Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa teette tänään?

Vierailija
10.03.2022 |

Itse teen jauhelihaperunalaatikkoa.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vaan lämmittää eilistä makarooni laatikkoo

Vierailija
2/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuaksi on varattu lohikeitto ja pinaattikeitto. Tällä kertaa valmisruokia. Ehkä teen vielä tomaatti munakkaan. Porkkanaa raastan leivän päälle, samoin salaattia, että saan mätettyä tarvittavat kasvikset mahaan. Banaani ja kiwihedelmä välipalaksi. Mustikka-mansikka kippo kefiirillä johonkin väliin.

Aika usein samoja ruokia, välillä ne tulee korvistakin. Mukava uutuus minulle oli Onkimiehen kalapihvit. Kaksi pihviä on vielä pakkasessa huomiseksi.

Vierailija
4/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan olisi kokkauspäivä, kun ti tekemäni sitruunainen broilerikasvisriisivuoka loppui eilen.

Jos ei päädytä mihinkään ulkoa ostettavaan kampaajani jälkeen niin uunimakkara-ainekset olisi hankittuna (lihaisaa makkaraa vuokaan ja kaveriksi muutama porkkana paloiteltuna+keltasipulirenkaita ja tomaattimurskaa johon sekoitettu paahdettu paprika tuorejuustoa, muusin teen kylkeen.

Huomenna pankofritattuja kanapaloja+bearnaisemajoneesia ja sushia ettei mene liian raskaaksi.

Vierailija
5/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moussakaa, kun ostin kilon munakoisoja. 

Vierailija
6/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattista soijamakaronivuokaa, juustomuffineja, olen juuri ottanut uunista. Illalla on perunaa ja kalaa ja salaattia.

Vierailija
7/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa on valmiiksi kypsää Kaurattoa, eli kokonaisia kauranjyviä. Lisään sekaan pakastevihanneksia (herne, porkkana, papu) ja kuumennan mikrossa. Päälle purjosilppua ja pari paprikaviipaletta.

Olen kasvissyöjä.

Vierailija
8/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapissa on valmiiksi kypsää Kaurattoa, eli kokonaisia kauranjyviä. Lisään sekaan pakastevihanneksia (herne, porkkana, papu) ja kuumennan mikrossa. Päälle purjosilppua ja pari paprikaviipaletta.

Olen kasvissyöjä.

Anteeksi, mutta ruokasi kuulostaa kamalalta.

Vierailija
9/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä.

Makuasia. En pitänyt edes lapsena lihan mausta ja paistetun lihan haju saa voimaan pahoin. Lapsena oli pakko syödä lihakastikkeita, jos ei halunnut syödä pelkkää leipää ja perunaa. Nyt voin itse valita.

Vierailija
10/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä.

Makuasia. En pitänyt edes lapsena lihan mausta ja paistetun lihan haju saa voimaan pahoin. Lapsena oli pakko syödä lihakastikkeita, jos ei halunnut syödä pelkkää leipää ja perunaa. Nyt voin itse valita.

En tarkoittanut, että ruokavaliossa pitää olla lihaa, vaan että kasvisruoka voi olla todella maukasta. Tuo sinun ruokasi ei kyllä maistuisi.

Vierailija
11/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä.

Mikroruoka ja pakastevihannekset on aina kamalaa. 

Eri

Vierailija
12/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kummasta saatte hankittua kokonaisia kauranjyviä tänä päivänä??

Aiemmin niitä kyllä myytiin, mutta nykyään en ole löytänyt. Ihan yhdessä Alepassakin oli kokonaisia viljojen jyviä, mistä jokainen asiakas sai itse jauhaa omat jauhonsa, vieressä olevalla myllyllä. Jauhot tulivat suoraan paperipussiin. Tuoretta totta tosiaan. Ihan eri ravinto arvot, kuin valmiissa hapettuneissa jauhoissa.

Vierailija
13/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä.

En tarkoittanut, että ruokavaliossa pitää olla lihaa, vaan että kasvisruoka voi olla todella maukasta. Tuo sinun ruokasi ei kyllä maistuisi.

Totta kai siihen tulee myös mausteita, mutta en viitsinyt luetella: rouhittua mustapippuria, paprikajauhetta, suolaa/soijakastiketta ja ravintohiivahiutaleita, josta tulee täyteläistä makua.

Vierailija
14/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiille pohjalle savulohipizzaa.

Vierailija
15/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi kasvissosekeitto ja rapeaa pekonia. Illalla lasagne.

Vierailija
16/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä.

Totta kai siihen tulee myös mausteita, mutta en viitsinyt luetella: rouhittua mustapippuria, paprikajauhetta, suolaa/soijakastiketta ja ravintohiivahiutaleita, josta tulee täyteläistä makua.

Ei kyllä mielikuva parantunut silti...

Vierailija
17/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua lohta tänään, keitettyjä perunoita, bearnaisekastiketta. Jälkkärinä kahvia ja omenahyvettä. Njam, on nälkä jo!

Vierailija
18/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monena päivänä syönyt salaatin johon tulee: kartanon salaattia, avokadoa, mustapapuja, kurkkua, punaista paprikaa ja fetaa. Myös kananmunan saatan keittää seuraksi. 

Vierailija
19/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä peltilihapiirakkaa. Onhan siinä voita puoli kiloa, rahkaa myös ja jauhelihaa reilu kilo + puuroriisiäkin, eli ei se mitään kevytruokaa ole, mutta teinitkin tykkäävät. Sitä on hyvä myös pakastaa annospaloina.

Vierailija
20/59 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom kha tofu -keittoa tänään