Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän ruokavalio

Vierailija
12.08.2015 |

Tosiaan teen tämän aloituksen koska työssäkäyvillä on täysin väärä käsitys köyhän elämästä suomessa. Elän toimeentulotuella 40% leikkauksella koska en suostu menemään 9e/päivä kuntouttavaa työtoimintaan
Aamupala
-kaksi näkki leipää ilman kinkkua tai juustoa+kraanavedenkera
Päivällinen
Makaroonia ja lihapullia  (halvimpia mitä lidlistä löyty)
Iltapalaa en ole vielä syönyt mutta muutama riisikakku niin eiköhän siinä ole päivän ruuat.
Jatkuva nälkä on mutta minkäs teet.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hiljaa. Sä olet nyt jääräpäisyydessäs valinnut oman "köyhyytes". Eikä se ole edes köyhyyttä, vaan täyttä typeryyttä.

Jos et tee duunia, et syö. Ihan järkevähän systeemi Suomessa on. :)

Vierailija
22/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:05"]Mikset mennyt kuntoutukseen? [/quote] Periaatekysymys. Nuo pajat on törkeää ihmisoikeuksien polkemista ja ihmettelen miksi laillista. Työstä pitää saada palkkaa eikä mitään työmarkkinatukea/kulukorvausta. ap

[/quote]

Kyllä mun mies meni mielellään, on aina talvisin työttömänä, kesällä työllistyy muutamaksi kuukaudeksi. Se 9e/pvä nostaa kummasti sitä neljän viikon välein tulevaa rahaa. Taitaa olla jotain satasen luokkaa kuukaudessa. minä teen töitä huonosti palkatulla alalla ja me ei koskaan siltikään ole käyty leipäjonossa. Syödään ihan tavallisesti ja terveellisesti. Joskus ostetaan jopa viiniä tai olutta.  Tietenkin meillä on pelastus se, että mies tosiaan työskentelee kesäisin ja saa hyvää palkkaa. Mutta ei se koko talveksi riitä. Minun palkka on ihan naurettava, työttömänä saisin enemmän. En halua olla työtön, henkisesti elän parempaa elämää kun käyn töissä. Enkä tod. jaksa täytellä mitään sossulappuja.

Asumme Helsingissä.

Tuo "kuntouttava" sana on vähän väärä. Ei siellä mitään kuntouteta.  Mutta pysyy rytmi ja aamuheräämisen rutiini ja saa vielä ylimääräistä rahaa. Helkkarin paha, niinkö??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:05"]Mikset mennyt kuntoutukseen? [/quote] Periaatekysymys. Nuo pajat on törkeää ihmisoikeuksien polkemista ja ihmettelen miksi laillista. Työstä pitää saada palkkaa eikä mitään työmarkkinatukea/kulukorvausta. ap

[/quote]

Ei se ole työtä vaan kuntoutusta, jossa näennäisesti puuhastellaan jotain taloudellisessa mielessä täysin merkityksetöntä. Itse kudoin esim. kangaspuilla mattoja esim. vastaanottokeskuksiin ja sen sellaista. Musta oli ihan hyvä saada viitisen kymppiä viikossa tt-tuen päälle. Sillä viidellä kympillä olisivat voineet ostaa ne matot. 

Oli tekemistä ja seuraa, ihan tykkäsin ja nykyään olenkin oikeissa töissä eli se sai minut takaisin yhteiskunnan syrjästä kiinni.  
[/quote]
Kuntouttamista? Älä viitsi. Siellä tehdään töitä niinku normaalissa töissä ja työturvallisuudesta ei tietookaan koska näitä ei noudateta pajoilla.
Ap

Vierailija
24/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"]

[/quote]

Ei se ole työtä vaan kuntoutusta, jossa näennäisesti puuhastellaan jotain taloudellisessa mielessä täysin merkityksetöntä. Itse kudoin esim. kangaspuilla mattoja esim. vastaanottokeskuksiin ja sen sellaista. Musta oli ihan hyvä saada viitisen kymppiä viikossa tt-tuen päälle. Sillä viidellä kympillä olisivat voineet ostaa ne matot. 

Oli tekemistä ja seuraa, ihan tykkäsin ja nykyään olenkin oikeissa töissä eli se sai minut takaisin yhteiskunnan syrjästä kiinni.  
[/quote]
Kuntouttamista? Älä viitsi. Siellä tehdään töitä niinku normaalissa töissä ja työturvallisuudesta ei tietookaan koska näitä ei noudateta pajoilla.
Ap
[/quote]
Toki riippuu pajasta. Osa pajoista lähinnä semmosta askarteluu mutta on myös näitä metsäpajoja missä tehdään raskasta työtä.
Ap

Vierailija
25/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap en kehtaisi valittaa, kun olet itse osasi valinnut. Muitakin vaihtoehtoja olisi ollut varmasti kuin kuntouttava työ jossain pajoilla.

Aikuisen ihmisen on osattava kantaa itsestään vastuu, eikä odottaa että kaikki tuodaan eteen tarjottimella. Itse en pidä mitenkään vääränä elää yhteiskunnan tuilla, mutta kyllä sitä pitää jotain muutakin tehdä kuin "maata kotona" odottaen että rahat vaan kilahtavat tilille.

Vierailija
26/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua. Sulla on toi -40%, mä vedän askin röökiä päivässä. Tyhmiä valintoja, mutta onneksi kuitenkin omia. 

Vierailija
27/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:11"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:05"]Mikset mennyt kuntoutukseen? [/quote] Periaatekysymys. Nuo pajat on törkeää ihmisoikeuksien polkemista ja ihmettelen miksi laillista. Työstä pitää saada palkkaa eikä mitään työmarkkinatukea/kulukorvausta. ap [/quote] Ei se ole työtä vaan kuntoutusta, jossa näennäisesti puuhastellaan jotain taloudellisessa mielessä täysin merkityksetöntä. Itse kudoin esim. kangaspuilla mattoja esim. vastaanottokeskuksiin ja sen sellaista. Musta oli ihan hyvä saada viitisen kymppiä viikossa tt-tuen päälle. Sillä viidellä kympillä olisivat voineet ostaa ne matot.  Oli tekemistä ja seuraa, ihan tykkäsin ja nykyään olenkin oikeissa töissä eli se sai minut takaisin yhteiskunnan syrjästä kiinni.   [/quote] Kuntouttamista? Älä viitsi. Siellä tehdään töitä niinku normaalissa töissä ja työturvallisuudesta ei tietookaan koska näitä ei noudateta pajoilla. Ap

[/quote]

Mistäs nyt noin hyvin tiedät, kun et edes ole ollut? Kyllä varmasti olisin saanut laastarin, jos sormi olisi jäänyt kangaspuiden väliin :D

Vierailija
28/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, mutta on onneksi mielikuvitus ja mahdollisuus kasvattaa parvekkeella ruokaa, perunaa, porkkanaa, salaattia, yrttejä ja pinaattia.

Aamupala Lidlin maustamatonta jugurttia, sitä rasvaista, sekaan metsästä ilmaista mustikkaa tuoreena tai pakasteena (minulla mahdollisuus kerätä). Keitetty kananmuna vielä päälle. Lounas on esim. pinaattimunakas, kasvissosekeitto, kasviskeitto, jauhelihakeitto, hernekeitto, tai kanakeitto broilerin jauhelihasta jota ostan pakastimeen alennusmyynnistä. Nämä kaikki ruuat teen itse. Päivällisen jätän väliin ja illasta syön sitten joko ruokaa toisen kerran tai mitä kaapissa on. Joskus leivon sämpylöitä, juustosarvia yms. 

Ei edullinen ruoka ole epäterveellistä. Päiväbudjettini koko päivän ruualle on maksimissaan 2e.

Vierailija
29/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aivan oikein, että vaaditaan kuntouttavaan työtoimintaan osallistumista. Sehän on sitten aivan oma valinta, ottaako lisärahaa siitä tai 40 prossan leikkauksen kieltäytymällä. 

Sinä valitsit jälkimmäisen ja makaronin. Mikä on ongelma?

Vierailija
30/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kouluu ja opiskele ammatti jos nykysellä ammatillas ei oo töitä. Vai onko sulla ees ammattia... huoh................

Vierailija
31/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ainakin valita menenkö vaikka vain kahtena päivänä viikossa. Tein näin ja tt-tuki pysyi ennallaan. Eikä siinä mitään vikaa ollut. Hiottiin vanhoja huonekaluja ja korjailtiin uuteen uskoon. 

Ihan kiva oli tehdä käsillään ja lopulta päädyin käymään neljä kertaa viikossa. Pääsin sitten töihinkin välillä, mutta valitettavasti määräaikaisuus loppui ja olen taas työtön :(

Vierailija
32/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat mieheltä. oletko mies, jos saan udella?

Vierailija
33/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sinulle. Ärsyttää ihmiset jotka lusmuaa yhteiskunnan piikkiin. Valtionhan ei ole mikään pakko maksaa noita tukia. Ne on etuuksia, mitä Suomessa saa. Voisi olla myös tilanne, että niitä ei olisi ollenkaan olemassa. Mitäs sitten ajattelit tehdä?

Vierailija
34/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo tuommoinen ole tahallista hidasta itsemurhaa, sillä tuollaisella ruokavaliolla sairastuu pahasti ennen pitkää. Minä unohtaisin periaatteeni ja menisin kiltisti työtoimintaan tai minne käsketäänkin.

Vierailija
35/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämän viikon ruuat maksoivat 16 euroa. Ostin mm. perunoita, kaalia, sipulia, porkkanoita, tarjousjauhelihaa...

Vierailija
36/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Eikös tuo tuommoinen ole tahallista hidasta itsemurhaa, sillä tuollaisella ruokavaliolla sairastuu pahasti ennen pitkää. Minä unohtaisin periaatteeni ja menisin kiltisti työtoimintaan tai minne käsketäänkin.
[/quote]
En mene. [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Eikös tuo tuommoinen ole tahallista hidasta itsemurhaa, sillä tuollaisella ruokavaliolla sairastuu pahasti ennen pitkää. Minä unohtaisin periaatteeni ja menisin kiltisti työtoimintaan tai minne käsketäänkin.
[/quote]
En mene. En ole lammas joka kiltisti ja iloisesti marssii pajoille kuten juutalaiset kaasukammioon. Hyvässä kunnossa olen itseasiassa ainakin vielä. Eipä opiskelijatkaa paremmin syö.
ap

Vierailija
37/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Eikös tuo tuommoinen ole tahallista hidasta itsemurhaa, sillä tuollaisella ruokavaliolla sairastuu pahasti ennen pitkää. Minä unohtaisin periaatteeni ja menisin kiltisti työtoimintaan tai minne käsketäänkin. [/quote] En mene. [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Eikös tuo tuommoinen ole tahallista hidasta itsemurhaa, sillä tuollaisella ruokavaliolla sairastuu pahasti ennen pitkää. Minä unohtaisin periaatteeni ja menisin kiltisti työtoimintaan tai minne käsketäänkin. [/quote] En mene. En ole lammas joka kiltisti ja iloisesti marssii pajoille kuten juutalaiset kaasukammioon. Hyvässä kunnossa olen itseasiassa ainakin vielä. Eipä opiskelijatkaa paremmin syö. ap

[/quote]

Sitten syöt sitä makaroniasi! Ihme jankutusta tämä nyt. On tasan kaksi vaihtoehtoa sinulla. 

Tai on tietysti kolmaskin eli että menisit ihan OIKEISIIN TÖIHIN, mutta se lienee kohdallasi täysin poissuljettua lammasmaisuutta. 

Vierailija
38/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Eikös tuo tuommoinen ole tahallista hidasta itsemurhaa, sillä tuollaisella ruokavaliolla sairastuu pahasti ennen pitkää. Minä unohtaisin periaatteeni ja menisin kiltisti työtoimintaan tai minne käsketäänkin. [/quote] En mene. [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:40"]Eikös tuo tuommoinen ole tahallista hidasta itsemurhaa, sillä tuollaisella ruokavaliolla sairastuu pahasti ennen pitkää. Minä unohtaisin periaatteeni ja menisin kiltisti työtoimintaan tai minne käsketäänkin. [/quote] En mene. En ole lammas joka kiltisti ja iloisesti marssii pajoille kuten juutalaiset kaasukammioon. Hyvässä kunnossa olen itseasiassa ainakin vielä. Eipä opiskelijatkaa paremmin syö. ap

[/quote]

Sitten syöt sitä makaroniasi! Ihme jankutusta tämä nyt. On tasan kaksi vaihtoehtoa sinulla. 

Tai on tietysti kolmaskin eli että menisit ihan OIKEISIIN TÖIHIN, mutta se lienee kohdallasi täysin poissuljettua lammasmaisuutta. 
[/quote]
Kerro minulle mistä niitä töitä saa? Hakenut mutta ei kutsuttu edes työhaastatteluun.
Ap

Vierailija
39/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apertiivi: kuusi kaljaa.
Pääruoka: HK Sininen
Digestiivi: 18 kaljaa.

Vierailija
40/56 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:59"]

[/quote]

[/quote]

OT, oelen työssäkäyvä kahden yh, ei meillä kovin ihmeepää ole tarjolla... Vituttaa toki, kun ovat tottuneet kunnon ruokiin joskus, mutta nyt mennään vähän vähällä.