Isovanhempien NATURISMI
Olen kuin puulla päähän lyöty, ja kirjoitan tänne silläkin uhalla että minut tunnistetaan.
*
Sain juuri kuulla että omat (.50+v) vanhempani ovat naturisteja, ja nyt kun viimeinenkin lapsi on muuttanut kotoa, he eivät enää ikinä aio kotonaan vaatteita pitää, pois lukien jonkun putkimiehen tms vierailu - ei kuitenkaan perheenjäsenten tai muiden vierailun vuoksi vaatteita pueta. Minulla ei ollut aavistustakaan asiasta, enkä tiedä miten suhtautua.
.
Minulla on vauva, sisarellani pari pikkulasta joita vanhempani silloin tällöin hoitavat. Tuntuu väärältä että lapset näkisivät vanhempani ilkosillaan muualla kuin pesulla. Itse en ole nähnyt vanhempiani alasti sitten ala-asteen, puolisoni ei ikinä - jotenkin absurdia olisi istua joulupöydässä parin alastoman kanssa. Ahdasmielinen en ole ja toki kotonaan saa tehdä mitä haluaa, mutta en tiedä mitä ajatella. Vanhempani toivovat ettemme lopeta vierailuja tämä vuoksi, mutta koen tilanteen kiusallisena. Asumme kauempana, joten teemme vierailuja muutaman kerran vuodessa muutaman päivän kerrallaan. Vanhempani eivät oikein välitä tuota matkaa tehdä, joten jos lakkaisimme käymästä, tapaamiset jäisivät.
.
Kerro mitä ajattelet.
Kommentit (17)
Jos aloitus on totta, niin kävisin keskustelemaan siitä, miten vierailut hoidetaan. Totta kai kyläilyt jatkuisivat. Isovanhemmat haluavat yleensä nähdä lapsenlapsiaan. Varmasti sen aikaa voi olla vaatteet päällä kun te olette kylässä. Naurattaa tuollainen pariskunta, mutta kait tuo voi olla tottakin.
Lapsille alastomuus lienee aika luonnollista, joten en nyt heidän takiaan olisi asiasta huolissani. Itselleni olisi epämiellyttävää olla kenen kanssa tahansa alasti vaikkapa ruokapöydässä. Erityisen epämiellyttävää kuvittelisin tämän olevan miniälle/vävylle. Itseäni kammottaisi ajatus, että söisin illallista alastoman appeni kanssa. Minusta kotonaan voi olla niin kuin haluaa, mutta jos kerran vieraita kutsuu, heitäkin täytyy kunnioittaa ja vaatteiden pitäminen on minusta juuri sitä. Eikö riitä, että ovat sitten keskenään alasti.
En menisi viettämään joulua tai ylipäänsä päivälliselle vanhempieni/appivanhempieni luokse perheeni kanssa, jos vanhemmat olisivat siellä alasti. En kotonanikaan haluaisi puolison olevan alasti ruokapöydässä, vaikka muuten hänen alastomuutensa jossain muussa tilanteessa on ihan ok.
Miksi ette kokeilisi naturismia itse? Ongelma poistuu, kun huomaatte, kuinka mukavaa se on.
aika outoa, jos vanhempasi eivät voi olla pukeutuneita lastensa ja lastenlastensa vierailujen ajan.
Ymmärrän toki halun olla "vapaa", varsinkin kun lapset ovat lähteneet maailmalle, mutta pieni jousto vierailujen aikana ei liene liikaa vaadittu.
Ilmoittaisin suoraan, että kunnioitan heidän vakaumustaan, mutta en tule perheeni kanssa kyläilemään, jos ovat alasti.
Ihminen on luonnollisimmillaan alasti, ja on sekä sairasta että luonnotonta, että alastonta kehoa kavahdetaan.
No, eipä vaan ole provo. Luuletko todella että jos joku haluaa elää eri lailla kuin sinä, se on keksittyä? En tiedä mitä ajatella, ja haluaisin kuulla teidän ajatuksia asiasta. Ap
Minäkin olen kotonani puolison kanssa korkeintaan pikkarit päällä. Jos joku on tulossa kylään, niin toki puetaan normivaatteet. Jos vanhempanne eivät taivu pukeutumaan edes vierailujen ajaksi, niin en näe mitä mietittävää tai keskusteltavaa aiheessa on; ette vain vieraile siellä. Kutsutte heidät itse johonkin, jos haluatte tavata.
Ap vielä lisää: Tämä on typerää, mutta saattaisin ehkä kiusaantua siitäkin tiedosta että joka sohvalla ja tuolilla on paljain persein istuttu ym.
.
Emme siis ole vanhempieni kanssa vielä keskustelleet, ehkäpä pukeutuisivat vaikka edes aamutakkiin jos todella uhkavaatimuksen esitämme (tai sitten eivät) mutta ei sekään niin reilulta tunnu. Ap
Vaikea ymmärtäävtuo äkillinen muutos - että ovat ensin sinut kasvattaneet niin tiukasti vaatteet päällä ja nyt sitten täysin ilman vaatteita.
T. Ei-naturisti, jolle alastomuus on luonnollista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:58"]
No, eipä vaan ole provo. Luuletko todella että jos joku haluaa elää eri lailla kuin sinä, se on keksittyä? En tiedä mitä ajatella, ja haluaisin kuulla teidän ajatuksia asiasta. Ap
[/quote]
Kummasti nuo provojutut vaan ilmaantuvat palstalle yöaikoihin. Ei isovanhempien yllättävästä naturismista tms. porvoolaisuudesta koskaan kirjoitella silloin, kun palstalla on normiväkeä ja modet paikalla vaan aina klo 23 jälkeen. Kun tämä sama kuvio toistuu joka ilta 7 päivää viikossa ja 365 päivää vuodessa vuosien ajan niin tyhmempikin kyynistyy ja alkaa kutsua illalla tehtyjä provonnäköisiä aloituksia provoiksi.
Jos ei ole provo niin esitä kysymys uudelleen päivällä. Saat vastauksesi.
Joo, jos tuo tuntuu väärältä, niin älkää menkö sinne. Luulen, että omat lapseni veisin tuollaiseen mummolaan ja menisin itsekin. Miehestä en tiedä. Mutta niin outo tilanne, että pitäisi kyllä ensin keskustella vähän vanhempien kanssa. Lapset ovat vielä pieniä, heitä tuskin haittaisi.
Sitä ihmettelen, ettet ole ala-asteen jälkeen nähnyt vanhempiasi (edes äitiäsi) alasti. Eikö teillä ole saunaa? Käytättekö mökilläkin uimapukuja? Ja kuitenkin juuri sinun vanhempasi ovat naturisteja oikeasti. Erikoista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:58"]
Ihminen on luonnollisimmillaan alasti, ja on sekä sairasta että luonnotonta, että alastonta kehoa kavahdetaan.
[/quote]
Joo, luonnollista on myös paskominen ja kuseminen mutta harvemmin niitäkään julkisesti tehdään.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:16"]Joo, jos tuo tuntuu väärältä, niin älkää menkö sinne. Luulen, että omat lapseni veisin tuollaiseen mummolaan ja menisin itsekin. Miehestä en tiedä. Mutta niin outo tilanne, että pitäisi kyllä ensin keskustella vähän vanhempien kanssa. Lapset ovat vielä pieniä, heitä tuskin haittaisi.
Sitä ihmettelen, ettet ole ala-asteen jälkeen nähnyt vanhempiasi (edes äitiäsi) alasti. Eikö teillä ole saunaa? Käytättekö mökilläkin uimapukuja? Ja kuitenkin juuri sinun vanhempasi ovat naturisteja oikeasti. Erikoista.
[/quote]
Oli sauna. Yläasteella vain aloin vain saunomaan yksin tai siskon kanssa. Ilmeisesti vanhempani ovat harrastaneet naturismia jo aiemmin, ei kuitenkaan lasten ollessa kotona. Vähissä vaatteissa olen heitä kuitenkin usein nähnyt. Mökkiä ei ole.
.
Ja mitä tulee yöaikaan, niin kirjoitan tänne vain vauvaa nukuttaessa, mihin kellon aikaa vaan siis. Palsta-Sherlock meni nyt hakoteille päätelmissään.
.
Siskoni ilmoitti vanhemmille, että lasten tai puolisonsa seurassa heillä on oltava ainakin alusvaatteet tai jotain intiimipaikkojen suojana. Minä olen samaa mieltä. Ajattelimme sanoa, että jos tämä ei sovi, voimme asua muualla vierailujen ajan ja tavata vaikka ravintolassa tai leikkipuistossa tms, mutta luonnollisesti tällöin vierailut lyhenisivät ja harvenisovat jo kustannussyistä. En tiedä miten he tähän suhtautuvat, jotenkin vaikea uskoa ettei tämä käy. Ap