Kaveri meni hulluun paniikkiin, kun
huomasi, että laskun eräpäivä oli mennyt edellisenä päivänä.
Yritin rauhoitella, että kaksi viikkoa vielä voi maksaa ilman maksumuistutusta ja maksumuistuksestakin tulee sitten seuraavaan laskuun viitisen euroa lisää.
Mutta itki ja huusi kuin syötävä... miten joku on noin tunnolliseksi kasvatettu. Sanoi vielä, että hävettää ihan vietävästi, kun siellä firmassa näkevät ettei ole maksanut ajallaan.
Varmaan tosiaan jossain Elisalla kytätään jonkun maksamisia nimi nimeltä :D
Kommentit (14)
Voi voi nyt on kaveri sillä kuuluisalla mustalla listalla, jolla ovat kaikki päivän myöhässä maksaneet. Tuosta ei voi mennä kuin alaspäin.
Itsellä samanlainen kaveri. Kerran pääsi käymään niin, että lasku oli epähuomiossa jäänyt maksamatta (ei siis rahapulan takia) ja päätyi perintäfirmalle.
Tämä voivotteli vuoden verran, että mitä postinkantaja nyt ajattelee, kun tuli Lindorffilta lasku :D.
Mut kai parempi näin päin kuin välinpitämättömyys raha-asioitaan kohtaan?
Oon just tollanen tunnolliseksi kasvatettu, että huono olo tulee päivänkin viivästymisestä. Itse asiassa huono olo tulee jo siitä, etten ole etukäteen maksanut.
En nyt itke ja huuda enkä mene paniikkiin, mutta se kalvaa oudosti, jos on yksikin maksamaton lasku.
Voi hemmetti. Tästä tulikin mieleeni että meillä tililtä menee suoramaksuna sähkölasku. En ole muistanut käydä panoautomaatilla laittamassa tilille rahaa, olisi jo eilen pitänyt. Olen sairas ja jouduin tänäänkin käyttämään kaiken energiani Kelan asioiden selvittämiseen, siellä ovat tehneet mokan joka on ajanut minut taloudelliseen ahdinkoon. Voi voi, tuleekohan nyt joku 60 euron tilinylitysmaksu. En voi enää lähteä panoautomaatille sillä otin jo iltalääkkeen joka laittaa pään sekasin. Mitähän tekisin, soitanko huomenna sähköyhtiöön vai käynkö pankissa voi voi.
Onko sen nimi muuten panoautomaatti, kuulostaa vaan niin pahalle...
Ei mulle ole edes tullut mitään seurauksia päivän myöhästymisestä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:03"]
Oon just tollanen tunnolliseksi kasvatettu, että huono olo tulee päivänkin viivästymisestä. Itse asiassa huono olo tulee jo siitä, etten ole etukäteen maksanut.
En nyt itke ja huuda enkä mene paniikkiin, mutta se kalvaa oudosti, jos on yksikin maksamaton lasku.
[/quote]
Meille opetettiin kauppiksessa että koskaan ei saa maksaa etukäteen laskuja, mielummin muutaman päivän myöhässä, jos maksaa etuajassa antaa korkotuoton ihan turhaan sille toiselle osapuolelle.
Minä maksan aina laskut kerran kuussa kun on tilipäivä, jos tulee lasku sen jälkeen, saa luvan odottaa seuraavaa tilipäivää, ei se niin paljon yli mene kuitenkaan että viitsisivät karhulappuja lähetellä. Jotkut laskut maksan muutaman päivän siis etukäteen, mutta jos lasku tulee niin että maksuaikaa on yli puolen kuun, niin en tod maksa ensimmäinen päivä, vaan seuraavan kuun ensimmäinen.
Missään firmassa ei kytätä niin tarkkaan niitä rahavirtoja, tai jos kytätään, ollaan jo lähellä konkurssia.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:05"]
Voi hemmetti. Tästä tulikin mieleeni että meillä tililtä menee suoramaksuna sähkölasku. En ole muistanut käydä panoautomaatilla laittamassa tilille rahaa, olisi jo eilen pitänyt. Olen sairas ja jouduin tänäänkin käyttämään kaiken energiani Kelan asioiden selvittämiseen, siellä ovat tehneet mokan joka on ajanut minut taloudelliseen ahdinkoon. Voi voi, tuleekohan nyt joku 60 euron tilinylitysmaksu. En voi enää lähteä panoautomaatille sillä otin jo iltalääkkeen joka laittaa pään sekasin. Mitähän tekisin, soitanko huomenna sähköyhtiöön vai käynkö pankissa voi voi.
Onko sen nimi muuten panoautomaatti, kuulostaa vaan niin pahalle...
[/quote]
Pyydä kaveria panemaan! Miksi ihmeessä sulla on käteisenä rahat???
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:09"]
[/quote]
Meille opetettiin kauppiksessa että koskaan ei saa maksaa etukäteen laskuja, mielummin muutaman päivän myöhässä, jos maksaa etuajassa antaa korkotuoton ihan turhaan sille toiselle osapuolelle.
Minä maksan aina laskut kerran kuussa kun on tilipäivä, jos tulee lasku sen jälkeen, saa luvan odottaa seuraavaa tilipäivää, ei se niin paljon yli mene kuitenkaan että viitsisivät karhulappuja lähetellä. Jotkut laskut maksan muutaman päivän siis etukäteen, mutta jos lasku tulee niin että maksuaikaa on yli puolen kuun, niin en tod maksa ensimmäinen päivä, vaan seuraavan kuun ensimmäinen.
Missään firmassa ei kytätä niin tarkkaan niitä rahavirtoja, tai jos kytätään, ollaan jo lähellä konkurssia.
[/quote]
Siis minkä helvetin korkotuoton? Minkä kahelikauppiksen kasvatti olet?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:05"]
Ei mulle ole edes tullut mitään seurauksia päivän myöhästymisestä.
[/quote]
No ei siitä mitään tulekaan. 14 päivää netto lukee joka laskussa.
Sen jälkeen tulee maksumuistutus ja se maksaa siinä vitosen verran. Se lisätään seuraavaan laskuun, jos kyseessä on jatkuva laskutus.
Sitten seuraakin kinkkisempi vaihe eli jos ei vieläkään maksa, niin menee perintäyrityksille ja perintäkulut ovat äkkiä isommat kuin itse lasku.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Rahat kasvaa tilillä korkoa, tyhmyri
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi jestas, mikä amiskasvatti sinä olet?
Aina pääoma omassa pussissa on parempi kuin toisen pussissa. En jaksa kaltaisellesi edes selittää miksi.
Kyllä jotkut laskuttajat veloittavat viivästyskorkoa jo ekasta päivästä lähtien, lisätään seuraavaan laskuun.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:09"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:03"] Oon just tollanen tunnolliseksi kasvatettu, että huono olo tulee päivänkin viivästymisestä. Itse asiassa huono olo tulee jo siitä, etten ole etukäteen maksanut. En nyt itke ja huuda enkä mene paniikkiin, mutta se kalvaa oudosti, jos on yksikin maksamaton lasku. [/quote] Meille opetettiin kauppiksessa että koskaan ei saa maksaa etukäteen laskuja, mielummin muutaman päivän myöhässä, jos maksaa etuajassa antaa korkotuoton ihan turhaan sille toiselle osapuolelle. Minä maksan aina laskut kerran kuussa kun on tilipäivä, jos tulee lasku sen jälkeen, saa luvan odottaa seuraavaa tilipäivää, ei se niin paljon yli mene kuitenkaan että viitsisivät karhulappuja lähetellä. Jotkut laskut maksan muutaman päivän siis etukäteen, mutta jos lasku tulee niin että maksuaikaa on yli puolen kuun, niin en tod maksa ensimmäinen päivä, vaan seuraavan kuun ensimmäinen. Missään firmassa ei kytätä niin tarkkaan niitä rahavirtoja, tai jos kytätään, ollaan jo lähellä konkurssia. [/quote] Siis minkä helvetin korkotuoton? Minkä kahelikauppiksen kasvatti olet? [/quote] Rahat kasvaa tilillä korkoa, tyhmyri
[/quote]
No ei kasva korkoa nykykoroilla. Teoriassa toki kasvaa korkoa.
Isoille toimijoille maksetaan eräpäivänä, pienemmille toimijoille voi maksaa vaikka viikon ennen eräpäivää.
Oho :D