Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viette kirpparille rumia ja vanhanaikaisia tavaroita myyntiin?

Vierailija
11.08.2015 |

Varsinkin maalla näin toimitaan. Tuokaa ne tavarat jo 2000-luvulle edes ja katsokaa, että ovat puhtaita ja ehjiä. Jos ei ole mitään ylimääräistä myytävää, niin kaipa sitten on pakko tuoda roskia myyntiin mutta tylsää silti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä taas niitä ketkä laittavat lasten vaatteita myyntiin jotka ovat, likaisia,nukkaantuneita ja rikkinäisiä!

Vierailija
22/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku oli kirjoittanut linttaan poljetuista kengistä, ne ne vasta meneekin kaupaksi! Minulla on virheellinen askellus ja kengät on lintassa hetkessä, ja ne on melkein ekoja mitkä häviää! vaikka saappaissa olisi saumassa reikä niin ei tunnu haittaavan:D

t.21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:09"]

ja joku oli kirjoittanut linttaan poljetuista kengistä, ne ne vasta meneekin kaupaksi! Minulla on virheellinen askellus ja kengät on lintassa hetkessä, ja ne on melkein ekoja mitkä häviää! vaikka saappaissa olisi saumassa reikä niin ei tunnu haittaavan:D t.21

[/quote]

Jossain Itä-Suomessa varmaan noin.

Vierailija
24/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:11"]

ja joku oli kirjoittanut linttaan poljetuista kengistä, ne ne vasta meneekin kaupaksi! Minulla on virheellinen askellus ja kengät on lintassa hetkessä, ja ne on melkein ekoja mitkä häviää! vaikka saappaissa olisi saumassa reikä niin ei tunnu haittaavan:D t.21

[/quote]

[/quote]

Alma Kassi ostaa.

Vierailija
25/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:09"]

[/quote]

[/quote]

Ihan totta, Itä-Suomessa ollaan. Oliko tässä keskustelussa jokin maantieteellinen rajaus että minkä alueen kirpputoreista puhutaan?

Vierailija
26/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:27"]

On se kyllä tosi varsinkin kenkien ja vaatteiden suhteen. Ei kukaan ole Suomessa enää niin köyhä, että tarvitsisi kirpparilta linttaan astuttuja lenkkareita (vitosella saa uudetkin jostain alekorista cittarista). Kierrätys on mennyt monella niin veriin, että kuvitellaan ettei sille tavaralle/vaatteelle tule ollenkaan sitä päivää milloin se kannattaa heittää kaatikselle. Tulee se kuitenkin. Turha maksaa sitä kirpparipöytää ja yrittää myydä sellaista mikä ei mene kaupaksi.

[/quote]

Tajusit pointin, ei tarvitse uusia olla mutta ei risojakaan.

[/quote]

Näinpä! Olen ostanut uusia paitojakin alekorista 3 eurolla. Joten sitä 80 luvun paitaa ei ehkä kannata lähteä myymään sinne kirpparille 5 euroon.

[/quote]
Katoppakö kaupasta ei saa sitä aitoa 80-luvun paitaa edes sadalla eurolla, se on vintagea tai voi olla. Kirppiksillä on paljon myynnissä myös ihan kuraa, mutta ei se sitä tarkoita että jos tavara on vanhaa se on automaattisesti paskaa. Se että kaikki ei ymmärrä jotain 70-luvun Finlayson pöytäliinan arvoa ei tee tavarasta kuraa. Rikkinäiset vaatteet ja tavarat on erikseen, ne on kuraa vintagearvosta huolimatta. Itse etsin etupäässä vanhempaa hyväkuntoista tavaraa kirppiksiltä, uusia voi ostaa kaupasta.

Vierailija
27/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisten maku oon sellainen, että jo uutena ostettavat esineet on muotoiltu kymmenen vuotta vanhojen trendien mukaan. He eivät ymmärrä asiaa itse. Heidän on pakko myydä kaikki saadakseen ruokaa, eikä heillä olevaraa tiskiaineeseen.

