Risteily vai lento Tukholmaan
Ekaks pitää sanoo että oon kyllästynyt Hesasta lähteviin Viikkarin ja Siljan laivoihin, niiden tarjontaan, törkeisiin hintoihin ja pitkään matkustusaikaan. Mutta pakko on matkustaa vaikka v##tuttaa.
Kaveri otti m/p lennot Tukholmaan (2 aikuista, 1 laosi) 103e.
Ootteko kokeillut tätä. Oon vähä lentopelkoinen mutta eipä tarttis kitua laivalla niin pitkää.
Kommentit (24)
Sama juttu. Ollaan tehtyt tällai pari kertaa. Parin viikon päästä mennään uudestaa. Lennot ja 2 yötä hotellssa 440 e.
Hotelli ei oo halvin. Varman satanen putoaa hinnasta pois jos majoituksesta tinkii.
Millä siirrytte Arlandasta keskustaan? Joskus tutkin että juna on kallis, mitäs taksi maksaa?
Juna Arlandasta 25 e. Taksilla en menisi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:43"]
Jos nyt erityisesti haluaa olla merellä, niin sitten kait se paatti olisi ok.
Joskus paatti oli ainoo peli jolla pääsi Stokiksee mut nyt pääsee onneksi lennoilla. Ruotsin laivojen taxfree on julman kallis verrattuna Tallinnan laivoihin. Sekin vielä.
Vanhemmilla on valokuva Siljan buffet pöydästä joskus vuonna 2003. Silloin pöydät notkuivat kaikkee ja paljon. Nyt pihistellään mutta buffetin hinnat vaan nousee.
EU:n alueella ei tunneta käsitystä tax free. Samat hinnat ne on kun maissa.
Jos matkustaa eu ulkopuolelle, saa kaiken TAX-FREE. Ihan oikeasti tax free.
Esim lentokentällä hajuvesi 50€ eu sisäisillä lennoilla.
EU ulkopuolelle sama tuote 35 :)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:43"]
Joskus paatti oli ainoo peli jolla pääsi Stokiksee mut nyt pääsee onneksi lennoilla. Ruotsin laivojen taxfree on julman kallis verrattuna Tallinnan laivoihin. Sekin vielä.
Vanhemmilla on valokuva Siljan buffet pöydästä joskus vuonna 2003. Silloin pöydät notkuivat kaikkee ja paljon. Nyt pihistellään mutta buffetin hinnat vaan nousee.
EU:n alueella ei tunneta käsitystä tax free. Samat hinnat ne on kun maissa.
Jos matkustaa eu ulkopuolelle, saa kaiken TAX-FREE. Ihan oikeasti tax free.
Esim lentokentällä hajuvesi 50€ eu sisäisillä lennoilla.
EU ulkopuolelle sama tuote 35 :)
Ahvenanmaan ei kuulu Euroopan unioniin.
Tosi edulliset lennot löytänyt perheelle. Mä oon halvimmilla päässyt Tukholmaan menopaluu seitsemällä kympillä. Olen kyllä nirso ja haluan menomatkan aamulennolla ja paluumatkan alkuillan lennolla.
Pienelläkin varoitusajalla löytää satasella menopaluulennot Tukolmaan, mutta sun kaverisi on kyllä ollut ammattilainen tarjousten etsinnässä.
Potkurikoneella vaan jos ei laiva nappaa.
Itse mietin ihan samaa, en halua enää tuhlata rahojani ja aikaani tylsillä laivoilla, mieluummin olisin pidempään perillä.
Koneella vaan. Itsekin kartan laivoja, ei mun juttu.
En kyllä laivalla menisi jos lennot on samaan hintaan tai halvemmalla, mutta laivankin kestää kun menee yölaivalla ja nukkuu koko matkan.
Katsoin Skyscannerista että ens perjantaina pääsis Helsingistä Tukholmaan (2 aikuista ja yks lapsi) 147 egellä. Ei paha.
Katso: Norwegian (paras jos ei väliä mihin aikaa lennät), SAS ja Finnair (halvat lennot saadaksesi pitää ostaa menopaluu samalla). Finski lentää Arlandaan ja Brommaan, Bromma pieni ja tylsä kenttä mutta huomattavasti lähempänä keskustaa. t. tukholmalainen joka käy joka viikko Helsingissä
Helsingin keskustasta Tukholman keskustaan max viidessä tunnissa (varoaikoineen). Tietty lentäen tuo väli on järkevin ja useimmiten halvinkin vaihtoehto.
Aja autolla Tornion kautta.
Tai sitten autolla ja pikkulautoilla saariston ja Ahvenanmaan läpi.
Juu. Ollaan lennetty ja oltu kaksi yötä perillä Södermalmenin Scandicissa. Suosittelen.
Norskilla saa parhaimmillaan Meno-paluun reilu 60 € hintaan. SAS (varsinkin nuorisoalennuksella) myös ok hintainen ja niillä kuuluu ruumalaukku mukaan hintaan sekä 24h aikaisemmalla check-inillä saat varata paikankin.