Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän ruokavalio

Vierailija
12.08.2015 |

Tosiaan teen tämän aloituksen koska työssäkäyvillä on täysin väärä käsitys köyhän elämästä suomessa. Elän toimeentulotuella 40% leikkauksella koska en suostu menemään 9e/päivä kuntouttavaa työtoimintaan
Aamupala
-kaksi näkki leipää ilman kinkkua tai juustoa+kraanavedenkera
Päivällinen
Makaroonia ja lihapullia  (halvimpia mitä lidlistä löyty)
Iltapalaa en ole vielä syönyt mutta muutama riisikakku niin eiköhän siinä ole päivän ruuat.
Jatkuva nälkä on mutta minkäs teet.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Ihan oikein sinulle. Ärsyttää ihmiset jotka lusmuaa yhteiskunnan piikkiin. Valtionhan ei ole mikään pakko maksaa noita tukia. Ne on etuuksia, mitä Suomessa saa. Voisi olla myös tilanne, että niitä ei olisi ollenkaan olemassa. Mitäs sitten ajattelit tehdä?
[/quote]
Miksi et muuta kehitysmaahan asumaan? Siellä ei loisita sossunpikkiin. Valitettavasti sivistysvaltiossa on jonkin näkönen sosiaaliturva mitä sinä vastustat.
Ap

Vierailija
42/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:05"]Mikset mennyt kuntoutukseen? [/quote] Periaatekysymys. Nuo pajat on törkeää ihmisoikeuksien polkemista ja ihmettelen miksi laillista. Työstä pitää saada palkkaa eikä mitään työmarkkinatukea/kulukorvausta. ap [/quote] Ei se ole työtä vaan kuntoutusta, jossa näennäisesti puuhastellaan jotain taloudellisessa mielessä täysin merkityksetöntä. Itse kudoin esim. kangaspuilla mattoja esim. vastaanottokeskuksiin ja sen sellaista. Musta oli ihan hyvä saada viitisen kymppiä viikossa tt-tuen päälle. Sillä viidellä kympillä olisivat voineet ostaa ne matot.  Oli tekemistä ja seuraa, ihan tykkäsin ja nykyään olenkin oikeissa töissä eli se sai minut takaisin yhteiskunnan syrjästä kiinni.   [/quote] Kuntouttamista? Älä viitsi. Siellä tehdään töitä niinku normaalissa töissä ja työturvallisuudesta ei tietookaan koska näitä ei noudateta pajoilla. Ap

[/quote]

Mistäs nyt noin hyvin tiedät, kun et edes ole ollut? Kyllä varmasti olisin saanut laastarin, jos sormi olisi jäänyt kangaspuiden väliin :D

[/quote]

En ole ap, mutta olen ollut mukana 9e/pv toiminnassa. Se on oikeaa työtä. Toisille vain maksetaan oikea palkka siitä niin kuin kuuluu... Toiset saa tuon 9e/pv kunnes otetaan uusi tuolla pilkkahinnalla. Hyväksyttyä orjuutusta sanon minä. Onneksi ei ole sittemmin tarvinnut moiseen mennä vaan on oikeita hommia tarjottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:n kannattaa aina heittäytyä tukien varaan. Laskepa, mikä on miniminne sossusta ja kuinka paljon se poikkeaa siitä mitä sinulla nyt jää käteen. 

Ota myös huomioon, että matkakulut jäävät pois, kotona voit löntystellä vanhoissa verkkareissa, et tarvitse enää uusia vaatteita ja sinulle jää aikaa leipoa ja tehdä ruuat aivan alusta itse. 

Veikkaan, että kannattaa, kun nyt laskelmat teet... 

Vierailija
44/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:15"]

Yh:n kannattaa aina heittäytyä tukien varaan. Laskepa, mikä on miniminne sossusta ja kuinka paljon se poikkeaa siitä mitä sinulla nyt jää käteen. 

Ota myös huomioon, että matkakulut jäävät pois, kotona voit löntystellä vanhoissa verkkareissa, et tarvitse enää uusia vaatteita ja sinulle jää aikaa leipoa ja tehdä ruuat aivan alusta itse. 

Veikkaan, että kannattaa, kun nyt laskelmat teet... 

[/quote]

Totta, että kannattais, olen silti mieluummin töissä, mutta väärinhän tämä on, että työtön voi pärjätä samoin kuin minä...

Vierailija
45/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:05"]Mikset mennyt kuntoutukseen? [/quote] Periaatekysymys. Nuo pajat on törkeää ihmisoikeuksien polkemista ja ihmettelen miksi laillista. Työstä pitää saada palkkaa eikä mitään työmarkkinatukea/kulukorvausta. ap [/quote] Ei se ole työtä vaan kuntoutusta, jossa näennäisesti puuhastellaan jotain taloudellisessa mielessä täysin merkityksetöntä. Itse kudoin esim. kangaspuilla mattoja esim. vastaanottokeskuksiin ja sen sellaista. Musta oli ihan hyvä saada viitisen kymppiä viikossa tt-tuen päälle. Sillä viidellä kympillä olisivat voineet ostaa ne matot.  Oli tekemistä ja seuraa, ihan tykkäsin ja nykyään olenkin oikeissa töissä eli se sai minut takaisin yhteiskunnan syrjästä kiinni.   [/quote] Kuntouttamista? Älä viitsi. Siellä tehdään töitä niinku normaalissa töissä ja työturvallisuudesta ei tietookaan koska näitä ei noudateta pajoilla. Ap

[/quote]

Mistäs nyt noin hyvin tiedät, kun et edes ole ollut? Kyllä varmasti olisin saanut laastarin, jos sormi olisi jäänyt kangaspuiden väliin :D

[/quote]

En ole ap, mutta olen ollut mukana 9e/pv toiminnassa. Se on oikeaa työtä. Toisille vain maksetaan oikea palkka siitä niin kuin kuuluu... Toiset saa tuon 9e/pv kunnes otetaan uusi tuolla pilkkahinnalla. Hyväksyttyä orjuutusta sanon minä. Onneksi ei ole sittemmin tarvinnut moiseen mennä vaan on oikeita hommia tarjottu.
[/quote]
Jep. Täällä päin tehdään esimerkiksi muuttohommia jota kuka tahansa voi tilata ja paljon halvemmaksi tulee kun tilaisi muuttofirman tekemään muuton. Työpaikkoja tämä paska orjatyösyystemi syö ja kaikkien näiden kannattajien unelma maa on ilmeisesti neuvostoliitto. Kommunistinen maa pian kun kaikki on pajoilla.
Ap

Vierailija
46/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:05"]Mikset mennyt kuntoutukseen? [/quote] Periaatekysymys. Nuo pajat on törkeää ihmisoikeuksien polkemista ja ihmettelen miksi laillista. Työstä pitää saada palkkaa eikä mitään työmarkkinatukea/kulukorvausta. ap

[/quote]Maksaja määrää joten turha täällä kerätä sääliä. Juuri sinunlaistesi takia Suomi on kuralla.

Vierailija
47/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄy nyt hyvä ihminen keräämässä mustikoita ja vadelmia ilmaiseksi metsästä. Aamupalaksi kaurapuuro marjoilla on herkkua. Päivälliseksi kasvissosekeitto  (Peruna 0,50€/kg, porkkanat 1€/kilo jne...). Joukkoon linssejä, niin saat proteiinia (n 1€/paketti). Vitosella saat täyttävää ruokaa moneksi päiväksi. Iltapalaksi vaikka kananmuna ja niitä marjoja. 

Vierailija
48/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei näin! Kuntouttava työtoimintaa harjoittavan työntekijän panos ei saa korvata työsuhteessa olevan työtä. Tämä on laissa. 

Sekoittanet työkokeiluun, jossa "kokeilija" tekee aivan oikeaa työtä saaden vain tämän kulukorvauksen. 

Vierailija
49/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:05"]Mikset mennyt kuntoutukseen? [/quote] Periaatekysymys. Nuo pajat on törkeää ihmisoikeuksien polkemista ja ihmettelen miksi laillista. Työstä pitää saada palkkaa eikä mitään työmarkkinatukea/kulukorvausta. ap

[/quote]Maksaja määrää joten turha täällä kerätä sääliä. Juuri sinunlaistesi takia Suomi on kuralla.
[/quote]
Oletko tosiaan noin tyhmä? Miten suomen talous kasvaa kun minä menen pajalle ilmaiseksi töihin?
Ap

Vierailija
50/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Ihan oikein sinulle. Ärsyttää ihmiset jotka lusmuaa yhteiskunnan piikkiin. Valtionhan ei ole mikään pakko maksaa noita tukia. Ne on etuuksia, mitä Suomessa saa. Voisi olla myös tilanne, että niitä ei olisi ollenkaan olemassa. Mitäs sitten ajattelit tehdä? [/quote] Miksi et muuta kehitysmaahan asumaan? Siellä ei loisita sossunpikkiin. Valitettavasti sivistysvaltiossa on jonkin näkönen sosiaaliturva mitä sinä vastustat. Ap

