Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sijoittaisit 6-7ke?

Vierailija
11.08.2015 |

Käyttötilillä lojuu "ylimääräisenä" muutama tonni. Minne tuon voisi sijoittaa / tuotto-odotukset?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi "ke" tarkoittaa?

Vierailija
2/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:45"]

[/quote]

Lyhenne kiloeurosta, tarkoittaa tuhatta euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lyhenne kiloeurosta, tarkoittaa tuhatta euroa.

Vierailija
4/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lyhennys 6000-7000 euroa

Vierailija
5/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:45"]Mitä toi "ke" tarkoittaa?
[/quote]

Keskiviikkoa.

Vierailija
6/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö oikeasti vai tulitko vain leuhkimaan rahoillasi

Vierailija
7/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:10"]Kysytkö oikeasti vai tulitko vain leuhkimaan rahoillasi
[/quote]
Ihan tosissani tulin kysymään. Ei ole mitään leuhkimisrahoja vaan ihan omasta selkänahasta revittyjä. Ensimmäinen vastaaja herätti todellisuuteen ja siirryin Kauppalehden sivuille tutkailemaan asiaa :)

Vierailija
8/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajautetusti osakkeisiin tyyliin 500e/firma ja itse sijoittamalla eikä mitään pankin rahastoja yms. Keskimääräinen voitto ois noin 10% luokkaa sisältäen osingot ja pörssinousun. Nouseviin pelifirmoihin kannattaisi riskisijoittaa, mutta ne ei ole pörssissä vielä, joten joudut itse etsimään.

Vierailija
9/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen veivaamista, eli ostat pörssilaskun jäljiltä, ja myyt huipulla. Osingot firmoilla niin surkeita, ettei tuolla summalla saa mitään. Ei ole vaikeaa, sillä buy the dip-tyypit tulevat aina laskun jälkeen ostamaan vaikka ihan ylihinnoiteltuja osakkeita. Tuotto-odotus lienee jo monilla osakkeilla negatiivinen lähivuosien osalta, jos näillä hinnoilla ostelee.

Vierailija
10/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo mainitsemasi summa on pankin hätävarakassa säästötilillä.

Olen pörssiin laittanut vuodesta 2012 lähtien noin xx.xxx euroa ja ostanut aina 800 eurolla -2000/osake. Jo senkin takia, että Nordea ottaa 8 euroa/osto ja myynti (1 % summasta) ja pienemmissä summissa tyyliin 500 euroa se ei oikein näy missään, jos kurssi nousee, mutta pankin osto- ja myyntipalkkio jo syö alkupääoman tuottoprossaa yli 2 %. Pörssissä ei kannata heti hermostua, vaan laittaa tavoite vuosien päähän. Ja myynnin jälkeen voi mennä parikin viikkoa, ennenkuin rahat näkyy tililläsi. Eli jos on tarvetta kotiuttaa raha nopeasti, niin pidä se raha mieluummin jollain parempikorkoisella tilillä.

Osakkeissa pitää olla myös hereillä ja myydä mädät munat tyyliin Talvivaara ajoissa. Onneksi myin (ja tein vielä voittoakin.)

Vierailija
11/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:51"]

Minulle tuo mainitsemasi summa on pankin hätävarakassa säästötilillä.

Olen pörssiin laittanut vuodesta 2012 lähtien noin xx.xxx euroa ja ostanut aina 800 eurolla -2000/osake. Jo senkin takia, että Nordea ottaa 8 euroa/osto ja myynti (1 % summasta) ja pienemmissä summissa tyyliin 500 euroa se ei oikein näy missään, jos kurssi nousee, mutta pankin osto- ja myyntipalkkio jo syö alkupääoman tuottoprossaa yli 2 %. Pörssissä ei kannata heti hermostua, vaan laittaa tavoite vuosien päähän. Ja myynnin jälkeen voi mennä parikin viikkoa, ennenkuin rahat näkyy tililläsi. Eli jos on tarvetta kotiuttaa raha nopeasti, niin pidä se raha mieluummin jollain parempikorkoisella tilillä.

Osakkeissa pitää olla myös hereillä ja myydä mädät munat tyyliin Talvivaara ajoissa. Onneksi myin (ja tein vielä voittoakin.)

[/quote]

Mainitsemani summan lisäksi minulla olisi mahdollista laittaa n. 500-900e/kk lisäsijoituksia. Olen täysin amatööri mitä raha-asioihin tulee, joten järkevä suunnitelma olisi hyvä punoa nyt kun tilaisuus siihen olisi. ap

Vierailija
12/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:42"]

Käyttötilillä lojuu "ylimääräisenä" muutama tonni. Minne tuon voisi sijoittaa / tuotto-odotukset?

[/quote]

etsä täältä mitään neuvoja saa.  mene trooli.fi sijoituspalstalle

jos hakee tuottoa ja ison yhtiön antamaa turvaa niin Kone yhtiö on yksi parhaista pitkäaikaissijoituksista.

T. M46

Vierailija
13/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet täysi amatööri, niin suosittelen pankin sijoitusneuvojan pakeille menemistä ja rahojen sijoittamista esim. rahastoihin. Niin me teimme, koska ei ole aikaa, energiaa tai kiinnostusta jatkuvaan osakekurssien seuraamiseen.

Vierailija
14/14 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:05"]

Jos olet täysi amatööri, niin suosittelen pankin sijoitusneuvojan pakeille menemistä ja rahojen sijoittamista esim. rahastoihin. Niin me teimme, koska ei ole aikaa, energiaa tai kiinnostusta jatkuvaan osakekurssien seuraamiseen.

[/quote]

ei kursseja ole tarkoitus koko ajan seurata.  osta hyvää yhtiötä ja pidä se tästä tulevaisuuteen.