Tatuoinnit akateemisilla
Oletteko nähneet monia akateemisen koulutuksen saaneita ihmisiä, joilla on tatuointeja? Millä alalla työskentelevät?
Kommentit (36)
Kyllä akateemisilla on tatuointeja siinä missä muilla. Mutta heillä ei ole yleensä tälläisiä "where there is a mill there is a way" tyylin wt-leimoja jotka paistaa kilometrin päähän.
Tatskat on väsyneille luusereille. Hyi.
Akateemisten ystävieni tatuoinnit ovat (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) tyylikkäämpiä, harkitumpia ja vähemmän mauttomia, kuin ei-akateemisten ystävieni.
Toimin johtotehtävissä rahoitusalalla. Olen 40 vuotias mies. En palkkaa henkilöitä, joilla on näkyviä tatuointeja. En tiedä kollegoita, joilla olisi näkyviä tatuointeja. Minulla on maisterintutkinto yliopistosta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 16:03"]Minulta löytyy yksi. Työskentelen taloushallinnon tehtävissä.
[/quote]
Ahhahahahahhaaa, et ole ainakaan akateeminen. Amkit ja merkkarit tekee "taloushallinnon tehtäviä". Muut on sitten analyytikoita, controllereita, jne.
-Vanhempi Analyytikko
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 16:03"]Minulta löytyy yksi. Työskentelen taloushallinnon tehtävissä. [/quote] Ahhahahahahhaaa, et ole ainakaan akateeminen. Amkit ja merkkarit tekee "taloushallinnon tehtäviä". Muut on sitten analyytikoita, controllereita, jne. -Vanhempi Analyytikko
[/quote]
Ei kannattaisi huudella ilman parempaa tietoa ;) Olen kyllä maisteri, mutta ihan toiselta (humanistiselta) alalta. Minulla ei siis ole kaupallisen puolen koulutusta eikä tätä edeltävää kokemusta, ja siksi joudun tyytymään perustason hommiin - oman alan hommia kun ei toistaiseksi ole löytynyt. Että mitenkäs päättelit pelkästään työn perusteella, etten olisi akateeminen? Aloituksessa kun kyseltiin nimenomaan työskentelyalaa, ei tarkempaa koulutustaustaa.
En tunne yhtään, mutta alemman kouluasteen kavereilta ja tutuilta niitä kyllä löytyy.
Onkohan ap se akateeminen, jota täytyy teititellä!
Onhan siellä esim. opettajilla aina mukahauskoja tatuointeja. Ei tribaaleja. Yleensä kuitenkin niin että on paidalla peitettävissä.
17, kirjoittaako opettaja Espoolainen?
Suosittelen, että lapsenne koulutetaan jollain toisella paikkakunnalla.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 16:03"]Minulta löytyy yksi. Työskentelen taloushallinnon tehtävissä.
[/quote]
Ahhahahahahhaaa, et ole ainakaan akateeminen. Amkit ja merkkarit tekee "taloushallinnon tehtäviä". Muut on sitten analyytikoita, controllereita, jne.
-Vanhempi Analyytikko
[/quote]
On niitä maistereitakin alemman tason taloushallinnon hommissa
Jos akateemisilla tuttavillani on tatuointeja, ovat ne piilossa, sillä kenelläkään en ole nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 16:02"]
Mun mielessäni ihminen on hieman yksinkertainen, jos hänellä on tatuointeja. En voi tälle mielikuvalle yhtään mitään. Oli koulutustaso tai yhteiskuntaluokka sitten mikä vain. Yksinkertaisia on joka luokassa.
[/quote]
Kyllä. Esimerkiksi molekyylibiologian professori Howard Jacobs on varmasti todella yksinkertainen.
Ei meillä hyvätuloisilla (yli 6000) juurikaan ole näkyviä tatuointeja. Itse en tunne ketään enkä ole koskaan palkannut sellaista. Ja olen sentään palkannut pari sataa akateemista, noin puolet dipl.inssejä. Fiksummat tupakoi harvemmin eikä heiltä löydy näkyviä tatskoja. M54
Aina hieman huvittavia nämä "en palkkaa akateemisia, joilla on tatuointeja näkyvillä paikoilla". Yleensä työpukeutuminen ja varsinkin työhaastatteluun on sen verran peittävää, että käytännössä paljasta ihoa on vain kämmenselät, kaula ja kasvot. Hyvin harvalla duunarillakaan on tatuointeja näillä alueilla. Sillä akateemisella pukumiehellä taas saattaa olla vaikka koko hihan tatuointi siellä puvuntakin alla.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:52"]
Onko vaikeampaa päästä sisään yliopistoon, jos on tatuointeja?ap
[/quote]
Joo, kyllä. Pääsykokeisiin tulijat riisutaan alasti ja lasketaan tatuoinnit. Yleensä rokotetaan 0.25p/pieni tatuointi, 0.5p/kämmenen tai kahden tatuointi, ja kokonainen sleeve tai selkätatuointi vie jo -1.5p. Jos tatuointi on näkyvällä paikalla, siitä lähtee vielä 0.25-0.5 p, samoin jos tatuoidulla on lävistyksiä (pois lukien naisten tavalliset korvakorut), siitä lähtee 0.25p per reikä, 0.5 p jos lävistys on venytetty tai muuten erikoinen. Eli napakorusta lähtee se 0.25, kielilävistyksestä 0.5 p koska ne on ällöjä. Näin varmistetaan että tatuoidut eivät pääse kilpailluimmille koulutusaloille vaan korkeintaan johonkin matematiikkaan tai kemiaan minne on vähemmän tunkua. Lisäksi valmistumisesta haaveilevat riisutaan ja tarkastetaan vielä kypsyysnäytteen jättämisen yhteydessä. Ei voi saada gradusta laudaturia tai eximiaa jos jotain löytyy, ja alempiakin arvosanoja lasketaan asianmukaisesti.
T: päivystävä dosentti