[/quote]

Anteeksi vahinkoalapeukku. Maksaja määrää -periaate tarkoittaa keskiluokan diktatuuria. Sitä ei olekaan vielä varsinaisesti kokeiltu, veikkaan että tulos tulee olemaan kammottava. Se johtaa kotimaiseen terrorismiin, jota harjoittaa lapsen tavoin kohdeltu väestönosa, kun siihen ajautuu niitäkin, joilla on tarmo ja älykkyys ja alun perin korkea itsetunto. Se taas johtaa vankileireihin. Perse edellä kommunismiin, niiden ajamana jotka sitä eniten julistavat inhoavansa. Jännän äärellä, juu. No, kai sekin on sitten kokeiltava, ennen kuin ymmärretään, että sillä on rajansa, kuinka pitkälle kapitalismin voi antaa keskittää pääomia, ennen kuin eläminen menee keskinäiseksi raateluksi.

Hillitkää sitä haluanne kadehtia niitä, joilla ei mitään ole. Voitte vapaasti vaihtaa paikkaa heidän kanssaan vaikka huomenna, jos heillä on jotain oikeasti kadehtimisen arvoista. Meillä olisi jatkuvasti kaikki mahdollisuudet työllistää työttömiä osa-aikaisiksi vapaaehtoisina, jos näin haluttaisiin toimia. Mutta kun halutaan rankaista, niin lopussa ei tosiaan seiso kiitos.

Vierailija
51/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääräpäisyyden ja typeryyden lisäksi vielä olet ylimielinenkin.

Ällöttävää.

Vierailija
52/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön samanlaisen aamupalan kuin sinä, päivällä kouluruuan ja illalla vielä pari näkkäriä lisää. En koe että kärsin mitenkään.

T.opiskelija

Vierailija
53/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]Eli kerran kävit ja sitten sait oikeita töitä? No sepäs oli kamala tapaus. Sellaista riistoa. Ihan vihaksi pistää että näin kävi. Itkettää.

Vierailija
54/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin että täällä olisi paljon ohjeita mutta ei. Missä nyt on ne kaikki superäidit, jotka ruokkivat 6-henkisen perheen 400€/kk?
Näitähän on aina ketjut pullollaan jos joku kyselee paljonko muilla menee ruokaan rahaa.

Vierailija
55/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:08"]

Juu. Mulla on tällä hetkellä hernekeittoa pari purkkia, muutama pottu, makaroonia, jauhelihaa pyrin syömään kun on rahaa. Ruisleipää ja kananmunia täytyy olla aina. Joskus käy leipäjonossa hakemassa mitä nyt sieltä saakaan. Kasviksia liian niukasti. Herkuttelu ja juopottelu vievät oman siivunsa budjetista, ovat kuitenkin prioriteettilistalla aika korkealla, valitettavasti, riippuvuus vie aivojen käyttökapasiteetista aika paljon. 

[/quote]

Mihin teillä menee se 500 euroa, joka kaikille pitää jäädä käteen asumiskulujen jälkeen. Eli vuokra, sähkö, sauna, kotivakuutus... 

Mulla menee kymppi puhelimeen ja laajakaistaan 20. Lopuilla voin ostaa ruokaa. Vaatteet haalin tutuilta ja mitään hankintoja en tarvitse, kaikki huonekalut ja kodinkoneet on. 

Mulla jää ylimääräistä pari sataa joka kuukausi ja käyn sitten pari kertaa vuodessa jollain kivalla matkalla tai laitan pitkin vuotta menemään huvituksiin osan tästä, teatteria ja sen sellaista. 

[/quote]Mulla menee takausvelkoihin, ei jää elämiseen kuiin 4 euroa pv eli 120 euroa kuussa kun laskut maksan. Sossu ei huomioi velkoja.

Vierailija
56/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:51"]Odotin että täällä olisi paljon ohjeita mutta ei. Missä nyt on ne kaikki superäidit, jotka ruokkivat 6-henkisen perheen 400€/kk?
Näitähän on aina ketjut pullollaan jos joku kyselee paljonko muilla menee ruokaan rahaa.
[/quote]
No täällä keskitytty lähinnä minun haukkumiseen.
Ap