Mitä suolaista ja mausteista naposteltavaa sipsien tilalle??
Mitä olette alkaneet syödä sipsien tilalla?
Onko mitään yhtä hyvää, joka ei olisi niin rasvaista ja lihottavaa.
Suosituksia? =)
Kommentit (25)
Minulla on toiminut porkkanoiden ja kukkakaalien dippaaminen vähärasvaiseen kermaviiliin. Valitse dippikastikkeeksi joku suolainen, älä niitä makeita tomaattisia.
Paahdetut ja maustetut kikherneet? Helppo tehdä itse, ohjeita on vaikka kuinka.
Mun ykkösvaihtoehto jos tekee mieli snackseja, on ohueksi leikatut vihannestikut ja chilimaustettu hummus. Miksei wasabikin kävisi tuohon. Mutta nämä on tietty makuasioita, olen vähän huono syömään sipsejä kun niiden rasvaisuus kutittelee niin pahasti kielellä.
Vihannestikkuja mäkin tulin ehdottamaan, ja dipiksi hummusta. Porkkanan ja kukkakaalin lisäksi kokeile varsiselleriä, kurkkua, paprikaa ja lanttua.
Tykkään myös maalaisleivästä, jota dippaan oliiviöljy-balsamiviinietikka-suola-seokseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt popcornit.
Nämä! Halutessaan voi maustaa, tehdä suolaisia tai makeita. Ja jos pelkää sitä kattilassa öljyn kuumentamista voin suositella Lekuen silikonista mikrokäyttöistä popparikulhoa.
Vierailija kirjoitti:
Oliivit
Sivusta: tosi hyvä idea. Täytyykin ostaa oliiveja.
Osta linssisipsejä,ei ole rasvaisia ja on hyviä,löytyy eri makuja.
Syö purkkitonnikalaa tai oliiveja
Vahvasti maustetut suolakeksit. Eivät tietenkään ole terveellisiä, mutta suolan himo lähtee jo parilla keksillä.
Mikä tahansa oikea ruoka järkevässä määrin, niin ei tarvitse napostella ja miettiä rasvoja ja lihomista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt popcornit.
Nämä! Halutessaan voi maustaa, tehdä suolaisia tai makeita. Ja jos pelkää sitä kattilassa öljyn kuumentamista voin suositella Lekuen silikonista mikrokäyttöistä popparikulhoa.
Tulee vielä parempia kun kasvattaa maissin itse ja kuivaa ne siemenet. Nuo kaupassa myytävät pokkornin siemenet eivät oo nimittäin tuoreita. Mutta ai että kun pääsee poksauttelemaan itsekadvatettua maissia niin ai että kun tuore poppari on hyvää. Koskaan ei pitäisi ostaa kaupasta sellaista minkä voi itse kasvattaa kotona.
Mihin tilanteeseen? Jos ei ole kyse erikoistilanteesta, kuten juhlista, niin pyrkisin pois napostelusta kokonaan.
Ei ihmisen kuulu puputtaa jatkuvasti. Naposteleminen vain sotkee ruokarytmiä ja on hampaille vahingollista.
Jos kädet on levottomat, ota jokin käsityö käteen.
Olen paahtanut uunissa kikherneitä.
vaasan ruis sipsit, ranchilla maustettu. On muitaki makuja tarjolla. Nää löyty siis samoilta hyllyiltä ku suolakeksit ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt popcornit.
Tulee vielä parempia kun kasvattaa maissin itse ja kuivaa ne siemenet. Nuo kaupassa myytävät pokkornin siemenet eivät oo nimittäin tuoreita. Mutta ai että kun pääsee poksauttelemaan itsekadvatettua maissia niin ai että kun tuore poppari on hyvää. Koskaan ei pitäisi ostaa kaupasta sellaista minkä voi itse kasvattaa kotona.
Ja vielä parempia tulee, kun muuttaa Peruun ja siellä aidon auringon alla kuivattaa ja paahtaa ne siemenet. Lähtee sipsinhimo varmasti. Ei ne täällä Suomessa keinovalon alla kasvatetut omat maissit pääse samaan.
Ota ihan juustovoileipä, niin menee sipsinhimo pois.