Naisystävä vaatii minua valitsemaan
Exäni poika on minulle kuin oma lapsi. Eromme jälkeen poika jäi asumaan luokseni. Hänellä ei ole minkäänlaista suhdetta biologiseen isäänsä, hän tulee toimeen äitinsä kanssa mutteivat sovi vain saman katon alle asumaan. Meillä on todella hyvä suhde (kyse siis teini-ikäisestä) ja hän pystyy puhumaan minulle. Tämä poika on minulla kuin omani, rakastan häntä ja tiedän hänet paremmin kuin ketään muu. Olen usein tekemisissä exäni kanssa koska hänen poikansa asuu luonani, pidämme yhteyttä vain poikaa liittyvissä asioissa. Olen seurustellut puolisen vuotta uuden naisystävän kanssa, hänelle poika on ok. Naisystäväni ei kuitenkaan haluaisi, että olen tekemisissä exäni kanssa. Minun on pakko, hän on pojan äiti. Exäni saattaa soittaa minulle vaikka illalla, kun olen naisystäväni kanssa ja kysyä miten pojalla menee jne. Nykyiseni on todella mustasukkainen. Eilen olimme menossa syömään naisystäväni kanssa, kun exäni soitti itkuisena ja kyse oli pojasta. Menin tietenkin käymään koska poika on minulle etusijalla. Exällänikin on uusi mies eikä välillämme ole mitään. Tänään naisystäväni sanoi, että minun pitää valita hänen ja exäni välillä. Miten voin hoitaa poikaan liittyviä asioita ilman, että olen tekemisissä hänen äitinsä kanssa? Minulla ei ole pojan huoltajuutta, joten kaikki asiat menevät äitinsä kautta. Minusta käsky tai pyyntö oli kohtuuton. Onko mielestänne naisystäväni oikeassa?
Kommentit (17)
Kohtuutonta naiselta. Heivaa helevettiin, pian vaatii että poika muuttaa pois luotasi jne.
Tuossa tilanteessa on kohtuutonta pyytää tuommoista. Jos exä soittaa vain ja ainoastaan pojan asioista niin hyvä. Jos soittelee muuuten nii ei ole kohtuutonta pyytää. Et voi mitenkään hoitaa pojan asioita jos et ole väleissä exäs kanssa.
Jos poika asuu luonasi, joudut olemaan yhteydessä hänen äitiinsä.
Joudut valitsemaan pojan ja hänen äitinsä. Oletko kokeillut että yhdessä tapailimme tämän exän? Monesti sellaiset koetaan uhaksi joita ei ole koskaan nähnyt mutta ei sellaiset jotka on tavannut.
Liiallinen mustasukkaisuus on tuskaa, mieti tarkkaan.
Lapsen etu menee ensin. Jos naisystäväsi ei pysty hyväksymään sitä, ei varmaan kannata jatkaa suhdetta. Mutta keskustelkaa nyt vielä asiasta ja yrittäkää löytää joko kompromissi.
Ota se naisystäväkin välillä mukaan exän tapaamisiin niin näkee ettei mitään uhkaa ole ja kerro tapaamisista mahdollisimman avoimesti kun ei ole mukana. nykyinen saattaa tuntea itsensä ulkopuoliseksi tuossa perhekuviossa.
Minusta on todella hienoa että huolehdit pojasta. Hän varmasti tarvitsee sinua.
Teidän suhteenne uuden naisen kanssa on tuore ja hän todella on epävarma. Koitapa nyt istuttaa hänet alas ja selittää asia huolella. Sovit etukäteen pojan äidin kanssa, että hän soittelee sellaiseen aikaan, jolloin et vietä laatuaikaa uuden tyttöystävän kanssa. Vain hätätilassa voisi soittaa tietysti milloin vaan.
Jos senkään jälkeen tyttöystävä vaatii sua "valitsemaan", hän ei vain ole kypsä olemaan sun kanssa.
Miksi ette voisi sopia exäsi kanssa aikaa milloin soittelette pojan asioissa? Vaikka tiistaisin ja torstaisin klo 20? Uskon että naisystäväsi on vain turhautunut kun exäsi pääsee keskeyttämään teidän elämän yhdellä puhelinsoitolla. Jos naisystäväsi on älyttömän mustasukkainen niin sitten harkitsisin koko suhteen jatkamista.
