Nyt loppui pelaaminen tässä taloudessa.
Huomenna hajoo joka ikinen pleikka ja xbox sekä tabletti. Samoin joka samperin peli. Lapsen puhelin vaihtuu 20 vuotta vanhaksi nokiaksi.
Kommentit (90)
ei se auta mitään. istu lapsesi vieressä ja auta läksyissä.
Istu myös lapsesi vieressä kun hän pelaa.
Meillä lähtee myös kaappiin koneet ja lapset tietää sen. Asia sovittu jo vuosia sitten. Arkena ei pelata.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:34"]
Huomenna hajoo joka ikinen pleikka ja xbox sekä tabletti. Samoin joka samperin peli. Lapsen puhelin vaihtuu 20 vuotta vanhaksi nokiaksi.
[/quote]
Mistäs kivoista jutuista itse luovut, kun et varmaan pelaajakaan ollut?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:33"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:34"]
[/quote]
Mistäs kivoista jutuista itse luovut, kun et varmaan pelaajakaan ollut?
[/quote]
En ole tämä, vaan ysi mutta vastaan silti.
Minä luovun omasta vapaa-ajastani. Luovun kiireettömistä aamuista, vapaudesta käyttää aikaa omiin harrastuksiini. Arkena kaiken aikani vie työ, kodinhoito ja lapset.
Viikonloppuna ehdin salille.
Kauhee natsimutsi. Miksi ei voi pelata kohtuudella?
Sitä lastahan ei kannata kasvattaa ja opettaa pelaamaan kohtuudella, vaan parempi vain ostaa kalliit laitteet ja heittää pois, kun ei itsestään mennyt kuin Strömsössä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:52"]Kauhee natsimutsi. Miksi ei voi pelata kohtuudella?
[/quote]
Miksi alkoholisti ei voi käyttää viinaa kohtuudella?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:52"]Kauhee natsimutsi. Miksi ei voi pelata kohtuudella? [/quote] Miksi alkoholisti ei voi käyttää viinaa kohtuudella?
[/quote]
Taidetaan puhua nyt hieman eri asiasta :) Aikuinen voi säädellä lapsen pelaamista kyllä.
En suosittelisi, sinun pitää vaan tehdä säännöt paremmiksi että läksyille löytyy aikaa ja yöunet riittäviä koulussa olon takia. Pelaaminen on kuitenkin hyväksi, parempi kuin tv:n tuijotus! siitä saa mukavia muistoja kun tapahtuu hauskoja kohtauksia ja lisäksi aivot kehittyy kun joutuu koko ajan miettimään erilaisia ratkaisuja.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:52"]Kauhee natsimutsi. Miksi ei voi pelata kohtuudella? [/quote] Miksi alkoholisti ei voi käyttää viinaa kohtuudella?
[/quote]
Taidetaan puhua nyt hieman eri asiasta :) Aikuinen voi säädellä lapsen pelaamista kyllä.
[/quote]
Mutta minä en ole halukas tappelemaan arkisin siitä onko pelattu tarpeekai ja lähdetäänkö sinne harrastukseen vai ei kun on just peli kesken.. Ja omaakin tekemistä riittää arkisin, enkä ole vahtimassa mitä pelataan, miten kauan ja milloin.
Ei käy. Läksyt ja harrastukset ennen pelailua. Eikä sitä aikaa enää nouden jälkeen edes tahdo jäädä. Ja jos jäisikin, kello olisi jo 19, eikä ruuduntuijottaminen olisi mistään kotoisin, kun nukkua pitäisi parin tunnin päästä. Pe ja la sekä su sitten vapaampaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:55"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:52"]Kauhee natsimutsi. Miksi ei voi pelata kohtuudella? [/quote] Miksi alkoholisti ei voi käyttää viinaa kohtuudella? [/quote] Taidetaan puhua nyt hieman eri asiasta :) Aikuinen voi säädellä lapsen pelaamista kyllä. [/quote] Mutta minä en ole halukas tappelemaan arkisin siitä onko pelattu tarpeekai ja lähdetäänkö sinne harrastukseen vai ei kun on just peli kesken.. Ja omaakin tekemistä riittää arkisin, enkä ole vahtimassa mitä pelataan, miten kauan ja milloin. Ei käy. Läksyt ja harrastukset ennen pelailua. Eikä sitä aikaa enää nouden jälkeen edes tahdo jäädä. Ja jos jäisikin, kello olisi jo 19, eikä ruuduntuijottaminen olisi mistään kotoisin, kun nukkua pitäisi parin tunnin päästä. Pe ja la sekä su sitten vapaampaa.
[/quote]
Eli et jaksa kasvattaa lastasi, joten otat pois kaiken, mikä saattaisi vaatia sinulta vastuuta.
No olisit kasvattanu lapses paremmin, niin ei tarvis tapella. Peiliinkin voi katsoa ton meuhkaamisen sijaan.
Hyvä!! Ihan liikaa lapset ja nuoret pelaa nykyään! Tylsyys kehittää mielikuvitusta enemmän kuin pelit, kun täytyy keksiä mitä sitä tekis. Tulee todennäköisesti lapsilla enemmän liikuntaa ja ulkoilua, sen myötä paremmat yöunet ja ruokahalu paranee siten ettei tee mieli vain sokeria, vaan oikeaa ruokaa. Kaiken tämän myötä paranee mieliala ja keskittyminen, koulussa ja muutenkin elämässä!
.
Tsemppiä, teet ihan oikein, pitäydy päätöksessäsi se on lasten parhaaksi!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:11"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:55"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:52"]Kauhee natsimutsi. Miksi ei voi pelata kohtuudella? [/quote] Miksi alkoholisti ei voi käyttää viinaa kohtuudella? [/quote] Taidetaan puhua nyt hieman eri asiasta :) Aikuinen voi säädellä lapsen pelaamista kyllä. [/quote] Mutta minä en ole halukas tappelemaan arkisin siitä onko pelattu tarpeekai ja lähdetäänkö sinne harrastukseen vai ei kun on just peli kesken.. Ja omaakin tekemistä riittää arkisin, enkä ole vahtimassa mitä pelataan, miten kauan ja milloin. Ei käy. Läksyt ja harrastukset ennen pelailua. Eikä sitä aikaa enää nouden jälkeen edes tahdo jäädä. Ja jos jäisikin, kello olisi jo 19, eikä ruuduntuijottaminen olisi mistään kotoisin, kun nukkua pitäisi parin tunnin päästä. Pe ja la sekä su sitten vapaampaa.
[/quote]
Eli et jaksa kasvattaa lastasi, joten otat pois kaiken, mikä saattaisi vaatia sinulta vastuuta.
[/quote]
Otan pois kaiken mikä vaatisi vastuuta?
Ei suinkaan. Kuskaan jalistreeneihin, kyselen sanakoesanoja, haen uimahallilta, neuvon salaatintekemisessä, tarkistan matikantehtävät ja kyselen lapseni päivästä, millainen oli ja muistiko antaa opettajalle retkirahan jnejne.
Sitten ne menevät kavereiden luo ja pelaavat siellä. Tosin eihän se näitä vanhempia haittaa kun ovat poissa silmistä eikä tarvitse kieltää itse.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:17"]Sitten ne menevät kavereiden luo ja pelaavat siellä. Tosin eihän se näitä vanhempia haittaa kun ovat poissa silmistä eikä tarvitse kieltää itse.
[/quote]
Ei tule teille meidän junnu, älä pelkää.
Se ei ehdi kun juosta harrastuksissa. Ei jää aikaa hengailuun.
9
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:17"]Sitten ne menevät kavereiden luo ja pelaavat siellä. Tosin eihän se näitä vanhempia haittaa kun ovat poissa silmistä eikä tarvitse kieltää itse. [/quote] Ei tule teille meidän junnu, älä pelkää. Se ei ehdi kun juosta harrastuksissa. Ei jää aikaa hengailuun. 9
[/quote]
No hyvä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:11"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:04"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:55"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 07:52"]Kauhee natsimutsi. Miksi ei voi pelata kohtuudella? [/quote] Miksi alkoholisti ei voi käyttää viinaa kohtuudella? [/quote] Taidetaan puhua nyt hieman eri asiasta :) Aikuinen voi säädellä lapsen pelaamista kyllä. [/quote] Mutta minä en ole halukas tappelemaan arkisin siitä onko pelattu tarpeekai ja lähdetäänkö sinne harrastukseen vai ei kun on just peli kesken.. Ja omaakin tekemistä riittää arkisin, enkä ole vahtimassa mitä pelataan, miten kauan ja milloin. Ei käy. Läksyt ja harrastukset ennen pelailua. Eikä sitä aikaa enää nouden jälkeen edes tahdo jäädä. Ja jos jäisikin, kello olisi jo 19, eikä ruuduntuijottaminen olisi mistään kotoisin, kun nukkua pitäisi parin tunnin päästä. Pe ja la sekä su sitten vapaampaa. [/quote] Eli et jaksa kasvattaa lastasi, joten otat pois kaiken, mikä saattaisi vaatia sinulta vastuuta. [/quote] Otan pois kaiken mikä vaatisi vastuuta? Ei suinkaan. Kuskaan jalistreeneihin, kyselen sanakoesanoja, haen uimahallilta, neuvon salaatintekemisessä, tarkistan matikantehtävät ja kyselen lapseni päivästä, millainen oli ja muistiko antaa opettajalle retkirahan jnejne.
[/quote]
Miksei tuohon mahdu pelaamista? Taitaa olla henkilökohtainen, pelivastainen agenda sinulla.
Mulla on tuo klassinen Nokia. Siinä on kyllä matopeli.