Onko feisbuukkiin helppo luoda jostakusta metaprofiili?
Sellainen minkä sivulla näkyy kaikki oma toiminta?
Vai häröilenkö vain ja tarvitsen lääkkeet?
Siis muuten samanlainen esitys kuin omani, mutta pieniä eroavuuksia aitoon.
Kommentit (12)
Identiteettivarkaus. On helppoa jos sinulla on julkinen fb.
Kai nääki tekstit siellä näkyy.
Kohta näytän ripsipiirakkaa🐽
Metaprofiili ei kai tarkoita ihan tuota?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että tarkoittaa ihan vain profiilia jostakin toisesta. Nykyäänhän facebookin nimi on meta.
Vierailija kirjoitti:
No mikä sitte? Sivupersoonaprofiili? Muka profiili? Feikki?
Kuka tähän ryhtyy?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tän voi selvittää?
Muuta yksityiseksi kaikki mitä voit. Pelkän formaatin saa kopioida.
instagram, facebook ja google ovat yhdistetyt ja tekoäly kaivaa ja yhdistelee tietoja jatkuvasti. Eivätkä edes peittele sitä. Tätä sanotaan mainonnan ja sisällön kohdentamiseksi.
Joku fb-kaverisi ostaa kuntopyörän ja sinä tykkäät hänen postauksestaan kuntopyörän kuvasta. Tuloksena omalla sivullasi näytetään mainoksia kuntopyöristä.
Et ole tosissasi AP. Suunnittelet siis identiteettivarkausta? Oletko ihan terve? Tajuatko, että se on rikos?!!??
-z-
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi AP. Suunnittelet siis identiteettivarkausta? Oletko ihan terve? Tajuatko, että se on rikos?!!??
-z-
Satiainen äänessä.
Kannattaa ottaa yhteyttä johonkuhun, joka voi auttaa. Itse olen vähän samankaltaisessa tilanteessa. En voi yksilöidä tarkemmin, mutta kannattaa olla yhteydessä IT-asiantuntijoihin, jos aidosti epäilet jotakin. Itse voi olla vaikea heti havaita tällaisia väärinkäytöksiä. Esimerkiksi tiliä voidaan käyttää vaihtamatta salanaa, jolloin et huomaa sitä niin helposti. Ilmoitus on hyvä tehdä siitäkin syystä, jos tietojasi käytetään identiteettivarkauksiin tms.
Ja miten tän voi selvittää?