Sinä päätät tämän asian, siinä ei ole jollakin vieraalla naikkosella mitään ehtojen asettelemista. Ole vähän tarkempi minkälaisten ihmisen kanssa vietät aikaasi, kaikkia ihmisiä ei tarvitse päästää sanelemaan miten elämäsi elät. Olet nyt myös teinille tärkeä esikuva, joten katso tarkkaan mitä teet.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:00"]
Sairasta huolehtia toisen lapsesta
[/quote]
Ei todellakaan ole. Vaan AP osoittaa olevansa hyvä ihminen. Ihminen joka ei pikkumaisuuttaan katkaise yhteyttä poikaan joka pitää AP:tä melkein isänään. Tuollaisia ihmisiä pitäisi olla enemmänkin
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:00"]
[/quote]
Ai, minusta - jos tämä provo siis olisi totta - olisi tuolla tavoin toimiva ihminen hieno ihminen, ei sairas. Periaatteessahan noin voisi käydäkin joissain tapauksissa, mitenkä se edes eroaisi adoptiolapsen hankkimisesta. Ja jos tuo tilanne olisi totta, olisi uuden naisystävän tultava järkiinsä mikäli haluaa jatkaa tämän sijaisisän kanssa suhdetta, eli pois turha mustasukkaisuus ja luottamusta kehiin, mutta myöskin pojan oikean äidin olisi taivuttava tiettyihin sääntöihin nykyisestä muuttuen, eli ei mitään turhaa draamaa ja sotaa ja asialliset asiat hoidetaan tasan enimmäkseen sovittuna ajankohtana, eikä todellakaan juoksuteta ketään kesken matkojen tai illallisten kuulemaan kärpäsestä tehtyä härkästä tmv. JA myös miehen pitää ymmärtää uuden naissuhteensa arvo. Kaikkien pitäisi osata ymmärtää tilanteen dynamiikkaa laajalti, eikä uuden naisen tulisi olla missään sivuosassa tai vähäteltynä noin, sillä lapsi lentää pesästä eräänä päivänä, eikä ole hänellekään mitenkään hyväksi, mikäli kaikki pyörii käskystä hänen ympärillään ja vain häneen keskittyen. Ihan mielenkiintoinen ihmissuhdekuvio siis teoriassa pohdittavaksi. :)
Jos eksä soittaa itkuisella ja vaatii käymään teini-ikäisen takia, ei ole kyse enää normaalista kanssakäymisestä, että sikäli kyllä ymmärrän. Oletko harkinnut, että ehkä eksä käyttää lasta välineenäsinulta huomion/läsnäolon saantiin?
Naisystävä kuulostaa sellaiselta että ongelmia on jatkossa tulossa enemmänkin. Miettisin tarkkaan jaksanko tuollaista elämää.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:03"]
Tuossa tilanteessa on kohtuutonta pyytää tuommoista. Jos exä soittaa vain ja ainoastaan pojan asioista niin hyvä. Jos soittelee muuuten nii ei ole kohtuutonta pyytää. Et voi mitenkään hoitaa pojan asioita jos et ole väleissä exäs kanssa.
[/quote]
En ymmärrä ajatusmaailmaa että miksi exän kanssa pitäisi olla huonoissa väleissä tai ei väleissä ollenkaan.
Tietenkään ei pidä hyväksyä mitään romanttista tai seksuaallista mutta minä olen itse exäni kanssa paljonkin tekemisissä eikä se ketään haittaa.
Miksi haittaisi? Ajatusmaailma että jos et leiki minun kanssani niin kuin haluan niin et leiki ollenkaan. On minusta erittäin lapsellinen
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:20"]Jos eksä soittaa itkuisella ja vaatii käymään teini-ikäisen takia, ei ole kyse enää normaalista kanssakäymisestä, että sikäli kyllä ymmärrän. Oletko harkinnut, että ehkä eksä käyttää lasta välineenäsinulta huomion/läsnäolon saantiin?
[/quote]
Pojalla on ollut ongelmia ja niistä exä soitti. -Aloittaja