muuttoavusta luvannut kaveri ei kai tulekaan. .
Lupas aikoinaan tulla sitten kun muutto lähestyy.
Nyt ei mitään ilmaise että ois tulossa, edes vähäksi aikaa.
Raadan täysin yksin.
Kommentit (9)
Tuttu homma. Olen huomannut että muutamalle kaverilleni se "joo pitää tulla" -lupaus on varmaan joku tapa putsata omaatuntoa tai jotain. Meillä on aika hälinää elämä nyt, kaksi lasta ja iso remontti. Olen ammattini puolesta auttanut muutamaa kaveriani useasti tietyssä asiassa ja lähtiessä olen aina kuullut sanat: "joo hei pitää tulla auttamaan sua sit remontin kanssa!" No, eipä ole kuulunut.
Ei voi mitään, ainakin oon kertonut että hommia on. Täytyy yrittää jaksaa..
Olen auttanut ystävää kahdessa muutossa. Ja kuinka ollakaan omassa muutossa ei kaveria näkynyt. Oltiin sovittu hyvissä ajoin etukäteen, että muutto alkaa klo 8 ja kaveri tulisi viimeistään 9 paikalle. No eipä kyseisenä aamuna vastannut puhelimeen ennen kuin vasta 14 jälkeen, jolloin muuttoapua ei enää tarvittu. Oli kuulemma nukkunut pommiin.
Jokin aika sitten tämä kaveri muutti taas. Pyysi minua avuksi mutta kieltäydyin muihin menoihin vedoten. Ei mulla oikeasti mitään menoja ollut mutta eipä huvita aina olla apuna, kun itse ei saa ikinä vastapalveluksia.
Olen oppinu sen jo kauan sitten, että ei pidä luottaa kenenkään apuun. Aina pitää tehdä kuitenkin suunnitelmat niin ettei apuja tule. Ja jos sitten tulee niin se on sitten positiivista yllätystä.
Loppujen lopuksi tässä maailmassa ei voi luottaa kuin itseensä. On parmpi oppia pärjäämään omillaan.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:17"]Olen oppinu sen jo kauan sitten, että ei pidä luottaa kenenkään apuun. Aina pitää tehdä kuitenkin suunnitelmat niin ettei apuja tule. Ja jos sitten tulee niin se on sitten positiivista yllätystä.
Loppujen lopuksi tässä maailmassa ei voi luottaa kuin itseensä. On parmpi oppia pärjäämään omillaan.
[/quote]
Näin on. Eräs ystävä innostui kyllä ajatuksesta että hän tulisi kylään uuteen asuntoon mutta ei tule tietenkään tänne asuntoa raivaamaan.
Ennen muuttotalkoot oli mukava tapahtuma. Aina sen verran porukkaa, ettei yhden tarvinnut tehdä niin paljoa. Mihin on yhteisöllisyys ja talkoohenki kadonnut?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:33"]Ennen muuttotalkoot oli mukava tapahtuma. Aina sen verran porukkaa, ettei yhden tarvinnut tehdä niin paljoa. Mihin on yhteisöllisyys ja talkoohenki kadonnut?
[/quote]
Ei täällä kaupungissa kukaan auta.
Oma on kämppäsi.