Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arkisen pieniä asioita, jotka ilahduttavat

Vierailija
10.08.2015 |

listataan tähän joitain pikkuasioita, jotka kohottavat mielialaa ja saattavat jopa pelastaa pilalle menneen päivän! :) mä aloitan:

- kaupan kassajonossa minua edellä oleva iäkäs mies päästi minut edelle, kun kädessäni sattui olemaan pari tavaraa ja hänellä korillinen - kaunista hymyä vastaan :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit kasvit varsinkin näin kesäisin. Ne kaikki värit ja muodot. Kastepisarat poimulehden lehtien kärkikarvoissa helminä aamulla. 

Pikkulinnut. Ne tuottavat minulle valtavasti iloa. Tänä aamuna västäräkki lenteli edessäni pyrstöä heiluttaen niin, että laskeutui aina vain parin metrin päähän minusta, ja lähestyessäni lennähti vain pienen matkan, ja jäi taas iloisesti pyrstöä heiluttamaan, kuin leikkien kanssani. Se tuotti minulle paljon iloa.

Koirani. Se miten ihana persoona se on ja miten paljon rakastaa minua. Öisin se joko nukkuu pää tyynylläni, kuono poskeani vasten, tai kerällä peiton alla niin että sen kuono on reiteni päällä ja kroppa tiukasti minua vasten. Joskus kun katson koiraani, tuntuu että ihan pakahdun rakkaudesta.

Lapset. Minulla ei ole lapsia eikä tulekaan, kun olen jo liian vanha, mutta nautin lasten katselemisesta yleensä. Jopa niistä meluisista ja ryntäilevistä - sillä lapsissa minua liikuttaa juuri aitous ja pidäkkeetön elämänilo, se etteivät he koko ajan kontrolloi käytöstään ja näin tukahduta itsestään tylsiä ja harmaita.

Hyvä ruoka. Rakastan ruoan laittamista ja syömistä. Nautin yksinkertaisistakin asioista kuten siitä, kun eilen laitoin oikein hyvää milanolaista salamia, rucolaa, hyvää luomuparmesaania, päälle sitruunan mehua ja oliiviöljyä, kaveriksi vastaleivottua leipää ja lasi viiniä. Tunsin syvää kiitollisuutta maailmankaikkeutta kohtaan syödessäni sitä. 

Kaikenlainen harmonia ja kauneus niin luonnossa, arkkitehtuurissa kuin ihmisten vaatteissakin. 

Pienet hetken asiat kuten vaikka se miten sadepisarat kimaltavat katulampun valossa riippakoivun lehtien kärjissä kuin putous kristalleja, tai talvella kuinka vesi jäätyy asfalttiin kuin tuhansiksi värikkäiksi timanteiksi. Tai mittarimadon matkaaminen kotipihan porttini päästä päähän tomerasti. 

Vierailija
2/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsi on terävä ja sillä saa näppärästi leikattua tomaatteja leivän päälle<3!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aamukahvi maistuu poikkeuksellisen hyvältä. :)

Vierailija
4/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aurinkoiseen aamuun levänneenä ja virkeänä. Univaikeuksista kärsivälle tämä on arjen luksusta.

Vierailija
5/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on siivonnut ja keittää kahvit siihen päälle ja on tyytyväinen siistiin ja puhtaantuoksuiseen kotiin.

Vierailija
6/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:04"]

Autoilija, joka hymyillen pysähtyy suojatien eteen.

[/quote]

Ilo loppuu lyhyeen, kun toisella kaistalla ajava ei pysähdykään.

Vierailija
7/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kissa tulee aikaisin aamulla herättämään. (Ja saan kuitenkin nukkua sen jälkeen.)

Voin syödä aamiaista ulkona kahvilassa auringonpaisteessa.

Vierailija
8/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä olutkori jääkapissa.

Vierailija
9/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eyeliner onnistuu täydellisesti! :)

Vierailija
10/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitiovaunussa viereen istunut ihminen, jota ei häirinnyt koirani vähän tunkeileva kiinnostus, ja joka vaihtoi sen sijaan muutaman ystävällisen sanan ja kääntyi vielä pois jäädessään hymyilemään minulle ovelta.

Vierailija
11/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostean ruohon päällä paljain jaloin käveleminen. Järveen sukeltaminen. Hymyilevät ihmiset. Auringonpaiste. Sade. Pilvetön taivas.

Vierailija
12/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään ensimmäinen aurinkoinen päivä.

Vierailija
13/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Työmatkan varrella on talo,jonka pihalla kasvaa aivan tienlaidassa ihanasti tuoksuva pensas. Ihana pyöräillä sen ohi.

-Kuppi teetä ja rauhallinen hetki jonkun kivan lukemisen parissa.

-Auringonpaiste!

-Puhtaat lakanat, aaaah...

-Hyvä ruoka

-"Puistokissat". Meillä ei ole lemmikkejä, mutta täällä on puistoissa usein seurallisia kissoja (ei villiintyneitä irtolaisia, vaan lemmikkejä) joiden kanssa on kiva leikkiä ja joita voi silitellä. Sanotaan vielä että asutaan ulkomailla eikä kissojen irtipitoa ole rajoitettu.

-Pihapiirin lintujen toimien seurailu

-Kun on väsynyt ja nukkumaan mennessä tietää että nyt saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa.

Vierailija
14/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini tissit. Justiinsa sopivan kokoiset ja kun hän käyttää sellasia liivejä, että ne näyttää alkavan solisluiden kohdalta. <3

Vierailija
15/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku on pukeutunut yhteen väriin, vaikka kokovihreään tyylikkäästi.  Kauniit kesäaamut kun ei mihinkään kiire kumminkin kaipasin työvuosia, katselin silloin mehiläisiä ruusupensaissa, että kun olisi aikaa jäädä ihailemaan..

Vierailija
16/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäinen kotelomekko, jonka ostin ystäväni häihin! Alennuksesta! Näytän ihan naiselta! Vaikka tämä on minulle juhlallisen iso asia :D Silti ilostuttaa! Pieni asia voisi olla lempibiisi autoradiosta juuri kun on lähdössä liikkeelle. Siitä saan kivan fiiliksen, vaikka olisi menossa einiinkivaan työpaikkaan.

Vierailija
17/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jaoitte nämä asiat meille, minulle tuli tämän ketjun lukemisesta hyvä olo :) ne pienet asiat tekee kaiken. Omat ilonaiheet on, että aurinko paistaa. Minulla on ihana poikaystävä jota rakastan hyvin paljon. Tällä hetkellä makaan pehmeässä sängyssä ihana karvaviltti päällä ja rentoudun.

Vierailija
18/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaantulija hymyilee :)

Vierailija
19/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tervehtii.

Vierailija
20/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringoinpaiste, kissan kehräys, koiran hännänheilutus, hyvä ruoka, lapsen nauru...