Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huom. Malmö on ERITTÄIN turvallinen

Vierailija
10.08.2015 |

Hesarin toimittajatytsy kertoi näin. Kävi paikan päällä. Ehdotonta faktaa!

Malmön keskusta suljettu räjähdyksen takia
Sunnuntai-iltana noin klo 23 jälkeen tapahtui Malmössa Möllevångin ympäristössä Ahlmansgatan – Claesgatanin alueella voimakas räjähdys.

10.08.2015 11:24, 920 lukukertaa

Poliisi sai useita soittoja hätäkeskukseen ja alueella kerrotaan kymmenien ikkunoiden särkyneen. Tietojen mukaan ketään ei olisi loukkaantunut, mutta poliisi ei tätä kirjoittaessa tiennyt mistä oli kyse. Räjähdysaluetta ei ole pystytty rajaamaan ja asiaa tutkitaan. Poliisin eristi isoja alueita ja kehoitti ihmisiä pysymään sisällä. Pommikoira kiertää alueella etsien mahdollisia uusia pommeja.

http://www.skd.se/2015/08/09/kraftig-detonation-pa-claesgatan-i-malmo/

Tietojen mukaan muutama autokin olisi palasina. Poliisihelikoptereita kiertää Malmön ilmatilaa. Lähteeni  Malmösta kertoo, että ihmiset ovat nyt todella peloissaan. Milloin tahansa, missä tahansa voi räjähtää, ja viranomaiset eivät voi enää mitään. Kontrolli Malmössa on menetetty. Malmölaisen mukaan olisi aika julistaa jonkilainen hätätila. Nyt kyseinen räjähdys herätti puoli kaupunkia.

Iltainen räjähdys oli jälleen kerran käsikranaatti. Poliisi on löytänyt paikalta kranaatin sirpaleita.

Publicerad 9/8 23:42 · Uppdaterad idag 12:44

Ny granatdetonation i centrala Malmö

Marcus Karlsson

Malmö Under söndagskvällen exploderade ännu en granat i centrala Malmö.
Denna gången skedde det strax efter 23 på söndagskvällen i korsningen mellan Ahlmansgatan och Claesgatan.

Söndagskvällen hade just passerat elva när polisen började få in larm från flera uppringare om att det hörts en kraftig detonation i närheten av Möllevångstorget. Flera patruller skickas ut och kan snart konstatera att en okänd gärningsperson har detonerat en handgranat i korsningen mellan Ahlmansgatan och Claesgatan.
Ingen verkar ha skadats i explosionen, men ett 30-tal fönster och en bilruta har förstörts av granatsplittret.
– Vi söker nu vittnen till den här händelsen och vi vet i nuläget inte om det är riktat mot någon särskild person då detta skett i en korsning utomhus. Vi kan inte se om detonationen skulle vara riktad mot någon särskilt fastighet, säger polisens informatör Linda Pleym.

Trotts att händelsen, som är rubricerad som allmänfarlig ödeläggelse och framkallande av fara för annan, skett förhållandevis tidigt och centralt finns bara ett fåtal vittnen till händelsen.
Två personer ska ha setts på platsen i samband med detonationen, men vilka de är och varför de befann sig där är fortfarande oklart.
– Vi jobbar intensivt med såväl den här händelsen som de tidigare, men vi har ännu ingen misstänkt eller gripen. Därför är det viktigt att vi kommer i kontakt med personer som varit där eller som bor i området och som lagt märke till någonting, det kan till exempel vara personer eller något fordon som man reagerat på, säger hon.

Den senaste explosionen skedde den 26 juli vid Rönnblomsgatan och under året har ett trettiotal explosioner av olika karaktär inträffat i Malmö.
Om det finns kopplingar mellan de tidigare granatattackerna och söndagens sprängning är fortfarande oklart.
– Vi tittar självklart på det, men vi kan inte säga mycket då vi inte vet något om uppsåtet. Vi låser oss inte vid att det skulle vara en person som springer och gör det här, men vi tittar självklart på ett samband, säger Linda Pleym.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen Malmösta kotoisin oleva työkaveri sitten varmaan valehtelee. Muutti siis Suomeen jo vuosia sitten ja ei todellakaan kehu entistä kotikaupunkiaan. Ihme tyyppi.

Vierailija
2/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi valehdella. Just oli Hesarissa juttu, että Malmö on turvallinen, ja että muu on jotain mölinää. Toimittaja oli itse käynyt tarkastamassa paikat, ja kaunista oli ollut.
Minä luotan Hesariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt-liitteen toimittelija onnistui viettämään melkein päivän Malmössä ilman että mitään räjähti.

Tästä voi (pitää) päätellä että Malmö on ehdottoman turvallinen.

Yksittäisiä kranaatteja vaan poksahtelee. Poksauttelihan suomalaisetkin niitä paljonkin yli 70 vuotta sitten.

Vierailija
4/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tajunneet, että se juttu oli rankkaa ironiaa SEKÄ rasisteja ETTÄ suvaitsevaisia kohtaan?

Siinä näyttäytyi kaksi mustavalkoista maailmankuvaa. Totuus on jossain siinä välissä.

Vierailija
5/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin toukokuussa Malmössä. Olin kolme päivää vanhassa kaupungissa eikä siellä olut sen kummempaa kuin Kontulasa. Mutta muualle, kuten esikaupunkeihin ei kannata mennä kello 16 jälkeen. Enkä ollut ulkona koskaa kello 22 jälkeen kun siellä oli liikaa mölisijöitä, joilta olisi voinut saada turpaansa. Kolmen päivän aikana kuoli yömellakoissa vain muutama ihminen, joten siellä kuulemma oli tavallista rauhallisempaa.

Vierailija
6/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:34"]

Ettekö tajunneet, että se juttu oli rankkaa ironiaa SEKÄ rasisteja ETTÄ suvaitsevaisia kohtaan?

Siinä näyttäytyi kaksi mustavalkoista maailmankuvaa. Totuus on jossain siinä välissä.

[/quote]

Nämä kaksi höyrypääryhmää ei tajua, että siinä heidän välilläänkin on ihmisiä.

Vierailija
7/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:35"]

Minä olin toukokuussa Malmössä. Olin kolme päivää vanhassa kaupungissa eikä siellä olut sen kummempaa kuin Kontulasa. Mutta muualle, kuten esikaupunkeihin ei kannata mennä kello 16 jälkeen. Enkä ollut ulkona koskaa kello 22 jälkeen kun siellä oli liikaa mölisijöitä, joilta olisi voinut saada turpaansa. Kolmen päivän aikana kuoli yömellakoissa vain muutama ihminen, joten siellä kuulemma oli tavallista rauhallisempaa.

[/quote]

Eikö olisi ihanaa jos Helsingissä olisi alueita mille ei kannata mennä klo 16 jälkeen.

Ja ettei kannattaisi mennä minnekään ulos klo 22 jälkeen.

Vierailija
8/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:36"]

[/quote]

Nämä kaksi höyrypääryhmää ei tajua, että siinä heidän välilläänkin on ihmisiä.

[/quote]

Maahanmuuttokriittisena konservatiivina koen tarvetta huomauttaa etten kuulu kumpaankaan. Suvaitsevaisen vastakohta ei ole rasisti.

Vierailija
9/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:35"]

[/quote]

Eikö olisi ihanaa jos Helsingissä olisi alueita mille ei kannata mennä klo 16 jälkeen.

[/quote]
Ei nuoren naisen kannata Helsingissäkään liikkua joka paikassa yksin 22 jälkeen.

Vierailija
10/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma etteivät Malmössä asuvat työkaverit ole sitä mieltä että kaupunki olisi syytä julistaa hätätilaan.

Vierailija
11/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta se oli joka tapauksessa journalistisesti ala-arvoista tekstiä. Lähdettiinkö Ukrainan kriisin aikana sinne aurinkoisiin Itä-Ukrainan kaupunkeihin irvailemaan että mitä typeryyksiä kaikki hössöttää, täällähän on kaikki kivasti ja terassilla istutaan.

Ei tässä monikulttuurisuuskeskustelussa kaivata enää yhtään irvailua tai "ironiaa" suuntaan jos toiseenkaan. Nyt tarvittaisiin kiihkotonta ja todenmukaista uutisointia, sekä todellista analyysia mihin Suomi ja Eurooppa on menossa pakolaiskriisin ja ääriliikkeiden paineessa.

Vierailija
12/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:42"] Ei nuoren naisen kannata Helsingissäkään liikkua joka paikassa yksin 22 jälkeen.

[/quote]

Mutta heillähän tulee olla siihen OIKEUS! Nyt äkkiä lutkamarssia pystyyn!!

Ai mamujen takia ei kannata ... öö .. ei sit mitää .. hankkikaa koira kaveriks tai zumbatkaa kotona.

Vierailija
13/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:44"]

Kumma etteivät Malmössä asuvat työkaverit ole sitä mieltä että kaupunki olisi syytä julistaa hätätilaan.

[/quote]

Ihan kuin joku ruotsalainen uskaltaisi avata suunsa näistä asioista! Siellä monikulttuurisuusfasismi on saavuttanut käsittämättömät mittasuhteet.

Vierailija
14/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pommit on vain yksittäistapauksia, ei niistä kannata huolestua :)

Vierailija
15/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:18"]

Nyt-liitteen toimittelija onnistui viettämään melkein päivän Malmössä ilman että mitään räjähti.

Tästä voi (pitää) päätellä että Malmö on ehdottoman turvallinen.

Yksittäisiä kranaatteja vaan poksahtelee. Poksauttelihan suomalaisetkin niitä paljonkin yli 70 vuotta sitten.

[/quote]

Toimittaja taisi viettää siellä useamman päivän ja valitsi tarinan pohjaksi sen päivän jolloin ei räjähtänyt :D

Säälittävää paskaa HS:ltä ja jatkuu edelleen. Suomen naurettavin lehti, mutta on ne muutkin lehdet menneet todella pilalle.

Vierailija
16/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]

Tätä haetaan koko ajan tännekkin enenevissä määrin.

Vierailija
17/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:35"]

[/quote]

[/quote]
Ei nuoren naisen kannata Helsingissäkään liikkua joka paikassa yksin 22 jälkeen.
[/quote] tiesitkö että miehillä on paljon suurempi riski joutua väkivallan kohteeksi?

Vierailija
18/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää Ruotsalaista unelmaa tältä päivältä:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015081020157811_ul.shtml

Vierailija
19/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

käsitit väärin ;) se oli ironiaa vain suvaitsevaisia kohtaan, jota Maria Petterson edustaa.

Vierailija
20/21 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:18"]Älä viitsi valehdella. Just oli Hesarissa juttu, että Malmö on turvallinen, ja että muu on jotain mölinää. Toimittaja oli itse käynyt tarkastamassa paikat, ja kaunista oli ollut.
Minä luotan Hesariin.
[/quote]
Hei, vähän väsyneenä tämän kirjoitin iltapäivällä. Tavoittelin ironiaa, ei kai kukaan enää luota Hesariin tämän aihepiirin asioissa.
Ei mulla muuta.