Nainen 6. viikolla, nyt ilmoittaa FB:ssa
Miksi ihmeessä nainen, joka saa huhtikuussa 2016 lapsen, ilmoittaa siitä nyt Facebookissa???
Milloin te olette ilmoittaneet raskauksista / syntymistä somessa?
Kommentit (69)
Jokainen tehköön niin kuin tuntuu. Vaikeapa sellaista iloa on sisällään pitää, jos on muutenkin tottunut kertomaan asioistaan kavereilleen.
Totta. Jos se olis mies niin olis jo jotain ilmoitettavaakin tuossa.
Laitoin masukuvan edellisenä päivänä lasketusta ajasta.
Kaikki ei ajattele että se on jokin valtion salaisuus
Mä ilmoittamisen vasta aika myöhään somessa. Vaikka siinä kohtaa kaikki kyllä jo tietäis varmaan. :D Pieni kylä ja nopee puheet.
En laittanut ilmoitusta mihinkään some-kanavaan. Jossain kuvassa saattoi maha näkyä vahingossa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:15"]Laitoin masukuvan edellisenä päivänä lasketusta ajasta.
[/quote]
Jatkan vielä..siis.. niin oli mukavaa ko sit kysyttiin et koska sulla l.a. niin sai sanoa et huomenna :)
Onko tuo nainen tosi nuori? Ei ehkä oo kuullut vielä siitä ettei kannata heti ilmoittaa
Minä en laittais, mutta mitä väliä, että joku laittaa? Mä en ymmärrä, kun kaikki pitää tuomita...
Itse kerroin osalle porukasta facessa kun jäin äitiyslomalle, lopuille vauvan synnyttyä. Ja suurin osa tiesi ihan muun elämän kautta. :)
Minulla oli keskenmeno ja se kyllä opetti, etten halua kertoa liian aikaisin. Mutta toisaalta on ihmisiä, jotka voisivat käsitellä sitä keskenmenoakin facessa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:17"]
Onko tuo nainen tosi nuori? Ei ehkä oo kuullut vielä siitä ettei kannata heti ilmoittaa
[/quote]
Tämä lapsi on pariskunnan kolmas. ap
Miksi sen pitäisi muita vaivata milloin joku ilmoittaa raskaudestaan? Siinä vaiheessa kun sen saa tikkuun asti on kuitenkin jo todennäköisempää että menee loppuun asti kuin kesken. Ehkä nämä henkilöt osaavat ja uskaltavat ajatella positiivisesti eikö vain pelätä pahinta 12. viikolle asti. Eikä sekään ole mikään taikaraja jonka jälkeen kaikki menee takuulla hienosti. Miksi keskenmenosta kertominen sitten pitäisi olla niin vaikea asia? Voin oikeastaan ainakin omalle kohdalle kuvitella että vaikeampaa olisi käydä km yksin läpi kuin saada avoimesti jakaa suru siitä tuttujen kanssa.
Niin siis eihän siihen aikaan ollut mitään someja, kun sain lapsia.
Olin just tehnyt positiivisen raskaustestin ja menimme juhliin. Ajattelin, että raskaudesta kerromme sitten 3. kuulla ultran jälkeen. Miespä se onnellisena taputti mahaani juhlissa ja innoissaan julisti muille vieraille: "We are very pregnant!" Olin ihan punaisena onnitteluiden keskellä. Joillekin amerikkalaisille raskaus ei selvästikään ole tabu. ;)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:19"]
[/quote]
[/quote]
Hmm... erikoista, ehkä hänellä ei sitten ole ollut keskenmenoja ja on varma siitä että ei mene kesken.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:19"]
[/quote]
[/quote]
Hmm... erikoista, ehkä hänellä ei sitten ole ollut keskenmenoja ja on varma siitä että ei mene kesken.
[/quote]
Kai suurin osa niiltä sentään säästyy?
Ekasta saivat tietää kun perheenjäsenet jne laittoivat onnitteluita Facebookiin, myöhemmin laitettiin sitten vauvasta kuvia jne. Oli rankka raskaus joten ei ollut ensimmäisenä mielessä some. Toisesta laitettiin np-ultrasta (~rv11) ultrakuva että tällainen tällä kertaa, kovin montaa raskauspäivitystä ei kyllä silläkään kertaa mutta muutama.
Kaikille ollaan kyllä ihan avoimesti kerrottu naamatusten alusta saakka kun ollaan itsekin saatu tietää, en näe syytä asiaa salailla. Jos saisin keskenmenon niin miksei ystävät ja perheenjäsenet saisi siitä tietää? Pitäiskö sitä yksin pimeässä huoneessa sitten surra ilman että kertoo kenellekään?
Minä kerron Facebookissa jos aamulla on hyvä fiilis / keitin hyvää kahvia / näen kadulla oudosti pukeutuneen ihmisen... Miksi en kertoisi jos olisin raskaana?
Ilmoitin vasta syntymästä.