Miksi 3v ei opi potalle eikä pöntölle?
Ei tee mitään kumpaankaan. Istuu kyllä. Tänään kokeilin, osaisiko olla ilman vaippaa ja ymmärtäisikö mennä potalle jos hätä yllättää. Muistutin koko ajan että potalle jos pissattaa tai kakattaa. Väänsi sitte 💩 lattialle ja matolle.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tuon ikäisellä on vielä vaippa?
Kuule,et usko kun kerron. Mulla oli kerran tyyppi joka oli pitkä kuin mikä,ikää liki 4v,pitivät vaipoissa kun se oli kätevää! Lapsi ei ymmärtänyt wessan päälle yhtään mitään! Ei osannut edes housujaan laskea.
huoh.
Ei kukaan jaksa istua potalla tai pöntöllä odottamassa, sattuuko jotain tulemaan. Ei myöskään kiinnosta, valuuko jotain puntista, kun ennenkin se on ollut ok.
Me sanottiin lapselle, että jos käy vessassa ja vaippa pysyy kuivana, saa namin. Siihen loppui pissan siivoaminen mistä sattuu ja pöntöllä kiukuttelu.
Olisiko motivaation puute?
Minun lapsistani yksi oli vaipoissa vielä 4,5 vuotiaana. Sitten hän sai hoitopaikan eskariryhmästä. Pohdin siinä lapseni kuullen, että voikohan sinne eskariryhmään mennä, jos on vaipoissa.
Kun kävimme tutustumassa, kysyin asiaa sieltäkin. Suoranaista kieltoa ei tullut, mutta sellainen varovainen "e-e-e-ei oikeastaan" sieltä tuli.
Seuraavana päivänä lapsi jätti itse vaipat pois. Yksi vahinko tuli 2 päivän päästä. Sen jälkeen lapsi pyysi taas vaippaa. Sanoin, ettei yksi vahinko haittaa, kun on ollut jo monta päivää ilman vaippaa.
t. pikku perfektionistin äiti
Onhan se aivan eri asia pyyhkiä pöntössä käyneen lapsen peppua kuin pestä vaippaansa turauttaneen nelivuotiaan läjät... eri
"Mitä ihmettä höpötät?"