Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kuiviin silmiin?

Vierailija
10.08.2015 |

Olen kokeillut kaikkia erilaisia silmätippoja, mikään ei tehoa. Mistä tää voi johtua? Oon kärsinyt kausittain kuivista silmistä jo kymmenen vuotta, ikää 22 vuotta. Vaiva menee aina pois ja palaa syystä tai toisesta. Tällä hetkellä tilanne pahempi kuin koskaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt silmälääkärissä asiasta? Käytätkö piilareita? Onko sulla allergioita (siitepöly, heinä, home)? Mulla on nyt pari viikkoa olleet silmät superkuivat, koska mun allergialääkkeet on loppu, enkä oo saanu reseptiä uusittua.

Vierailija
2/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silmätippoja oot kokeillut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen oikein muuta hoitoa ole kuin tipat ja geelit. Itselläni sama ongelma, syy rosacea-ihosairaus joka vaikuttaa myös silmiin. Mulla toimii varsin hyvin geelimäiset keinokyyneleet. Pahoina kausina käytän allergiaan tarkoitettuja kromoglikaattisilmätippoja, ne on vielä tehokkaampia.

Jos tällaiset normaali itsehoidot ei sulla auta, käy lääkärissä. 

Vierailija
4/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:41"]Oletko käynyt silmälääkärissä asiasta? Käytätkö piilareita? Onko sulla allergioita (siitepöly, heinä, home)? Mulla on nyt pari viikkoa olleet silmät superkuivat, koska mun allergialääkkeet on loppu, enkä oo saanu reseptiä uusittua.
[/quote]
Mulla ei tiettävästi ole mitään allergioita, ei ainakaan mitään muita oireita. Piilareita ei myöskään ole.
Ap

Vierailija
5/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt useampaa merkkiä normisilmätippoja, suihkutettavia, ja nyt pari päivää geelitippoja.
Ap

Vierailija
6/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy silmälääkärissä. Jos pelkät silmätipat ei auta niin lääkärillä on tarjota kuuriluontoisesti muutakin apua. Mutta tärkeintä on se silmien kosteutus.

Vierailija
7/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen eye toimii mulla. Ne muut säilöntäaineita sisältävät vaan pahentaa oireita.

Vierailija
8/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä: kokeiltu erilaisia kosteuttavia tippoja ja yöksi voiteita. Silti aina toinen silmä vuotaa kirkasta nestettä. Syynä kuulemma kuivuus (silmälääkärin arvio, sondeeraamalla tuli vettä suuhun). Inhottavaa, kun silmä on kokoajan ärtynyt ja välillä alaluomea kirvelee. Allergiasta ei kai ole kyse, kun oireita on vain toisessa silmässä. Kaiken huipuksi tuntuu, että uudet silmälasit vain pahentavat asiaa. Voivatko lasit painaa jotakin kohtaa vai ovatko linssit vääränlaiset?

PS. Käytän tällä hetkellä säännöllisesti oftan geelitippoja, helokkiöljykapseleita ja tears again sensitive suihkeita. Riesahan tämä on, mutta harmittava sellainen. Lukemista haittaa, kun toinen silmä sumenee. Meikkaamista en edes ajattele.

Vierailija
9/9 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:49"]Sama täällä: kokeiltu erilaisia kosteuttavia tippoja ja yöksi voiteita. Silti aina toinen silmä vuotaa kirkasta nestettä. Syynä kuulemma kuivuus (silmälääkärin arvio, sondeeraamalla tuli vettä suuhun). Inhottavaa, kun silmä on kokoajan ärtynyt ja välillä alaluomea kirvelee. Allergiasta ei kai ole kyse, kun oireita on vain toisessa silmässä. Kaiken huipuksi tuntuu, että uudet silmälasit vain pahentavat asiaa. Voivatko lasit painaa jotakin kohtaa vai ovatko linssit vääränlaiset?

PS. Käytän tällä hetkellä säännöllisesti oftan geelitippoja, helokkiöljykapseleita ja tears again sensitive suihkeita. Riesahan tämä on, mutta harmittava sellainen. Lukemista haittaa, kun toinen silmä sumenee. Meikkaamista en edes ajattele.
[/quote]
Musta tuntuu kuin oireet olisivat pahentuneet noista geelitipoista tässä parissa päivässä. Mulla ei silmät vuoda, vaan jatkuva räpyttämisen tarve, joskus tuntuu ettei voi pitää silmiä auki kun pinta on niin kuiva.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän