Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introvertti! Kuinka monta lasta sinulla on?

Vierailija
08.08.2015 |

Onko määrä sopiva? Vai haluaisitko lisää/että olisi vähemmän?

Mistä syystä teit lapsen?

Itse olen luonteeltani introvertti. Mulla on yksi lapsi ja koen tämän olevan juuri sopiva määrä minulle. Tein lapsen, koska halusin. Mutta enempää lapsia en meidän perheeseen halua. Näin on hyvä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi. Esikoinen on ekstrovertti, niinpä oli melkein pakko tehdä toinen hänelle kaveriksi. Ei se ainoa syy ollut, mutta koin esikoisen ajoittain tosi raskaaksi kun jutteli aamusta iltaan pienestä saakka, oli tosi seurankipeä jne. Toinen lapsi on muuten selvästi erilainen, introvertti. Viihtyy paremmin yksikseen, tekee enemmän, puhuu vähemmän.

Vierailija
2/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta. Nyt he ovat aikuisia ja saan vetäytyä omiin oloihini lähes täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta.

Vierailija
4/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä

Vierailija
5/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:46"]

Introverttiys ei vaikuta lasten määrään. Tyhmä kysymys. Siihen se kyllä vaikuttaa, paljonko ja kuinka usein meillä on perheen ulkopuolisia aikuisia kylässä. Ei vaikuta edes lasten kavereiden vierailujen määrään, heillä on oikeus pitää kavereita täysvaltaisina perheenjäseninä meillä kyläilemässä ihan niin paljon kuin haluavat. Sairas ajatuskin että omia perheenjäseniään ei "sietäisi" introverttiyden vuoksi...

[/quote]

Kyllä vaan omalla kohdallani vaikuttaa. En jaksa todellakaan joka päivä lasten kavereita kotonani, enkä edes omien papupata-lasten juttuja ilma omia hetkiä. Tämän vuoksi meillä on vain kaksi lasta, vaikka muuten lapsirakas olenkin.

[/quote]

Et siis pysty asettamaan lastesi täyspainoista elämää oman ärsyyntymisesi edelle?  t. kommentoimasi kirjoittaja

Vierailija
6/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole intro- enkä ekstrovertti vaan jotain siltä väliltä (nettitestin mukaan) mutta vastaan silti, että minulla on kaksi lasta eikä enempää tule osittain sen takia, että tämäkin kaaos on välillä liikaa. Omaa hiljaista aikaa on äärimmäisen vähän kun kaksi papupataa porisee

Vierailija
7/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:46"]

Introverttiys ei vaikuta lasten määrään. Tyhmä kysymys. Siihen se kyllä vaikuttaa, paljonko ja kuinka usein meillä on perheen ulkopuolisia aikuisia kylässä. Ei vaikuta edes lasten kavereiden vierailujen määrään, heillä on oikeus pitää kavereita täysvaltaisina perheenjäseninä meillä kyläilemässä ihan niin paljon kuin haluavat. Sairas ajatuskin että omia perheenjäseniään ei "sietäisi" introverttiyden vuoksi...

[/quote]

Kyllä vaan omalla kohdallani vaikuttaa. En jaksa todellakaan joka päivä lasten kavereita kotonani, enkä edes omien papupata-lasten juttuja ilma omia hetkiä. Tämän vuoksi meillä on vain kaksi lasta, vaikka muuten lapsirakas olenkin.

[/quote]

Et siis pysty asettamaan lastesi täyspainoista elämää oman ärsyyntymisesi edelle?  t. kommentoimasi kirjoittaja
[/quote]

Kenenkään ei tarvitse joka päivä sietää vieraita kotonaan, koska lapset voi mennä välillä toisen perheen luo tai tavata ihan vaan ulkona. Eikä edes 7pv viikossa tarvitse nähdä kavereita, jotta elämä olisi täysipainoista

Vierailija
8/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:48"]

Miten se, onko introvertti vai ekstrovertti, vaikuttaa lasten määrään? Olen introvertti, minulla on kolme lasta ja tämä on mielestäni sopiva määrä.

[/quote]

Monilla introverteillä on ajoittain tarve vetäytyä omaan rauhaan - pienten lasten kanssa tämä ei olisi välttämättä mahdollista. Lisäksi useimmat introvertit väsyvät ja stressaantuvat metelistä. Joten ei ap:n kysymys ole tuulesta temmattu.

Itselläni ei ole yhtään lasta.
[/quote]

Introverttinä luulen, että saattaisi olla niin, että introverteillä on keskimäärin ekstroverttejä vähemmän lapsia. Tosin mieheni on ekstrovertti, joten miten nyt sitten tämäkin arvioidaan? Mutta siis, minulla on kaksi lasta viiden vuoden ikäerolla. Pikkulapsiaika oli tosi stressaavaa juuri siksi, että mahdollisuutta omaan rauhaan ei juuri ole. Töihin paluu oli molempien äitiyslomien jälkeen helpottavaa, kun asiantuntija-ammatissani sain varsin rauhassa pohtia asioita.

Vierailija
9/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta. Enempää en halua, nämä riittää. Nuorin on tauoton papupata joka uuvuttaa välillä mutta pääsen harrastamaan liikuntaa kahdesti päivässä yksin joten elämä on aika tasapainossa. Työni ei ole liian sosiaalista ja omia ystäviä tapaan max kerran viikossa.

Vierailija
10/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, en kestäisi tämän enempää meteliä

Vierailija
11/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi. Olisin halunnut yhdessä välissä toisenkin, mutta rahallisestikin tämä kyllä riittää. 

Vierailija
12/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Eikä tule.

Vierailija
13/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi. Pidän rauhallisesta elämästä :-)

Vierailija
14/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, haluaisin lisää. Toivottavasti vielä annetaan. Rakastan hoitaa lapsia kotona.

Vierailija
15/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, onko introvertti vai ekstrovertti, vaikuttaa lasten määrään? Olen introvertti, minulla on kolme lasta ja tämä on mielestäni sopiva määrä.

Vierailija
17/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:48"]

[/quote]

Monilla introverteillä on ajoittain tarve vetäytyä omaan rauhaan - pienten lasten kanssa tämä ei olisi välttämättä mahdollista. Lisäksi useimmat introvertit väsyvät ja stressaantuvat metelistä. Joten ei ap:n kysymys ole tuulesta temmattu.

Itselläni ei ole yhtään lasta.

Vierailija
18/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi se, että joutuu olemaan lasten takia sosiaalinen, on minun lastenhankintaani toppuuttanut. mitä enempi kersoja, sen enemmän ihmiskontakteja. Ei kiitos, yhdessä on tarpeeksi.

T: 3

Vierailija
19/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:57"]

Lisäksi se, että joutuu olemaan lasten takia sosiaalinen, on minun lastenhankintaani toppuuttanut. mitä enempi kersoja, sen enemmän ihmiskontakteja. Ei kiitos, yhdessä on tarpeeksi.

T: 3

Tuolla itsekkyyden tasolla, ja sotkemalla omat ja perheenjäsenien tarpeet ja niiden vaikutuksen perhe-elämään, olisin sinuna jättänyt lapsen tekemättä....

[/quote]

Vierailija
20/41 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Hyvä määrä.