Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HIV-positiivisten hedelmöityshoidot

Vierailija
10.08.2015 |

aivan sairasta

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:43"]Suomessa ei ole yksikään vauva, jonka äidin hiv on ollut raskausaikana tiedossa, saanut hiv.iä äidiltään. [/quote] Mutta myöhemmin on. [/quote] Mihin perustat väitteesi? Tartunta osataan nykyään estää. [/quote] Mitä häh? Haluatko nimiä ja sotuja?

[/quote] Et voi niitä antaa, koska valehtelet.

Vierailija
42/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:43"]Suomessa ei ole yksikään vauva, jonka äidin hiv on ollut raskausaikana tiedossa, saanut hiv.iä äidiltään. [/quote] Mutta myöhemmin on. [/quote] Mihin perustat väitteesi? Tartunta osataan nykyään estää. [/quote] Mitä häh? Haluatko nimiä ja sotuja?

[/quote] Et voi niitä antaa, koska valehtelet.
[/quote]
No en. Tartuntoja. Suomessa. Äidiltä lapselle. Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?  -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Luonto sääntelee maapallon väkimäärää muillakin keinoin, kuten karsimalla liikoja (esim. pandemiat). En kyllä hyväksyisi omaa tai läheisen kuolemaakaan hoidettavissa olevaan sairauteen. Miksi on niin vaikea hyväksyä? Siksi, kun näen työssäni joka päivä huonoja vanhempia (siis todella huonoja), joille lapsia tulee helposti. Olen aina haaveillut olevani äiti ja mieheni isä. Minusta meillä on itsekäs oikeus saada lapsi tässä maailmassa. Jos sinulla on omia lapsia, niin ymmärrät varmasti heidän merkityksen sinun elämällesi. [/quote] Ne joilla ei ole lapsia ovat kovimpia arvostelemaan vanhempia huonoiksi. Jopa todella huonoiksi. Ei sulla ole vanhemmuudesta päivääkään kokemusta joten sinuna pitäisin vähän pienempää suuta.

[/quote] Mun mielestä on ok arvostella esim. näissä tapauksissa mistä itse puhun. Äiti ja isä käyttää huumeita, lapsi itkee ja kertoo toistuvasti että hän on vahinko jne. Mutta koska minulla ei ole kokemusta vanhemmuudesta, en tietenkään saa sanoa mitään poikkisanaa. Koska lapseton ei voi ymmärtää sitä ja tätä. Eikös?

Vierailija
44/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse myös kärsinyt usean vuoden lapsettomuuden mutta olen silti hoitoja vastaan. Emme menneet hoitoihin tai tutkimuksiin koskaan vaikka lapsi lopulta sitten yllätykseksemme saatiin alulle. Ja kyllä, lapsettomuus teki kipeää kun oli lasta ja äitiyttä toivonut lapsesta saakka ja olin peristerve 2-kymppinen. Mutta sellaista se on, ei sopinut minun elämänkatsomukseeni väkisin vääntäminen ja tuon tasoinen sorkkiminen. Ymmärrän kyllä sairauden hoidon (esim endometrioosi) ns lapsettomuushoitona. Ennemmin soisin sitten adoption olevan helpompaa kun nämä luonnollisin keinoin syntyneet ovat jo tarpeeksi tälle maapallolle.

Olen myöskin vakaasti sitä mieltä että jos lapsettomuushoidot on pakko sallia niin ne tulisi maksaa itse koska eivät ole sairauden hoitoa, elintärkeää tai elämänlaadun vuoksi välttämätöntä (pl. tietenkin sairauden hoito lapsettomuushoitona). Mutta nyt kun tämä yhteiskunta sallii ja kustantaa lapsettomuushoidot niin pitäisi olla sitten yhdenvertainen mahdollisuus hiv-positiivisilla päästä hoitoihin, hiv kun ei käsittääkseni vaikuta kuin niin ettei pysty imettämään.

Vierailija
45/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"]

Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja.

[/quote]

Saisiko asiallisen vastauksen, miksei? 

-Hedelmöityshoitojonossa

[/quote]

Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla.

[/quote]

Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin.

Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin?

Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä?

[/quote]

Älä lähde tuohon väittelyyn. Tällä palstalla pyörii niin paljon hyvin yksinkertaisia ihmisiä, jotka eivät osaa asettua hetkeksikään toisen asemaan.