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:03"]

Varsinkin maalla näin toimitaan. Tuokaa ne tavarat jo 2000-luvulle edes ja katsokaa, että ovat puhtaita ja ehjiä. Jos ei ole mitään ylimääräistä myytävää, niin kaipa sitten on pakko tuoda roskia myyntiin mutta tylsää silti.

[/quote]

Vierailija
28/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen roska on toisen aarre. Ei kaikki vanha ole roskaa vaikka olisi vähän kulunu ja rikkikin. Ei voi yleistää.

Eikähän niitä ole kenenkään pakko ostaa. Ei se ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa jos ei tarvitse.

Vierailija
29/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Vaatteita löytyy 80 ja 90-luvuilta. Ovat niin rumia että ei voi käyttää sellaisia.

Vierailija
30/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on mennyt ihan hyvin kaupaksi rumia ja vanhojakin tavaroita. Hinnan pitää vain olla kohdallaan.

Vierailija
31/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eläkelaispapat ja mummot tykkäävät niistä vanhoista jutuista. Joku 80-luvun juttu voi olla heidän mielestään kuin uusi. Makuja ja näkökulmia on monia.

Vierailija
32/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:31"]

Olen huomannut saman. Vaatteita löytyy 80 ja 90-luvuilta. Ovat niin rumia että ei voi käyttää sellaisia.

[/quote]

Silloin ei sentään tehty niitä läpinäkyviä vaatteita. Nykymuoti on sellaista, että kaikesta näkyy läpi. Toista se oli vanhoina hyvina aikoina.

Vierailija
33/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

Alma Kassi ostaa.

[/quote] Törkeää mainita täällä yksityishenkilöiden nimiä! Kommentti ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
34/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä en kyllä ku jotkut ihmiset vie sinne osittain käytettyjä rasvoja, suihkusaippuoita, hajuvesiä, kynsilakkoja 15 vuotta vanhoja meikkejä sun muuta roskaa. Likaisia vaatteita, rikkinäisiä astioita, hajonneita kirjoja... Pitää olla pokkaa ettö kehtaa edes myydä.

Vierailija
35/35 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:07"]

Sitä mä en kyllä ku jotkut ihmiset vie sinne osittain käytettyjä rasvoja, suihkusaippuoita, hajuvesiä, kynsilakkoja 15 vuotta vanhoja meikkejä sun muuta roskaa. Likaisia vaatteita, rikkinäisiä astioita, hajonneita kirjoja... Pitää olla pokkaa ettö kehtaa edes myydä.

[/quote]

Kävin viime syksynä erään keskisuomalaisen pikkupaikkakunnan isolla kirpputorilla, joka oli todella tavaroiden hautausmaa. Parhaalla tahdollakaan en löytänyt sieltä mitään, vaikka oikeana kirpparihaina yleensä kunnon kirpputoreilta löytyy aina jotakin kiinnostavaa, vaikken sitä ostaisikaan.

Täällä Jyväskylässä on pari tasokasta itsepalvelukirpputoria, joilta olen löytänyt runsaasti uudenveroisia vaatteita, kenkiä ja astioita pilkkahintaan. Riippuu siis paljon paikkakunnasta ja myyjistä, millaista tavaraa pöydät notkuvat. Näkee täälläkin "Osta Arabian muki - puuttuu vain korva" tai "Tässä Verna-lasi - ei kai lohkeama lasin reunassa haittaa?"-tarjouksia. Huputtomat hupputakit ja käytetyt meikit ja hygieniatuotteet jäävät ostamatta. Joillakin myyjillä ei ole tajua siitä, millaista tavaraa kirpputorilla NYKYÄÄN myydään. Muutenkin pieni pöytä ja vaaterekki täytetään pahimmillaan pääosin kaatopaikkatavaralla. Myynnissä olevat pesemättömät, ruokatahraiset yms. vaatteet ja mutakimpaleet lenkkareiden pohjissa antavat myyjästä epäedullisen kuvan. Ryysyistä rikkauksiin -menetelmä ei oikein toimi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan