Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako itsevarma nainen kateutta?

Vierailija
09.08.2015 |

Vaikka itse sanonkin, olen kaunis, älykäs, hyvin ystävällinen ja iloinen nainen, ja myös monelta taholta itsevarmaksi ja mukavaksi/aidoksi kehuttu. Tiedän myös itse olevani itsevarma, osaan seistä mielipiteideni takana ja luotan itseeni useimmissa tilanteissa. (Toisaalta olen samalla hyvin herkkä ja emotionaalinen, mitä moni ei ehkä uskoisi.)

Ärsyttääkö itsevarmuus muita naisia? Olen saanut osakseni mielestäni aivan käsittämättömiä vihanpurkauksia joidenkin naisten taholta, joskus jopa suoranaista piinaamista ja kiusaamista. Useat miehet vaikuttavat kiinnostuneilta, mutta vain harvat uskaltavat lähestyä. Minulla on aika paljon ystäviä, enemmän kuitenkin naisia kuin miehiä. Tämä mahdollinen naiskateus-asia tekee minut välillä kovin surulliseksi, koska toivon itse kaikille ihmisille hyvää ja haluaisin että esimerkiksi työ- ja opiskeluyhteisössä kaikilla olisi mahdollisimman mukavaa ja projektit sujuisivat. Sitten tulee jotain ihan käsittämätöntä draamaa tällaisten asioiden myötä.

Ehkä se vaan menee niin, että kateus on ansaittava, säälin saa ilmaiseksi. Toivottavasti tähän ketjuun kehittyisi asiallista keskustelua naisten kateudesta. Miksi naiset haluavat lytätä toisiaan? Mielestäni kanssasisartaan lyttäävä nainen tekee itsestään ruman. Kaikenlainen toisten ihmisten huono kohtelu, haukkuminen ja arvostelu kasautuu arvostelijan itsensä haitaksi. Olen huomannut että moni nainen kiillottaa kuortaan kaikenmaailman ulkoisilla fiksauksilla, mutta unohtaa kehittää luonnettaan jalommaksi, mikä oikeasti tekee ihmisestä kauniin ja vetovoimaisen, siistiä ulkomuotoa ja tervettä ulkonäköä väheksymättä kuitenkaan.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kauniit, itsevarmat ja upeat naiset saavat ystäviä - toisista samankaltaisistaan.

Itse olen tavisnainen enkä ole niin harhainen, että kuvittelisin rumien naisten olevan minulle kateellinen - ylipäänsä Suomessa on aika hankala saada ystäviä samanikäisistä ellei ole todella sosiaalinen ja aktiivinen asian suhteen. Mikään pelkkä "ystävällinen" käytös nyt ei riitä.

Vierailija
2/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn ap:n kaltaisten naisten kanssa, koska olen itse samanlainen. En itse kyllä ole kokenut suuria kateusongelmia naisten kesken. Kun elämässä joku on heittänyt paskaa niskaan, se on yleensä ollut mies. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen törmännyt sellaiseen, että joku julistaa olevansa kaunis ja itsevarma, ja että monet ovat niin katellisia. Sitten luodaan se haastava katse ympäristöön; kehutko minua kauniiksi, vai oletko kateellinen. Harmillisen moni sitten taipuu paineen alla, ja kehuu kauniiksi. Minun itsetuntoni kestää sen, jos joku lissukka kuvittelee, että olisin hänelle jotenkin kateellinen. Varsinkin ulkonäöstä, josta minulla on ihan omat ihanteeni ja näkemykseni.

Oikeasti itsevarmalla ihmisellä ei ole tarvetta tuoda itseään esille, eikä varsinkaan kuvitella jotain kateuden tunteita muille. Oikeasti itsevarma ihminen tietää, että hän on tarpeeksi hyvä joissain asioissa, ettei jokaisessa piirissä tarvitse yrittää päteä.

Vierailija
4/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti itsevarma ihminen ei tuhlaa aikaansa sen miettimiseen, onko joku mahdollisesti kateellinen hänelle. Oikeasti itsevarma ei mieti jatkuvasti sitä, mitä hänestä ajatellaan tai puhutaan. Oikeasti itsevarman ei tarvitse. Ap on leikisti itsevarma.

Vierailija
5/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itsevarma. Mutta en ole kyllä koskaan ajatellut että muut naiset olisivat siitä kateellisia.

Uskon olevani pidetty esim. työpaikallani. Minun mottoni on kohdella kaikkia ihmisiä tasapuolisesti ja ystävällisesti. Varsinkin töissä. Asiallisella keskustelulla tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Vaikka olisimme ihan eri mieltä asioista.

Mutta siis tuo että muut olisivat kateellisia yms. kuulostaa kyllä enemmänkin epävarman ihmisen kommentilta.

Vierailija
6/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa. Juuri noi vihanpurkaukset ja ihme lyttäävät kommentit (varsinki YSTÄVILTÄ???) on aika tuttua. Muttta yleensä nää purkautuu kännissä. 

Vierailija
7/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteessa aikuinen ihminen sanoo toiselle aikuiselle ihmiselle, että oi kuinka sinä olet itsevarma? Kaverien ja äidin kehut kyllä ymmärrän, mutta niihin ei ole luottamista. Mutta että puolitutut ja tuntemattomat?

Vierailija
8/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on myöntää, että kateuden näkee jo toisen ihmisen naamasta, sekä käytöksestä itseään kohtaan.

Eipä siinä mitään, jos hyväksyy oman kateuden tunteen.
Sillon sen pystyy myös myöntämään,kestämään
Ja unohtamaan.
Koska ymmärtää, että ei se tunne loputtomiin kestä ja elämään kuuluu paljon muutakin kuin ainainen ihmisten välinen vertailu.

Jos väittää ,että ei koskaan ole kenellekkään kateellinen niin valehtelee!
Jokaisella ihmisellä
löytyy asioita mitä kadehditaan esim. raha,,-hyvä ulkonäkö,-, omaisuus,-menestys,- oma- aika,-toiset ovat hyviä kielissä,- matematiikassa,-liikunnassa,- musiikissa jne. ei ole lahjatonta ihmistä.Näin!

Vierailija
9/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, epävarma nainen aiheuttaa kateutta. Kukapa ei haluaisi olla itsekin epävarma.

Vierailija
10/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, että olisin ikinä ollut kateellinen toisen itsevarmuudesta, vaikka itse on olekaan kovin itsevarma. Ystävällinen olen kyllä, ja ihan söpön näköinenkin. Olen saattanut ajatella sellaista itsevarmaa ihmistä esikuvana, jollainen toivoisin olevani. Mutta olet oikeassa siinä, että kova, karski luonne ja käytös, vaikka kuinka olisi hyvännäköinen, on paha turn off miehissä ja naisissa.

Vierailija
11/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen itse itsevarma :) ps.itsevarma voi sanoa itseään itsevarmasksi

Vierailija
12/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus ei ole sama kuin leuhka.

Vierailija
13/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on itsevarma vaikkei ole kaunis. Minä olen hyvi  itsevarma ja saan kuulla jatkuvasti ilkeämielisiä kommentteja. Kuulemma näytän mieheltä. Ja käytöskin sitä luokkaa... En perusta itsevramuutta ulkonäköön. En myöskään esim käytä netti juurikaan. En ole pinnallinen enkä elä pintaliitomaailmassa, en laittele itsestäni kuvia enkä arvostele toisten kuvia. Viihdyn vain nahoissani oikein hyvin. Ei sen pitäs antaa oikeutta tulla snaomaan rumaksi yms. Tosin se ei minun itsevramuutta hetkauta koska usein sanon takaisin. Menee miehiltä yleensä jauhot pussiin ja kattovat epäuskoisen inhoten minua:D Katon yhtä vittumaisesti takas 

Vierailija
14/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko suoda muille heidän omansa erilaiset oman mielipiteesei kanssa eriävät mielipiteet?

Vai väitteletkö asioista maailman tappiin asti :)

"...osaan seistä mielipiteideni takana..."

Vierailija
15/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen itsevarma. Riippuu ihan työn kuvasta ja työtehtävästä miten ilmenee. Kateuttahan on aina olemassa, ei se koskaan poistu.

Vierailija
16/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:13"]

Mitä jos on itsevarma vaikkei ole kaunis. Minä olen hyvi  itsevarma ja saan kuulla jatkuvasti ilkeämielisiä kommentteja. Kuulemma näytän mieheltä. Ja käytöskin sitä luokkaa... En perusta itsevramuutta ulkonäköön. En myöskään esim käytä netti juurikaan. En ole pinnallinen enkä elä pintaliitomaailmassa, en laittele itsestäni kuvia enkä arvostele toisten kuvia. Viihdyn vain nahoissani oikein hyvin. Ei sen pitäs antaa oikeutta tulla snaomaan rumaksi yms. Tosin se ei minun itsevramuutta hetkauta koska usein sanon takaisin. Menee miehiltä yleensä jauhot pussiin ja kattovat epäuskoisen inhoten minua:D Katon yhtä vittumaisesti takas 

[/quote]

Itsevarmuus ja röyhkeys on eri asioita. Taidat olla jälkimmäinen.

Vierailija
17/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsevarma, mutta en koe kateutta.

Tulen keskusteluissa epävarmoja ihmisiä vastaan, olen sanomisissa varovainen, kerron omista puutteistani ja pyydän tarvittaessa anteeksi, yritän olla mahdollisimman reilu.

Itsevarmuus on sisälläni, voin olla nöyrä tarvittaessa.

Vierailija
18/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:17"]Osaatko suoda muille heidän omansa erilaiset oman mielipiteesei kanssa eriävät mielipiteet?

Vai väitteletkö asioista maailman tappiin asti :)

"...osaan seistä mielipiteideni takana..."
[/quote]

Hyvä että seisoo mielipiteidensä takana.
Mutta pitää myös osata kuunnella toisia ja itsevarma ihminen kykenee myös myöntämään olleensa väärässä tai jos toisen ihmisen sanoma kuulostaakin hyvältä antamaan siitä hyväksyntä.

Tuntuu myös että edelleenkin näinä tasa- arvon aikoina naiset kilpailee miesten suosiosta.

Vierailija
19/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Itsevarmuus ja röyhkeys on eri asioita. Taidat olla jälkimmäinen.

[/quote]AIvan eli jos ei ole kaunis  niin ei voi olla itsevarma sillon on välttämättä röyhkeä...Ööö. joo niin ne ihmiset tuntuu ajattelevan.

Vierailija
20/36 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa asiaa, näin se usein juuri menee. Kun tähän vielä lisätään kauneus ja se, että taloudellisesti menee hyvin, muut naiset ovat jos nyt ei ihan ilkeitä niin vähintään hyljeksivät. Minusta vanhemmat ihmiset, lapset ja miehet pitävät ja tutustun heihin helposti. Sen sijaan ystäviä omanikäisistä naisista on vaikea saada, vaikka ystävällinen olen kaikille. Voihan olla, että olen tietämättäni jollakin tavalla ärsyttävä. Mutta miksi vanhukset sitten niin paljon tykkäävät ja luonnettani on kehuttu suoraan itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä