Moni saattaa nuorempana pettää/panna varattuja, niin mietin sellasta että kun sitten haluaakin vakiutua, niin kostaakohan karma aiemmat hölmöilyt? Olen jostain syystä miettinyt vain omaa itseäni, mutta tuleekohan se vastaan joskus.
Kommentit (12)
Höpöhöpö. Jokainen ihminen tekee jotain väärin ja aiheuttaa pahaa toiselle, joten sillä perusteella karman pitäisi "kostaa" kaikille.
Kaikki uskonnot ja henkiset opit sanovat niib.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:20"]
Yleensä tuppaa käymään niin, että paha saa palkkansa.
[/quote]No tuskin pettäjä nyt kuitenkaan erityisen paha on. Kaikkihan me olemme jollakin tasolla sitä, mutta joskus on ollut ihmeellisiä juttuja. Sattumuksia, joiden takia olen alkanut miettimään -ap
Luulisin, että se menee niin, että sellainen ihminen itse valitsee puolison, joka toimii samoin. Siis ainakin todennäköisemmin, kuin ihminen, joka ei toimi. Koska vaikka kukaan ei sano: minä aion pettää, niin itse pettänyt ei ehkä huomaa niitä pieniä merkkejä vaaroina, jotka pettäjiin liitetään kun taas rehellinen tai moraalinen ihminen huomaa ja itseasiassa välttää sellaisia kumppaneita. Vaikea selittää mitä ne ovat ja nekin vaihtelevat varmaan parista toiseen, mutta kuitenkin. Koska melkein jopa väittäisin, että ihmiset käyttäytyvät erilailla riippuen kuka on heidän parinsa.
No ei ole ainakaan kovin ruusuisesti käynyt ex:lleni ja silloiselle ystävälleni. Pettivät minua keskenään,jätin ukon ja he rupesivat seurustelemaan. Saihan ne lapsenkin tehtyä ja sit tuli ero. Nyt molemmilla useimpia päättyneitä suhteita ja niistä tietysti lapsia eri isille/äideille.
Itse löysin nykyiseni,vuosi erosta ja nyt yli 10v yhdessä. Tiedä sitten karmasta,mutta kai sitä saa vähänmolla vahingoniloinen,kun se suuresti heidännjulistamansa rakkaus,sammui ennekuin kunnolla syttikään ja lapsia onntehty sinne ja tänne.
Mulla oli nuorena todella kuuma suhde naimisissa olevaan mieheen. Olin jopa rakastunut. Heillä ei ollut lapsia, mun raja olisi mennyt ehdottomasti siinä. Mies olikin sitten paatunut pettäjä, enkä mä jäänyt ekaksi enkä vikaksi naiseksi, vaikka mies erosi vaimostaan meidän suhteen aikana. Parhaat vuoteni tosiaan hassasin tähän kaveriin, joka oli muuten kaikkein paras suutelija ikinä, jonka olen tavannut. Lopulta menin yhteen lapseni isän kanssa, joka osoittautui juopoksi ja väkivaltaiseksi. Eli ainakin sillä lailla töpeksin, että olisin voinut käyttää nuoruuteni paremmin ja etsiä kunnollisen miehen nuorena ja nättinä.
Uskon, että: KARMA HAS NO DEADLINE.
Vakaasti sille näyttää, että paha saa usein palkkansa. Toki, joskus se palkka on hyvä ja vaikuttaa sille että ahneet ja röyhkeät menestyvät, mutta elämässä jännästi näyttää usein käyvän niin että jos teet toisille pahaa niin se kostautuu lopulta. Jos petät miestäsi, todennäköisesti tulet itsekin petetyksi joskus tai sinulle sattuu jotain muuta ikävää. Jos sotkeennut kahden ihmisen väliseen kumppanuuteen etkä kunnioita sitä vaan paneskelet varatun miehen kanssa, todennäköisesti mies tekee sitten itsellesi aikanaan samoin. Mun mielestä on oikeastaan ihan oikein, että jos joku nainen sotkeutuu varattuun mieheen, niin että se mies tai joku toinen mies aikanaan tekee sitten samoin sille naiselle. Ja on oikein että se mieskin joutuisi petetyksi.
Mun mielestä vaan ihmiset joilla ei ole mitään moraalia tai sivistyneitä tapoja elää, kuten että aletaan seurustella kun ollaan vapaina eikä petetä toisia koska se satuttaa aina, niin silloin kuuluukin elämän jossain välissä vähän opettaa pelisääntöjä. Silloin ihminen voi ehkä oppia virheistään ja tulla paremmaksi, toiset voi toki olla menetettyjä tapauksia. Kertoo vaan aika paljon ihmisestä, jos on valmis pettämään toista tai ihmisestä joka sotkeentuu varattuun ja siten ei kunnioita sitä toista osapuolta. Kyllä jokaisella sen verran pitäisi olla selkärankaa, että jos ihastuu niin sitten odottaa että toinen on vapaa tai antaa olla.
Mun mielestä olisi ainakin aika säälittävää ja halveksuttavaa jos joku nainen tulisi iskemään miestäni siinä luulossa, että mies vaihtaisi pitkän yhdessäolomme johonkin minua todennäköisesti huonompaan vaihtoehtoon. Kertoo sellainen luonne miehillekin aika paljon, että joku nainen on niin epätoivoinen että tyrkyttää itseään varatuille eikä kunnioita toisten suhdetta, ei ihan vaimomatskua.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:41"]
Mulla oli nuorena todella kuuma suhde naimisissa olevaan mieheen. Olin jopa rakastunut. Heillä ei ollut lapsia, mun raja olisi mennyt ehdottomasti siinä. Mies olikin sitten paatunut pettäjä, enkä mä jäänyt ekaksi enkä vikaksi naiseksi, vaikka mies erosi vaimostaan meidän suhteen aikana. Parhaat vuoteni tosiaan hassasin tähän kaveriin, joka oli muuten kaikkein paras suutelija ikinä, jonka olen tavannut. Lopulta menin yhteen lapseni isän kanssa, joka osoittautui juopoksi ja väkivaltaiseksi. Eli ainakin sillä lailla töpeksin, että olisin voinut käyttää nuoruuteni paremmin ja etsiä kunnollisen miehen nuorena ja nättinä.
[/quote]
Niin ja unohdin sanoa että mut oli petetty ja jätetty nuoruudenrakkauteni toimesta, joten olin mielestäni "oikeutettu" viemään minäkin miehen toiselta naiselta. Harvoinpa sitä silti koko loppuikää ihmiset on sen ensirakkautensa kanssa tai neitsyinä odota kuolemaansa saakka jotain toista neitsyttä.
Pettäminen ei ole muuten pahinta mitä suhteessa voi toiselle tehdä. Väkivalta on paljon pahempaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:41"]
[/quote]
Karma kosti sulle ja sait juopon ja väkivaltaisen miehen kun kerran olit varatun miehen kanssa. Sori vaan, mutta tuskin sua kukaan kunnollinen mies olisi ottanutkaan kun kerran itse olet touhuillut varatun miehen kanssa sen vaimon selän takana. Ei kukaan oikeasti kunnollinen mies halua pettäjänaista joka kohtelee toisia noin huonosti. Ihmisestä kertoo paljon se miten kohtelee muita.
Kyllä vain.
Katsokaas, karmatontut, nuo joulutonttujen itä-serkut, kyttäävät sukulaistensa tapaan kilttejä ja tuhmia, mutta Joulupukille kantelun sijaan järjestelevät päämajassaan Munakukkulalla tekojen mukaan vastaavia tapahtumia ihmisille. Tämä tietenkin voi joskus viedä yllättävän pitkään ja saattaa muutama tapaus lipsahtaa byrokratian syövereihin aina silloin tällöin. Mutta karmatontut työskentelevät tunnollisesti vuoden jokaisena päivänä, jotta kukin saisi ansionsa mukaan.
Yleensä tuppaa käymään niin, että paha saa palkkansa.