Minä tulin kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen luomusti raskaaksi. Ja arvaa mitä? Jopa sitäkin pidetään pahana. Että olisi pitänyt ottaa ehkäisy käyttöön, kun ei vuoden sisään onnistunut, ja nyt lapseni on "väkisin yritetty ja elinkelvoton". Jännä, että ultrissa on ollut erittäin terve yksilö nähtävissä ;)

Mutta joo, älä lähde väittelemään idioottien kanssa. Se on kuin pelaisi shakkia pulun kanssa.

[/quote]

Kiitos. <3 Oliko teillä joku syy, miksi raskaus ei alkanut vai tutkittiinko asiaa? 

Vierailija
46/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivi positiivinen pitäs kieltää lapsenteko kokonaan sillä hänhän levittää tulevaan lapseen sairauden ja se taas levittää sitä eteenpäin myöhemmin elämässään.

Minusta se on suorastaan edesvastuutonta tehdä lapsi jos teitää että se tulee olemaan sairas.

Vierailija
47/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"]

[/quote]

-Hedelmöityshoitojonossa

[/quote]

Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla.

[/quote]

Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin.

Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin?

Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä?

[/quote]

Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä?

[/quote]

Jotkut sairastuvat ja kuolevat jo nuorena, se on sitä luonnollista väestön säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? Et saa käydä enää koskaan lääkärissä, etkä viedä liioin lapsiasi sinne. Kuolette, sitten kun seuraava vaikea sairaus (tulehduskin voi riittää) iskee. Siten elätte tuon esittämäsi näkökannan mukaisesti.
[/quote]

Ei tämä ole kaikki tai ei mitään -kysymys. Olen sitä mieltä että olemassa olevia ihmisiä tulee hoitaa parhaan mukaan kun se on elintärkeää tai vaikuttaa elämänlaatuun mutta silti myös sitä mieltä että esim koeputkihedelmöitykset, luovutetut munasolut sun muut ovat liikaa sorkkimista. Siinä menee mun raja ja sulla on joku oma raja, ehkä ihmisten kloonaaminen tai jotain muuta. -41

Vierailija
48/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:39"]

[/quote]

-Hedelmöityshoitojonossa

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä lähde tuohon väittelyyn. Tällä palstalla pyörii niin paljon hyvin yksinkertaisia ihmisiä, jotka eivät osaa asettua hetkeksikään toisen asemaan.

Minä tulin kolmen vuoden lapsettomuuden jälkeen luomusti raskaaksi. Ja arvaa mitä? Jopa sitäkin pidetään pahana. Että olisi pitänyt ottaa ehkäisy käyttöön, kun ei vuoden sisään onnistunut, ja nyt lapseni on "väkisin yritetty ja elinkelvoton". Jännä, että ultrissa on ollut erittäin terve yksilö nähtävissä ;)

Mutta joo, älä lähde väittelemään idioottien kanssa. Se on kuin pelaisi shakkia pulun kanssa.

[/quote]

Kiitos. <3 Oliko teillä joku syy, miksi raskaus ei alkanut vai tutkittiinko asiaa? 

[/quote]

Toiselta löytyi autoimmuunisairaus, mutta en tiedä oliko se sitten lopullinen syy. Se kun laitettiin hoitotasapainoon, niin meni silti vielä kaksi vuotta ennenkuin mitään tapahtui.

Vierailija
49/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?  -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Jotkut sairastuvat ja kuolevat jo nuorena, se on sitä luonnollista väestön säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? Et saa käydä enää koskaan lääkärissä, etkä viedä liioin lapsiasi sinne. Kuolette, sitten kun seuraava vaikea sairaus (tulehduskin voi riittää) iskee. Siten elätte tuon esittämäsi näkökannan mukaisesti. [/quote] Ei tämä ole kaikki tai ei mitään -kysymys. Olen sitä mieltä että olemassa olevia ihmisiä tulee hoitaa parhaan mukaan kun se on elintärkeää tai vaikuttaa elämänlaatuun mutta silti myös sitä mieltä että esim koeputkihedelmöitykset, luovutetut munasolut sun muut ovat liikaa sorkkimista. Siinä menee mun raja ja sulla on joku oma raja, ehkä ihmisten kloonaaminen tai jotain muuta. -41

[/quote]

Ja sinulla on pokkaa huudella tuota mielipidettäsi lapsettomuudesta kärsiville?

Mietippäs, jos minä menisin syöpäsairaille huutelemaan, että tuo teidän sairaus on ihan luonnon omaa karsintaa, teidän hoidot pitäisi kieltää/maksaa kokonaan itse.

