Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytin tänään poikani lääkärissä kun kertoi aamulla kaatuneensa viikonloppuna mopolla

Vierailija
09.03.2022 |

Ja sanoi, että on siitä asti ollut selkä kipeä.

Ei ollut tähän asti edes särkylääkettä pyytänyt minulta, vaan yrittänyt sinnitellä kipunsa kanssa itse ja käydä normaalisti koulussa... Olisin vienyt hänet heti sunnuntaina lääkäriin, jos olisin tiennyt. Onneksi selässä ei ollut murtumaa, ainoastaan paha venähdys.

Omaa typeryyttään oli kaatunut eikä siksi uskaltanut siitä meille kertoa. Ennen mopon ostamista sovittiin yhteiset säännöt, joita lupasi noudattaa, mutta ei kuitenkaan ollut noudattanut.

Nyt ei aja mopolla ennen kuin selkä on parantunut kunnolla. Näin sovittiin. Tämä vaan sai miettimään, että olenko ollut liian tiukka pojan suhteen, kun ei heti uskaltanut mulle tätä kertoa? Jotenkin surullinen ajatus, että hän on ollut kipeä ja tarvinnut lääkärissä käyntiä, mutta hän ei ole uskaltanut kertoa meille mitään, että ei jää kiinni keulimisesta ja menetä mopoa hetkeksi. Ihan kuin lapsi olisi ajatellut, että me rankaistaan häntä, jos hänelle käy vahinko..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei käynyt pahemmin. Tyypillinen poika tuo on, varmaan ajatteli ettei kehtaa vanhempia vaivata.

Vierailija
2/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kysyit tuota häneltä? Mitä hän itse sanoi, miksi ei uskaltanut aiemmin kertoa teille asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai käytit yksityisellä ja maksoit omasta pussista?

Vierailija
4/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin lapsi olisi ajatellut, että me rankaistaan häntä, jos hänelle käy vahinko..

Niinhän te vähän teitte, jos ei nyt saa ajaa mopolla vähään aikaan.

Vierailija
5/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei käynyt pahemmin. Tyypillinen poika tuo on, varmaan ajatteli ettei kehtaa vanhempia vaivata.

Onneksi ei.

Minulle sanoi, että ei ollut aluksi niin kipeä selkä, että hänen mielestään olisi pitänyt mennä lääkäriin. Kaveri oli kuitenkin sanonut että pitää kertoa meille, koska voi olla vaikka murtunut. Onneksi sanoi, koska kyllähän tuollainen kipu pitää tarkistaa.

Kun sanottiin tuosta, että saa mopon takaisin, kun selkä on parantunut kunnolla, niin paljasti, että oli pelännyt, että ei annettaisi hänen enää ajaa, jos jää kiinni. Siksi jäin miettimään, että mikä hänet on saanut noin ajattelemaan. Sitä ei itse osannut tai uskaltanut meille kertoa.

Ap

Vierailija
6/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikeleillä mopolla?

Vierailija
7/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä sitten yleensä tapana huutaa lapsillenne? Jos pelkäsi kunnon kilareita? Mä olen aina sanonut omilleni, että kaikesta pystyy minulle sanomaan, mitään sellaista asiaa ei ole, mistä ei uskalla ja voi minulle kertoa. Jotain sinun lapsesi nyt pelkää.

Vierailija
8/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teininä nyt ylipäätään suhde vanhempiin on vaikea kun se on kuitenkin itsenäistymisen aikaa. Ei se suoraan tarkoita mitään luottamuksen puutetta. Aika moni nuori tuntee itsensä vähintään haavoittumattomaksi ellei jopa kuolemattomaksi, joten se on osa aikuistumista kärsiä kivut itse niin pitkään kuin pystyy. Kyllä itsekin tuli telottua itseä nuorena ja aika paljon vaati että sitä lähdettiin näyttämään lääkäriin. Nykyään kun kaatuu liukkaalla ja polvi aukeaa niin aika matalalla kynnyksellä menee haavan arvioituttamaan. Se on sitä vanhenemisen tuomaa viisautta, eikä kehokaan enää parane entiseen tapaan.

Vierailija
9/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvikeleillä mopolla?

Ei ole enää niin kylmä ja on nastat renkaissa niin saa ajaa. Ihan hyvät tiet on jo ajella. Ei ole ainoa, joka jo ajaa.

Ap

Vierailija
10/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä sitten yleensä tapana huutaa lapsillenne? Jos pelkäsi kunnon kilareita? Mä olen aina sanonut omilleni, että kaikesta pystyy minulle sanomaan, mitään sellaista asiaa ei ole, mistä ei uskalla ja voi minulle kertoa. Jotain sinun lapsesi nyt pelkää.

Kerran olen huutanut ja sekin oli vähän poikkeuksellinen tilanne. Ehkä nyt vain häpesi sitä, kun jäi kiinni tuollaisesta. Toivottavasti. En halua, että lapseni ei minulle uskalla tällaisista asioista puhua.

Ap

Vierailija
11/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mopoja, helvetti soikoon!

Vierailija
12/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään mopoja, helvetti soikoon!

Näin tuo vielä t a p p a a itsensä tai jonkun muun ajamalla tuolla tavalla. Mieti tätä ap.

Vierailija
13/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säälitä mopo pois huligaanilta

Vierailija
14/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen huutanut ja sekin oli vähän poikkeuksellinen tilanne. Ehkä nyt vain häpesi sitä, kun jäi kiinni tuollaisesta. Toivottavasti. En halua, että lapseni ei minulle uskalla tällaisista asioista puhua.

Ap

Minusta mopolla kaatumisessa ei ole mitään hävettävää. Olen itsekin kaatunut pyörällä monta kertaa. Kaksipyöräiset eivät ole niin helposti hallittavia kuin nelipyöräiset. Ainakaan liukkaalla kelillä.

Vierailija
15/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvikeleillä mopolla?

Ihan tavallistahan tuo on. Kylillä monet nuoret vetää työvaatteet niskaan ja ajelee säällä kuin säällä.

Kannattaa nuorelle painottaa, että AINA saa kertoa vahingoista, huolista ja mokista. Aikuisen kanssa ne saa selvitettyä hyvin. Oman kanssani sovin, etten suutu enkä rankaise jos tulee itse ja kertoo minulle ensimmäisenä omasta suustaan miten asiat meni. Sitten mietitään jatkoa ja selvitellään.

Vierailija
16/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas satutäti runoilee....

Vierailija
17/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin.

Vierailija
18/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvikeleillä mopolla?

Ajaahan monet fillarillakin.

Vierailija
19/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvikeleillä mopolla?

Kyllä meillä teini veti monkeyllä koko talven. Siihen vaihdettiin talvirenkaat. Monkey vielä niin pieni, tätä osuivat jalat maahan.

Vierailija
20/25 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopon ajaminen on paljon vaarallisempaa kuin vaikka tupakointi.