Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avainasiakaspäällikön palkka??

Vierailija
11.08.2015 |

Avainasiakaspäällikkö / Key Account Manager - mikä on palkkasi ja millä alalla?

Mietin pistinkö liian korkean palkkatoiveen hakemukseen... kun ei ole tullut haastattelukutsua, vaikka puhelimessa etukäteen soittaessani ja lisätietoja kysyessä kuulosti siltä että olisivat kiinnostuneita kokemukseni perusteella.

Ainoa vaan, että nykytyönikin ihan ok, eli laskeskelin että tiettyä summaa alemmalla ei kannata mennä ja sitten vielä kuitenkin olisi mukava saada muutama satanen edes jotain "extraa"...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainasiakaspäällikkö lienee oikeasti myyjä jolloin palkka on provisiopohjainen. Tittelinkipeät eivät tätä tajua.

Vierailija
2/9 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ansainnnut avainasiakaspäällikkönä 3800-4500 euroa / kk, tosin tuohon korkeimpaan palkkaan sisältyi myös esimiesvastuuta. Kiinteän kk-palkan lisäksi bonuksina sai tietyn prosenttiosuuden asiakkuuksien liikevaihdosta, tämä kuitenkin varsin pieni kannustin verrattuna tuohon kiinteään kk-palkkaan. Autoetua ei ollut. Alana henkilöstöpalveluala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Account Managerina palkka 5200€/kk + vapaa autoetu + mahdollisuus 15% bonukseen vuosiansioista. b2b teollisuusmyyntiä

Haitari lienee tosi iso, pelkän tittelin myötä ei tule mitään palkkaa vaan riippuu niin alasta. Koita googlata/ etsiä verotietoja; sitä kautta saa parhaimman tiedon firmojen palkkatasosta ainakin korkeimman johdon osalta.

Vierailija
4/9 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/9 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:14"]

Avainasiakaspäällikkö lienee oikeasti myyjä jolloin palkka on provisiopohjainen. Tittelinkipeät eivät tätä tajua.

[/quote]

Ehkä enemmän myyntipäällikkö-tittelillä on noita myyjiä joilla provikkapalkka...

Itse olen ollut avainasiakaspäällikkö-tyyppisessä työssä kyllä aiemminkin (joko tuolla tai muulla nimikkeellä), ja ei ne olleet provikkahommia.

Siitä tosin jo useampia vuosia, joten ajattelin päivittää kyllä palkkaani tälle vuosikymmenelle...

Ja tuon oikotien laskurin mukaan pyysin vähemmän kuin mukamas keskiarvo olisi ko. alalla...

ap

Vierailija
6/9 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:30"]Itse olen ansainnnut avainasiakaspäällikkönä 3800-4500 euroa / kk, tosin tuohon korkeimpaan palkkaan sisältyi myös esimiesvastuuta. Kiinteän kk-palkan lisäksi bonuksina sai tietyn prosenttiosuuden asiakkuuksien liikevaihdosta, tämä kuitenkin varsin pieni kannustin verrattuna tuohon kiinteään kk-palkkaan. Autoetua ei ollut. Alana henkilöstöpalveluala.
[/quote] Miten voi olla päällikkö jos ei ole alaisia?

Vierailija
7/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Itse olen ollut palvelupäällikkönä (IT) eikä kellään kollegoistakaan mitään alaisia ollut. En tiedä onko vain IT-maailmaan tullut tämä tittelipröystäily, mutta ainakin seuraavat tittelit: projekti-, tietoturva-, myynti-, järjestlmä- ja kehityspäällikkö ovat sellaisia joilla ei välttämättä alaisia ole.

Vierailija
8/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tienaa turvallisuusalalla tuollainen?

Vierailija
9/9 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällikkö itsekin kirjoitti:

Helposti. Itse olen ollut palvelupäällikkönä (IT) eikä kellään kollegoistakaan mitään alaisia ollut. En tiedä onko vain IT-maailmaan tullut tämä tittelipröystäily, mutta ainakin seuraavat tittelit: projekti-, tietoturva-, myynti-, järjestlmä- ja kehityspäällikkö ovat sellaisia joilla ei välttämättä alaisia ole.

Päällikön titteli kertoo enempikin valtuuksista ja vastuista mitä alaisista. Päällikkö saa asemavaltuutuksella tehdä paljon isompia sitoumuksia kuin vaikka b-to-b myyjän tittelillä oleva kaveri. Niillä on myös lupa tehdä päätöksiä.