Vierailija
50/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?  -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Luonto sääntelee maapallon väkimäärää muillakin keinoin, kuten karsimalla liikoja (esim. pandemiat). En kyllä hyväksyisi omaa tai läheisen kuolemaakaan hoidettavissa olevaan sairauteen. Miksi on niin vaikea hyväksyä? Siksi, kun näen työssäni joka päivä huonoja vanhempia (siis todella huonoja), joille lapsia tulee helposti. Olen aina haaveillut olevani äiti ja mieheni isä. Minusta meillä on itsekäs oikeus saada lapsi tässä maailmassa. Jos sinulla on omia lapsia, niin ymmärrät varmasti heidän merkityksen sinun elämällesi. [/quote] Ne joilla ei ole lapsia ovat kovimpia arvostelemaan vanhempia huonoiksi. Jopa todella huonoiksi. Ei sulla ole vanhemmuudesta päivääkään kokemusta joten sinuna pitäisin vähän pienempää suuta.

[/quote]

Näin nyt sivusta, ei nyt oikein avaudu miten tuo vastaus liittyy lainattuun tekstiin mitenkään?
[/quote]

Sanoo yllä näkevänsä huonoja ja todella huonoja vanhempia jos jaksat lukea.

Vierailija
51/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?  -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Jotkut sairastuvat ja kuolevat jo nuorena, se on sitä luonnollista väestön säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? Et saa käydä enää koskaan lääkärissä, etkä viedä liioin lapsiasi sinne. Kuolette, sitten kun seuraava vaikea sairaus (tulehduskin voi riittää) iskee. Siten elätte tuon esittämäsi näkökannan mukaisesti. [/quote] Ei tämä ole kaikki tai ei mitään -kysymys. Olen sitä mieltä että olemassa olevia ihmisiä tulee hoitaa parhaan mukaan kun se on elintärkeää tai vaikuttaa elämänlaatuun mutta silti myös sitä mieltä että esim koeputkihedelmöitykset, luovutetut munasolut sun muut ovat liikaa sorkkimista. Siinä menee mun raja ja sulla on joku oma raja, ehkä ihmisten kloonaaminen tai jotain muuta. -41

[/quote]

Mietippäs, jos minä menisin syöpäsairaille huutelemaan, että tuo teidän sairaus on ihan luonnon omaa karsintaa, teidän hoidot pitäisi kieltää/maksaa kokonaan itse.
[/quote]

Lapsettomuus ei ole mahdollisesti kuolemaan johtava vakava sairaus kuten syöpä usein on. Kehtaatkin verrata noita keskenään.

Vierailija
52/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"]

[/quote]

-Hedelmöityshoitojonossa

[/quote]

[/quote]

Jos et ole adoptoinut/et ole lapseton (nyt ja tulevaisuudessa), sinulla ei ole varaa puhua liikakansoituksesta yhtään mitään kenellekään.

Vierailija
53/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?  -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Jotkut sairastuvat ja kuolevat jo nuorena, se on sitä luonnollista väestön säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? Et saa käydä enää koskaan lääkärissä, etkä viedä liioin lapsiasi sinne. Kuolette, sitten kun seuraava vaikea sairaus (tulehduskin voi riittää) iskee. Siten elätte tuon esittämäsi näkökannan mukaisesti. [/quote] Ei tämä ole kaikki tai ei mitään -kysymys. Olen sitä mieltä että olemassa olevia ihmisiä tulee hoitaa parhaan mukaan kun se on elintärkeää tai vaikuttaa elämänlaatuun mutta silti myös sitä mieltä että esim koeputkihedelmöitykset, luovutetut munasolut sun muut ovat liikaa sorkkimista. Siinä menee mun raja ja sulla on joku oma raja, ehkä ihmisten kloonaaminen tai jotain muuta. -41 [/quote] Ja sinulla on pokkaa huudella tuota mielipidettäsi lapsettomuudesta kärsiville? Mietippäs, jos minä menisin syöpäsairaille huutelemaan, että tuo teidän sairaus on ihan luonnon omaa karsintaa, teidän hoidot pitäisi kieltää/maksaa kokonaan itse. [/quote] Lapsettomuus ei ole mahdollisesti kuolemaan johtava vakava sairaus kuten syöpä usein on. Kehtaatkin verrata noita keskenään.

[/quote]

Mutta se on syvä kriisi, siinä missä syöpäkin. Äläkä viitsi alkaa inttämään, ettei voi verrata. Ihan samaan tapaan sanon sinulle, että kehtaatkin alkaa mankumaan että toista asiaa pitää hoitaa ja toista ei. 

Jos et ymmärrä lapsettomuutta, niin ole hyvä ja jätä puhumatta asiasta. Jotta voit omata perustellun ja vahvan mielipiteen, pitää asiaa ymmärtää kaikilta kannoilta. Sinä et asiaa ymmärrä, muodostat mielipiteesi vain pintapuolisella ajattelulla. Sillä et saa mitään keskustelua aikaan, se on vain oman asian inttämistä ja ehkä jopa halua aiheuttaa pahaa mieltä kommenteillaan. 

Vierailija
54/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"]

[/quote]

-Hedelmöityshoitojonossa

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä?
[/quote]
Syöpä on luonnollista ihmiselon säännöstelyä. Ethän hakeudu syöpähoitojen piiriin kun arpaonni osuu kohdalle. Uskon että sinun ei ole vaikea hyväksyä luonnollista syöpäkuolemaa itselläsi. Onhan sitä nyt ajateltava laajemmin eikä vain sitä omaa napaa tuijottaen. :)

Vierailija
55/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:50"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?  -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Luonto sääntelee maapallon väkimäärää muillakin keinoin, kuten karsimalla liikoja (esim. pandemiat). En kyllä hyväksyisi omaa tai läheisen kuolemaakaan hoidettavissa olevaan sairauteen. Miksi on niin vaikea hyväksyä? Siksi, kun näen työssäni joka päivä huonoja vanhempia (siis todella huonoja), joille lapsia tulee helposti. Olen aina haaveillut olevani äiti ja mieheni isä. Minusta meillä on itsekäs oikeus saada lapsi tässä maailmassa. Jos sinulla on omia lapsia, niin ymmärrät varmasti heidän merkityksen sinun elämällesi. [/quote] Ne joilla ei ole lapsia ovat kovimpia arvostelemaan vanhempia huonoiksi. Jopa todella huonoiksi. Ei sulla ole vanhemmuudesta päivääkään kokemusta joten sinuna pitäisin vähän pienempää suuta. [/quote] Näin nyt sivusta, ei nyt oikein avaudu miten tuo vastaus liittyy lainattuun tekstiin mitenkään? [/quote] Sanoo yllä näkevänsä huonoja ja todella huonoja vanhempia jos jaksat lukea.

[/quote] Mielestäni lapsettomalla on oikeus ja velvollisuus sanoa huonoiksi vanhemmiksi huonoja vanhempia. En usko, että huumeita käyttävä tai pientä lastaan vahingoksi (toistuvasti) sanova vanhempi on hyvä vanhempi. Mutta koska en ole ollut äiti, niin en saa arvostella. :)

Vierailija
56/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:01"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:43"]Suomessa ei ole yksikään vauva, jonka äidin hiv on ollut raskausaikana tiedossa, saanut hiv.iä äidiltään. [/quote] Mutta myöhemmin on. [/quote] Mihin perustat väitteesi? Tartunta osataan nykyään estää. [/quote] Mitä häh? Haluatko nimiä ja sotuja? [/quote] Et voi niitä antaa, koska valehtelet. [/quote] No en. Tartuntoja. Suomessa. Äidiltä lapselle. Kyllä.

[/quote]

Tilastoista jos katsot, niin ne on esim. ulkomailla syntyneitä suomeen muuttaneita lapsia. Vaikka kehitysmaatkin painottaa vähäiset hiv-hoitoresurssit raskaana oleviin, niin kaikissa oloissa se ei kuitenkaan ole mahdollista tai äidin tartunta ei ole tiedossa.

Vierailija
57/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"]

[/quote]

-Hedelmöityshoitojonossa

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Luonto sääntelee maapallon väkimäärää muillakin keinoin, kuten karsimalla liikoja (esim. pandemiat). En kyllä hyväksyisi omaa tai läheisen kuolemaakaan hoidettavissa olevaan sairauteen.

Miksi on niin vaikea hyväksyä? Siksi, kun näen työssäni joka päivä huonoja vanhempia (siis todella huonoja), joille lapsia tulee helposti. Olen aina haaveillut olevani äiti ja mieheni isä. Minusta meillä on itsekäs oikeus saada lapsi tässä maailmassa.

Jos sinulla on omia lapsia, niin ymmärrät varmasti heidän merkityksen sinun elämällesi.

[/quote]

Suurin osa ihmisistä varmasti haaveilevat jostain. Kaikki haaveet eivät kuitenkaan toteudu ja yleensä tämä osataan myös hyväksyä. Huutamatta maailmalle: "Mutta kun mulla on oikeus!"

Vierailija
58/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:50"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:48"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:32"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:10"] Kenenkään ei pitäisi saada hedelmöityshoitoja. [/quote] Saisiko asiallisen vastauksen, miksei?  -Hedelmöityshoitojonossa [/quote] Miksi lasta pitäisi yrittää väkisin saada? Tietty olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus lapseen, mutta voisit ajatella vähän laajemmin kuin oman itsesi ympäriltä. Maailma on täynnä ihmisiä ja niitä kyllä syntyy ihan tarpeeksi luonnon omilla keinoilla. [/quote] Tiedän, että on monia muitakin lapsettomia kuin minä. Meitä ei auta se, että Intiassa syntyy lapsia liikaa, tai se, että Afrikassa on kodittomia lapsia. Adoptoitavia lapsia on PALJON vähemmän kuin adoptiolapsia haluavia. Kaikki kotia tarvitsevat lapset eivät päädy adoption piiriin. Minulla ei ole mitään itseaiheutettua syytä lapsettomuuteen. En tupakoi, alkoholia käytän vain vähän, en ole ylipainoinen ja olen nuori samoin kuin mieheni. En ymmärrä, miksei minulla ja muilla samanlaisissa tilanteissa elävillä olisi oikeutta hedelmöityshoitoihin? Monelle lapsen saaminen on perustarve, kuten oman kumppanin löytäminen. Onko sinulla lapsia? Luopuisitko heistä? [/quote] Kaikki vain eivät saa lapsia, se on sitä luonnollista syntyvyyden säännöstelyä. Miksi sinun on se niin vaikea hyväksyä? [/quote] Luonto sääntelee maapallon väkimäärää muillakin keinoin, kuten karsimalla liikoja (esim. pandemiat). En kyllä hyväksyisi omaa tai läheisen kuolemaakaan hoidettavissa olevaan sairauteen. Miksi on niin vaikea hyväksyä? Siksi, kun näen työssäni joka päivä huonoja vanhempia (siis todella huonoja), joille lapsia tulee helposti. Olen aina haaveillut olevani äiti ja mieheni isä. Minusta meillä on itsekäs oikeus saada lapsi tässä maailmassa. Jos sinulla on omia lapsia, niin ymmärrät varmasti heidän merkityksen sinun elämällesi. [/quote] Ne joilla ei ole lapsia ovat kovimpia arvostelemaan vanhempia huonoiksi. Jopa todella huonoiksi. Ei sulla ole vanhemmuudesta päivääkään kokemusta joten sinuna pitäisin vähän pienempää suuta. [/quote] Näin nyt sivusta, ei nyt oikein avaudu miten tuo vastaus liittyy lainattuun tekstiin mitenkään? [/quote] Sanoo yllä näkevänsä huonoja ja todella huonoja vanhempia jos jaksat lukea.

[/quote] Mielestäni lapsettomalla on oikeus ja velvollisuus sanoa huonoiksi vanhemmiksi huonoja vanhempia. En usko, että huumeita käyttävä tai pientä lastaan vahingoksi (toistuvasti) sanova vanhempi on hyvä vanhempi. Mutta koska en ole ollut äiti, niin en saa arvostella. :)

[/quote]

No milloin huumeidenkäyttäjä on saanut lapsettomuushoitoja oli hiv-positiinen tai ei? Lapsettomuushoitoihinkin on olemassa ihan yleiset kriteerit. Ei niitä ihan kuka tahansa saa. Mutta hiv itsessään ei ole pois sulkeva asia. 

Vierailija
59/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:15"]

[/quote]

[/quote]

Mietipäs sinä ensin lukemaasi viestiä, mihin vastasit.

Vierailija
60/66 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:39"]

[/quote]

No milloin huumeidenkäyttäjä on saanut lapsettomuushoitoja oli hiv-positiinen tai ei? Lapsettomuushoitoihinkin on olemassa ihan yleiset kriteerit. Ei niitä ihan kuka tahansa saa. Mutta hiv itsessään ei ole pois sulkeva asia. 

[/quote]

Katoskun en mistään kriteereistä tiedä, kun itse niissä hoidoissa käyn... Ylipäätään siis jotkut ajattelee, että lapseton ei voi tietää tai arvostella kenekään vanhemmuutta. Itseä harmittaa, että huonot vanhemmat ovat lapsia saaneet ja moni hyvä ja lasta toivova ei ole. Enkä nyt tarkoita huonolla vanhemmalla kaupassa Nico-Christiinaa ojentavaa mammaa vaan ihan oikeasti huonoja vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi