Ranskalaispariskunta menehtyi kuumalle aavikolle – Poliisi: Uhrautuivat..
Mikä tässä jutussa haisee? Miksi ihmeessä lähdetään 40 asteen helteessä patikoimaan alueelle, jossa on varoitukset. Ja vielä lapsen kanssa ja noin vähäisellä vedellä varustettuna?
Väkisin tulee mieleen, että menivät tarkoituksella tappamaan itsensä ja koko perheen :/.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1438994165356.html
Kommentit (32)
Eikös sekin ollut ranskatar joka lähti hiihtämään Pohjoisnavalle yksinään ja katosi?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:52"]
Eikös sekin ollut ranskatar joka lähti hiihtämään Pohjoisnavalle yksinään ja katosi?
[/quote]Jep, samoin Jacques Cousteau. Ranskalaiset eivät tosiaan tajua luonnosta mitään. -5
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:20"]
Minulla oli lämpimänä kesäpäivänä Walesissa parin tunnin päiväretkellä (sis. kävelyä metsässä, vuorella ja nummella) 1 litra vettä, joka oli aivan liian vähän. Sen parintuntisen jälkeen menin läheiseen kahvilaan josta ostin toisen litran lisää juotavaa jonka vedin yhdeltä istumalta. Ei siis ollut mikään helvetillinen helle hiekka-aavikolla ja kuitenkin tuo 1 litra oli liian vähän. En siis ymmärrä, että kuka idiootti lähtee tuollaiselle aavikkoretkelle noin surkeasti varustautuneena. Ja vielä vähemmän ymmärrän, että miksei käännytä takaisin heti alkuunsa. Noissa olosuhteissa kun kävelee muutama kymmenen metriä, pitäisi käydä jo selväksi, että tuolla nestemäärällä ei pärjää alkuunkaan.
[/quote]Vaan kun ei sinne aavikolle lähdetän kävellen vaan ilmastoidussa autossa.
[/quote]
Tiedän, että sinne mennään autolla. Autolta kun aletaan kävellä poispäin niin pitäisi sen siinä kävelyssä muutamien kymmenien metrien/parin sadan metrin kohdalla käydä selväksi ettei noin naurettava vesimäärä riitä mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:52"]
[/quote]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dominick_Arduin Suomessa pitkään asunut ranskatar
Olin Huippuvuorilla jäätikkövaelluksella. Kaksi ranskalaista tuli sinne pikkukengissä. I rest my case.
On aivan älytöntä pilkata ranskalaisia kansakuntana kun joku idiootti menee aavikolle ja menehtyy sinne. Samaa voisi sanoa suomalaisista jotka joka kevät menevät heikoille jäille ja putoavat avantoon,koko kansa on ihan ylimielistä eikä kunnioita luonnonvoimia.
Tai Juhannuksena kännissä veneilleet ja hukkuneet; ovatko nekin osoitus kansamme geneettisestä tyhmyydestä. Ehäpä niin onkin sillä Ranska on yksi Euroopan väkirikkaimmista maista toisin kuin Suomi jonka väestö ei ole juuri kasvanut. Suomalaiset kuolee omaan tyhmyyteensä eikä väkiluku nouse. Tämä oli sarkasmia.
Ruotsissa on 6000 tasoristeystä. Suomessa 3000. Saa arvata 2 kertaa kummassa rytisee ja kuolee enemmän sakkia.
Olen itse kävellyt pienen reissun Arizonan aavikolla tähän samaan vuodenaikaan ja sehän on ihan samanlaista pätsiä kuin New Mexico. Se on oikeasti tajuton se kuumuus. Minulla ei ollut lainkaan juomaa mukana, kun noustiin autosta tyyliin "käydäänpä katsomassa tossa jyrkänteen reunalla kävellen". Vaikka kävelymatka oli pieni, niin oikeasti meinasin pökrätä jo autolla päästessä takaisin. Ja autolla join vesipullon pystyyn seisaaltani. Sitä ei oikeasti tajua, kuinka paljon siinä kuumuudessa tarvisi juoda.
En lähde edes auton "viereen" sienimetsälle ilmoittamatta perheelle, ilman reppua, jossa on ruokaa ja juomaa, tulentekovehkeet ja ladattu kännykkä. Luontoa tosiaan pitää kunnioittaa, etenkin tällaisen luonnosta vieraantuneen kaupunkieläimen.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:52"]Ruotsissa on 6000 tasoristeystä. Suomessa 3000. Saa arvata 2 kertaa kummassa rytisee ja kuolee enemmän sakkia.
[/quote]
ruottalaisilla on varaa laittaa puomit.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:53"]
Olen itse kävellyt pienen reissun Arizonan aavikolla tähän samaan vuodenaikaan ja sehän on ihan samanlaista pätsiä kuin New Mexico. Se on oikeasti tajuton se kuumuus. Minulla ei ollut lainkaan juomaa mukana, kun noustiin autosta tyyliin "käydäänpä katsomassa tossa jyrkänteen reunalla kävellen". Vaikka kävelymatka oli pieni, niin oikeasti meinasin pökrätä jo autolla päästessä takaisin. Ja autolla join vesipullon pystyyn seisaaltani. Sitä ei oikeasti tajua, kuinka paljon siinä kuumuudessa tarvisi juoda.
[/quote]
Näinpä. Mä juon aina 5 litraa vettä jokaviikkoisen saunavuoroni jälkeen. On aina epävarmaa, jaksanko palata enää asuntooni.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:17"]
Tää
koko juttu on todella omituinen. Selittäkää mulle tämä: äiti sanoi kääntyvänsä takaisin autolle ja sittdn _kannusti muita jatkamaan_. Mitä??? Miksi äiti nestehukan kielissä, helvetillisessä kuumuudessa kannustais yhtään ketään jatkanaan? Miksi pitäö jatkaa? Mikseivät kaikki kääntyneet autolle??
[/quote]Äiti tiesi, ettei jaksa, ja jättäyi pois ryhmästä, jottei hidastaisi muita. Hän uskoi parhaan toivon olevan edessäpäin ja halusi muiden jatkavan ilman häntä. Hän tunsi ainakin omat voimansa ihan oikein, koska lyyhistyi jo sadan metrin jälkeen. -5