Ylireagoinko - 5 vuotias jätettiin yksikseen hereille
Poikaystäväni lupasi olla 5 vuotiaan lapseni kanssa illan kun minulla oli menoa, sovittiin että hän laittaa lapsen nukkumaan jos minulla menee myöhempään.
Kun tulin kotiin olivat kaikki nukkumassa mutta aamulla kuulin että poikaystäväni oli ollut väsynyt ja oli vain mennyt nukkumaan ja jättänyt lapsen leikkimään yksikseen kun ei ollut heti suostunut menemään sänkyyn.
Oli siinä sitten yksikseen leikkinyt leluilla ja mennyt (en tiedä kuinka myöhään) itsekseen nukkumaan, oli kuulemma pelottanut.
Mitä mieltä?
Kommentit (22)
Ei kuulosta hyvältä. Mutta poika ei ollut suostunut menemään sänkyyn.
En kyllä päästäisi tuollaista idioottia lapseni lähelle. Lapsi menee aina edelle, ei itsekkäät idiootit.
En tajua tuollaista vässykkää - "minua väsyttää, menen heti nukkumaan". Ei tietenkään 5-v:tä jätetä yksin valvomaan. No nytpä tiedät että vastaisuudessa tämän ihmisen vastuulle et voi lasta jättää. 5-v voisi vaikka häipyä ovesta ulos etsimään äitiä.
En jättäisi lastani yksin poikaystävän kanssa.
Nukkumiseen en ota kantaa.
t. Epäluuloinen
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:04"]
Ei kuulosta hyvältä. Mutta poika ei ollut suostunut menemään sänkyyn.
[/quote]
Missä kerrotaan, että poika kyseessä?
Ei lasta jätetä yksin valvomaan. Nyt kun tiedät, et varmaan jätä toisten tuollaisen vastuulle. Mitäpä sun poikaystäväsi omalle älykkyysosamäärälleen voi.
olen ihan unessa jo ja ymmärsin että lapsi oli leikkinyt AAMULLA yksin kun poikaystävä vielä jatkoi uniaa niin tottakai ihmettelin mitä pahaa siinä on, mutta että illalla niin huhhuh.
Olihan tuo vähän kummaa, mutta tuskin kukaan kamalasti kärsi. Lapselle pitäisin puhuttelun, että pitää totella, oli hoitamassa kuka aikuinen tahansa, ja mennä nukkumaan kun on sen aika. Poikaystävällekin huomauttaisin, ettei lasten yleensä vaan anneta olla, jos ne ei tottele. Hänellä ei taida olla kovin paljoa kokemusta lasten hoitamisesta?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"]olen ihan unessa jo ja ymmärsin että lapsi oli leikkinyt AAMULLA yksin kun poikaystävä vielä jatkoi uniaa niin tottakai ihmettelin mitä pahaa siinä on, mutta että illalla niin huhhuh.
[/quote]mitäs eroa näissä on? Kummassakin lapsi leikkii ilman hereillä olevaa leikinvalvoja-aikuista.
Mikä oli miehen versio???
Jospa lapsi vain luuli olevansa täysin yksi? Jos äijä vahti, että pysyy huoneessaan ja menee sitten nukkumaan ja meni sitten vasta itse nukkumaan.
Jos olisi fyysisesti pakottanut lapsen sänkyyn tai uhkailut, niin sitten olisit valittanut siitä. Toisten lapsia on vaikea "kouluttaa".
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"]Olihan tuo vähän kummaa, mutta tuskin kukaan kamalasti kärsi. Lapselle pitäisin puhuttelun, että pitää totella, oli hoitamassa kuka aikuinen tahansa, ja mennä nukkumaan kun on sen aika. Poikaystävällekin huomauttaisin, ettei lasten yleensä vaan anneta olla, jos ne ei tottele. Hänellä ei taida olla kovin paljoa kokemusta lasten hoitamisesta?
[/quote]toivottavasti ei saa kokemusta myöskään lasten tekemisestä.
Mitä siinä olisi pitänyt tehdä? Laulaa vieressä aatuutilullaa, kunnes lapsi nukkuu vai?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"]olen ihan unessa jo ja ymmärsin että lapsi oli leikkinyt AAMULLA yksin kun poikaystävä vielä jatkoi uniaa niin tottakai ihmettelin mitä pahaa siinä on, mutta että illalla niin huhhuh. [/quote]mitäs eroa näissä on? Kummassakin lapsi leikkii ilman hereillä olevaa leikinvalvoja-aikuista.
[/quote]
Riippuu varmaan lapsesta, mutta meillä poika on jo neljä vuotiaasta saakka tuohunnut omiaan aamulla kun me ollaan vielä nukuttu. Osasi jo kellon, niin tiesi kertoa koska oli kerännyt ja monesti yli tunninkin touhuillut yksinään kunnes tullut herättämään meitä. Viisi vuotiaana katseli usein videoita/lastenohjelmia, askarteli/piirteli tai pelasti pleikkaria kun me noustiin. Ilmeisesti tykkäsi tästä itsekin, koska ei tullut koskaan herättämään meitä ja touhusi hiljaa. Fiksu ja järkevä ikäisekseen, joten ei mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"]olen ihan unessa jo ja ymmärsin että lapsi oli leikkinyt AAMULLA yksin kun poikaystävä vielä jatkoi uniaa niin tottakai ihmettelin mitä pahaa siinä on, mutta että illalla niin huhhuh. [/quote]mitäs eroa näissä on? Kummassakin lapsi leikkii ilman hereillä olevaa leikinvalvoja-aikuista.
