supistuksista ja työnteosta
Kysymys kuuluu, että jos on supistelu herkkä kohtu onko ok olla töissä vaikka jatkuvasti supisteleekin? Kaikkihan tietää että tuntuu kamalalta! Mutta siis kun eivät ole tähän mennessäkään saaneet mitään aikaiseksi, vasta tarkastettu kohdunsuu.
Hampaat irvessä saapi olla mutta vauvalla ei siis pitäisi olla hätää?
Kommentit (7)
Muakin kiinnostaa tämä. Ekassa raskaudessa alkoi kivuliaat supistukset töissä vasta 1vko ennen äitiyslomalle jääntiä. Nyt vko 25 ja supistukset ovat epämiellyttävän tuntuisia ja liitoskivut kamalia. Liitoskipujakaan ei viimeksi ollut, nyt olen niiden kanssa painellut menemään vaikka välillä pelkään että lapsi syntyy tässä ja nyt. Onko siis ihan ok työskennellä?
Minä jäin (omasta mielestäni) todella aikaseen sairaslomalle edellisen raskauden aikaan kun supiteli jo syksyllä vaikka la aika oli marraskuussa..minulla on työ jossa nostelua ja kävelyä todella paljon.. No totesi lääkäri myös raskausmyrkytyksen jonka seurauksena synnytys käynnistettiin 3viikkoa ennen laskettua aikaa
Minulle lääkäri sanoi että toisilla supistelee enemmän. Itsekin mietin että mikä sitten on se mittari kun olisi aika jäädä sairaslomalle, se kun supistuksille ei näy loppua vai vasta se kun paikat alkaa aueta?
Itsellä supisteli 20-30 kertaa päivässä 4kk->. Olin töissä äitiysloman alkuun ja syntyi lasketun ajan jälkeen. Kohdunsuukin pehmeni kun harjoitussupistukset alkoivat, eli tavallista aikaisemmin ensisynnyjäksi. Kävin vain näyttämässä itseäni muutaman extrakerran lääkärillä. Ingen panik. Se on se stressi joka on pahempi, itse osasin ottaa rennosti. Ja ajatella että kohtu harjoittelee, menee sitten synnytys nopeammin... ja meni alta 12h ekasta synnytyssupistuksesta kun tyttö ulkona.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:12"]Itsellä supisteli 20-30 kertaa päivässä 4kk->. Olin töissä äitiysloman alkuun ja syntyi lasketun ajan jälkeen. Kohdunsuukin pehmeni kun harjoitussupistukset alkoivat, eli tavallista aikaisemmin ensisynnyjäksi. Kävin vain näyttämässä itseäni muutaman extrakerran lääkärillä. Ingen panik. Se on se stressi joka on pahempi, itse osasin ottaa rennosti. Ja ajatella että kohtu harjoittelee, menee sitten synnytys nopeammin... ja meni alta 12h ekasta synnytyssupistuksesta kun tyttö ulkona.
[/quote]
nro. 7 siis olin vastaamassa että kiva kuulla ettei kaikilla nuo supistukset ole saaneet aikaan ennenaikaista synnytystä. Itsekin aion käydä säännöllisesti tarkistuttamassa kohdunsuun tilannetta. Inhottavalta supistukset tuntuvat, minullakin seisomatyö mutta kunhan eivät vauvan voinnin kannalta ole paha juttu kestän kyllä!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:52"]Kysymys kuuluu, että jos on supistelu herkkä kohtu onko ok olla töissä vaikka jatkuvasti supisteleekin? Kaikkihan tietää että tuntuu kamalalta! Mutta siis kun eivät ole tähän mennessäkään saaneet mitään aikaiseksi, vasta tarkastettu kohdunsuu.
Hampaat irvessä saapi olla mutta vauvalla ei siis pitäisi olla hätää?
[/quote]
Vielä sen verran että äidilläni supistellut joka raskaudessa ja kaikki syntyneet etuajassa, minä mm rv 35.
Olen käsittänyt että olisi myös jollain lailla perinnöllistä.