Lapsen saaminen Australiassa
Mitä synnyttäminen maksaa Australiassa? Muuta keskustelua myös synnyttämisestä ja lapsen saamisesta Australiassa.
Kommentit (14)
Riippuu siitä missä synnytät ja millaiset vakuutukset yms. sinulla on.
Synnyttäminen ei maksa missään päin maailmaa mitään. Ihan voi ilmaiseksi puskea lapsen maailmaan. Sitten voi hintaa tulla, jos haluaa sen tehdä sairaalassa tms.
Suomalaisista av-mammoista varmaan todella moni on käynyt synnyttämässä Australiassa :D
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista av-mammoista varmaan todella moni on käynyt synnyttämässä Australiassa :D
Palstamammojen seuraaman vloggaajan tytär odottaa vauvaa Australiassa. :)
Podcast nimelta Noworries. Siinä oli jakso lapsen saamisesta Australiassa. En jaksa kaivella mikä numero oli kyseessä.
Oliko laskettu aika 21.2? Silloin on varmaan pullauttanut ulos jo.
Vierailija kirjoitti:
Oliko laskettu aika 21.2? Silloin on varmaan pullauttanut ulos jo.
Mikä oli sen lapsen isän instagram-tili?
Synnytin tammikuussa lapsen täällä Australiassa, Victorian osavaltiossa pienehkössä kaupungissa.
Hintaa koko synnytykselle ja raskausajalle tuli 143 dollaria joka koostui NIPT-testistä raskausajalla, kaikki muu pyöreä nolla. Tähän sisältyi useita ylimääräisiä käyntejä ja ultraa koska sikiö oli pienikokoinen ja laiska liikkeissään. Sairaalassa vietin yhteensä neljä yötä josta kaksi ensimmäistä meni käynnistellessä ja kaksi sektiosta toipuessa kun käynnistys ei onnistunut.
Kokemus todella positiivinen, ainakin kun vertaa kavereiden kokemuksiin Suomessa (Helsingissä) ja siitä yhdestä ketjusta täällä (lakanat vaihdettiin mun puolesta ja ruoka, jonka sai itse valita muutamista vaihtoehdoista, tuotiin huoneeseen). Oma huone, mukavat kätilöt ja lääkärit, huippulaadukasta hoitoa, kivunlievitys kohdallaan, kommunikointi ihanan lämmintä. Tämä kaikki siis julkisella puolella, en osaa edes kuvitella mitä sitten yksityisellä :D
Mutta Suomeen en tosiaan osaa verrata kun eka lapsi ja omaa kokemusta vain täältä.
Australiassa on outoja poliitikkoja.
Kuulin Australiassa asuvalta sukulaiselta, että siellä ei koronaan rokottamattomia oteta sairaalahoitoon enää ollenkaan, ainoastaan jos on hengenvaarassa, mutta muuten ei. Jos esim. käsi murtuisi, ei ole pääsyä lääkäriin. Synnytyksistä emme tosin puhuneet, mutta hyvähän sekin on tarkistaa. Ja käytännöt voivat toki vaihdella osavaltioiden välillä.
Kahdesti olen täällä Länsi-Australiassa synnyttänyt. Julkisella puolella. Mistään ei ole tarvinnut maksaa mitään ja älyttömän hyvä hoito, oma huone, oma kätilö jne. Todella tarkka seuranta läpi raskauden ja synnytyksen jälkeen vielä. Kuten aikasempi kommentoija mainitsi niin raskausaikana oli yhdet verikokeet ja ultra maksulliset (nekin vapaaehtoiset).
Ja edelliseen jatkoa että olen ymmärtänyt että yksityisellä puolella voi valita oman synnytyslääkärin ja saa perhehuoneen missä saa isäkin yöpyä. Se ilmeisesti se ero siellä maksullisella puolella
Samanlain se laitetaan alulle ja pusketaan sitte ulos kuin muuallakin. Ei se ole kehitysmaa. Maksut riippuu missä synnytät yms. Vakuutukset sun muut vaikuttaa myös usein.