[/quote]
Riippuu varmaan lapsesta, mutta meillä poika on jo neljä vuotiaasta saakka tuohunnut omiaan aamulla kun me ollaan vielä nukuttu. Osasi jo kellon, niin tiesi kertoa koska oli kerännyt ja monesti yli tunninkin touhuillut yksinään kunnes tullut herättämään meitä. Viisi vuotiaana katseli usein videoita/lastenohjelmia, askarteli/piirteli tai pelasti pleikkaria kun me noustiin. Ilmeisesti tykkäsi tästä itsekin, koska ei tullut koskaan herättämään meitä ja touhusi hiljaa. Fiksu ja järkevä ikäisekseen, joten ei mitään ongelmaa.
[/quote]niin, no onko ilta-aika sen vaarallisempaa? Lapsi varmaan löytää oman sänkynsä sitten kun alkaa nukuttaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"]olen ihan unessa jo ja ymmärsin että lapsi oli leikkinyt AAMULLA yksin kun poikaystävä vielä jatkoi uniaa niin tottakai ihmettelin mitä pahaa siinä on, mutta että illalla niin huhhuh. [/quote]mitäs eroa näissä on? Kummassakin lapsi leikkii ilman hereillä olevaa leikinvalvoja-aikuista. [/quote] Riippuu varmaan lapsesta, mutta meillä poika on jo neljä vuotiaasta saakka tuohunnut omiaan aamulla kun me ollaan vielä nukuttu. Osasi jo kellon, niin tiesi kertoa koska oli kerännyt ja monesti yli tunninkin touhuillut yksinään kunnes tullut herättämään meitä. Viisi vuotiaana katseli usein videoita/lastenohjelmia, askarteli/piirteli tai pelasti pleikkaria kun me noustiin. Ilmeisesti tykkäsi tästä itsekin, koska ei tullut koskaan herättämään meitä ja touhusi hiljaa. Fiksu ja järkevä ikäisekseen, joten ei mitään ongelmaa. [/quote]niin, no onko ilta-aika sen vaarallisempaa? Lapsi varmaan löytää oman sänkynsä sitten kun alkaa nukuttaa.
[/quote]
kyllä minusta vanhemman on katsottava että lapsi menee nukkumaan kun sen aika on. Ja meillä tietyt iltarutiinit iltasatuineen saattelevat lapsen turvallisesti uneen. Kyllä tuntuu ihan kummalliselta että lapsi on itse vastuussa nukkumaanmenoajastaan tuon ikäisenä. Heräämisaikaa taas ei voi määritellä, ja onhan aamu ja ilta nyt aivan eri asia; lastahan oli pelottanutkin niinkuin monia lapsia illan pimeys, varmasti ollut kurjaa mennä yksin nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:10"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:08"]olen ihan unessa jo ja ymmärsin että lapsi oli leikkinyt AAMULLA yksin kun poikaystävä vielä jatkoi uniaa niin tottakai ihmettelin mitä pahaa siinä on, mutta että illalla niin huhhuh. [/quote]mitäs eroa näissä on? Kummassakin lapsi leikkii ilman hereillä olevaa leikinvalvoja-aikuista. [/quote] Riippuu varmaan lapsesta, mutta meillä poika on jo neljä vuotiaasta saakka tuohunnut omiaan aamulla kun me ollaan vielä nukuttu. Osasi jo kellon, niin tiesi kertoa koska oli kerännyt ja monesti yli tunninkin touhuillut yksinään kunnes tullut herättämään meitä. Viisi vuotiaana katseli usein videoita/lastenohjelmia, askarteli/piirteli tai pelasti pleikkaria kun me noustiin. Ilmeisesti tykkäsi tästä itsekin, koska ei tullut koskaan herättämään meitä ja touhusi hiljaa. Fiksu ja järkevä ikäisekseen, joten ei mitään ongelmaa. [/quote]niin, no onko ilta-aika sen vaarallisempaa? Lapsi varmaan löytää oman sänkynsä sitten kun alkaa nukuttaa.
[/quote]
kyllä minusta vanhemman on katsottava että lapsi menee nukkumaan kun sen aika on. Ja meillä tietyt iltarutiinit iltasatuineen saattelevat lapsen turvallisesti uneen. Kyllä tuntuu ihan kummalliselta että lapsi on itse vastuussa nukkumaanmenoajastaan tuon ikäisenä. Heräämisaikaa taas ei voi määritellä, ja onhan aamu ja ilta nyt aivan eri asia; lastahan oli pelottanutkin niinkuin monia lapsia illan pimeys, varmasti ollut kurjaa mennä yksin nukkumaan.
[/quote]käsitin, että poikaystävä oli kyllä kehottanut lasta nukkumaan mutta lapsi ei ollut totellut häntä.
Onhan se lapsi voinut nousta sängystä vasta sen jälkeen, kun poikaystävä on luullut hänen jo nukahtavan ja mennyt itsekin nukkumaan.
Iso riski.