Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko - 5 vuotias jätettiin yksikseen hereille

Vierailija
09.08.2015 |

Poikaystäväni lupasi olla 5 vuotiaan lapseni kanssa illan kun minulla oli menoa, sovittiin että hän laittaa lapsen nukkumaan jos minulla menee myöhempään.

Kun tulin kotiin olivat kaikki nukkumassa mutta aamulla kuulin että poikaystäväni oli ollut väsynyt ja oli vain mennyt nukkumaan ja jättänyt lapsen leikkimään yksikseen kun ei ollut heti suostunut menemään sänkyyn.

Oli siinä sitten yksikseen leikkinyt leluilla ja mennyt (en tiedä kuinka myöhään) itsekseen nukkumaan, oli kuulemma pelottanut.

Mitä mieltä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"]olen ihan unessa jo ja ymmärsin että lapsi oli leikkinyt AAMULLA yksin kun poikaystävä vielä jatkoi uniaa niin tottakai ihmettelin mitä pahaa siinä on, mutta että illalla niin huhhuh. [/quote]mitäs eroa näissä on? Kummassakin lapsi leikkii ilman hereillä olevaa leikinvalvoja-aikuista. [/quote]   Riippuu varmaan lapsesta, mutta meillä poika on jo neljä vuotiaasta saakka tuohunnut omiaan aamulla kun me ollaan vielä nukuttu. Osasi jo kellon, niin tiesi kertoa koska oli kerännyt ja monesti yli tunninkin touhuillut yksinään kunnes tullut herättämään meitä. Viisi vuotiaana katseli usein videoita/lastenohjelmia, askarteli/piirteli tai pelasti pleikkaria kun me noustiin. Ilmeisesti tykkäsi tästä itsekin, koska ei tullut koskaan herättämään meitä ja touhusi hiljaa. Fiksu ja järkevä ikäisekseen, joten ei mitään ongelmaa. [/quote]niin, no onko ilta-aika sen vaarallisempaa? Lapsi varmaan löytää oman sänkynsä sitten kun alkaa nukuttaa.

[/quote]

No, itse ajattelisin illan ja yön tosi paljon pelottavampana (aikuisesta voi ehkä käyttää sanaa ahdistavana), kuin aamun.

Itselläni ainakin, ja kapean empiirisien tutkimukseni tuloksena myös monella muulla, pienetkin asiat alkavat yön pimeinä tunteina tuntua paljon todellisuutta hankalammilta ja painostavammilta ja aamulla melkein nauraa omalle huolelle jostain aivan höpsöstä asiasta, joka yöllä valvotti.

Ei kyseessä varmaan ole mitenkään se leikin valvominen tms. vaan se, että saa nukahtaa rauhassa, kun tietää, että joku aikuinen valvoo ja se tekee siitä henkisesti helpompaa. Varsinkin, jos hoitaja tai hoitopaikka ei ole ihan tuttu.

Vierailija
22/22 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväsi on joko itse vielä kakara tai sitten muuten epäkypsä ja itsekäs. Ei viisivuotiasta jätetä itsekseen puuhailemaan yöllä ja mennä nukkumaan. Tulipa sekin nyt selväksi, että tuo poikaystävä kelpaa yhteen asiaan, mutta muuhun tarvitset ihan aikuisen miehen. En jättäisi enää lasta tuolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla