten joku sanoi, älä kuuntele mainstreamia
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:31"]
[/quote]
Ap
[/quote]
no mitä hittoa kuuntelet alternativea ja sitten ihmettelet kun mainstream poppikuulostaa niin huonolta? wtf ap
Ai, mä kyllä tykkään Kaija Koosta.
Onpa erikoinen maku ja vielä erikoisempi alue etsiä uusia artisteja. Ettet olisi noita kaikkia vetäissyt jonkin foorumin rekommendaatiolistalta ja kyllästyttyäsi iskenyt NRJ:n takaisin päälle?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:03"]Onpa erikoinen maku ja vielä erikoisempi alue etsiä uusia artisteja. Ettet olisi noita kaikkia vetäissyt jonkin foorumin rekommendaatiolistalta ja kyllästyttyäsi iskenyt NRJ:n takaisin päälle?
[/quote]
joo muakin ihmetytti. swans ja joku lauri tähkä :D
Tsekatkaapa sellanen suomalainen nuori mimmi kun Ronya. Uskomaton ääni!
Kuuntelen tällä hetkellä Sannin albumia "Lelu". Kolmas kappale menossa ja toistaiseksi taso on ollut ala-arvoinen. Sanni ei ole kummoinen laulaja, mutta tuollakin äänellä voisi laulaa paaljon parempia kappaleita.
Ap