Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetaanko teillä iltarukous?

Vierailija
29.09.2006 |

Tuli tuosta kauanko kestää nukutusruljanssi-ketjusta mieleen. Moni lukee iltasadun, mutta entä iltarukous?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rimpsu, jonka voisi joka ilta toistaa silittelyjen lomassa? Olisiko ideoita?

ap

Vierailija
2/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä Matti/Maija pienoinen

illan tullen rukoilen

pienet kädet yhteen liitän

taivaan isää aina kiitän

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkoselle en edes laula iltaisin, esikoiselle lauloin.

Vierailija
4/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kyllä lapsena luettiin, mutta en silti koe sitä luontevaksi, eikä miestäni kiinnosta yhtään

Vierailija
5/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin sanoo ap, joka ei ole uskovainen ollenkaan.

Vierailija
6/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut tarpeekseni uskonnollisesta uskomushömpötyksestä. Meillä ei lueta. Hyvät yöt toivotetaan ja halipusu. En opeta lastani uskomaan mihinkään höpöhöpö " yliluonnoliseen" . Uskomukset tuo myös pelkoja mitä en lapselleni halua. Meillä ei myöskään ole joulupukkia. Eihän sellaista ole olemassakaan niin miksi siitä pitäisi vuositolkulla valehdella. Mitä hauskaa siinä on kun lapsi isompana toteaa että hänelle on vuosia valehdeltu joulupukista ja hän on siihen hyvässä uskossa uskonut ja toivonut ties mitä ilman että toiveet toteutuu.

Vierailija
7/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hyvää yötä, Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä. Päivä oli mukava. Kiva kun Maija oli mukana."

Sitten lauletaan " ystävä sä lapsien" , " mä olen niin pienoinen" , tai " enkeli taluttaa pientä kulkijaa"

Usein myös pidän lasta makuuasennossa sylissä, niin kuin vauvaa, heilutan edestakaisin ja laulan:" aa aa, pullalasta, pullalaps on taikinasta, silmät sen on rusinasta, korvat korpun kopparasta, yksi, kaksi, KOLME" Ykkösen ja kakkosen aikana heilutan lasta ja kolmosen kohdalla heilautan korkeammalle ja sitten sänkyyn. Näistä lapset tykkää :)

Vierailija
8/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuuluta mihinkään uskontokuntaan.

Vierailija
9/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä Jeesus myötä kiitos tästä päivästä

tai

Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä. siivilläsi meidät peitä, älä meitä koskaan heitä. aamen

Vierailija
10/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä, hyvä yötä. Nukkumatille paljon työtä. Päivä oli mukava, kiva kun Maija oli mukana.

14

Vierailija
11/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kauniita unia, enkelin kuvia!"

Vierailija
12/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kyllä kirkkoon, mutta tuntuisi feikiltä lukea iltarukous, kun ei se merkitse mulle mitään. Minä loruttelen, että Hyvää yötä, kauniita unia, äidin ja isän kuvia.

Vierailija
13/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Outoa lukea iltarukous, jos ei edes ole uskovainen..."

Sanoinkin viestissäni, että haluaisin löytää jonkun iltarukouksen tyyppisen rimpsun, jonka lukea joka ilta. Ei meillä rukouksia lueta.

ap

Vierailija
14/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvää yötä, hyvä yötä. Nukkumatille paljon työtä. Päivä oli mukava, kiva kun Maija oli mukana.

14

Mutta ehkä kaipaisin hiukan pidempää ja runollisempaa vielä :)

ap

Vierailija
15/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikin on jo pari vuotiaasta lukenut tutun iltarukouksen ääneen isin tai äidin kanssa. :) Aina iltasadun jälkeen omassa sängyssä. " Minä lapsi pienoinen, aamuin illoin rukoilen. Pienet kädet yhteen liitän, Taivaan Isää aina kiitän. Siunaa meidän perhettä. Aamen."

Vierailija
16/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" hyvää yötä, Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä. Päivä oli mukava. Kiva kun Maija oli mukana."

Vierailija
17/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vielä sen verran pieni, että luen aina saman rukouksen. Kun onisompi, saa rukoilla ihanominkin sanoin. Siitähän koko rukouksessa on kyse, että voi suoraan puhua Taivaan Isälle:

Meidän rukous:

Siunaa Jeesus pientä Maijaa

anna hänelle hyvä yöuni.

Kiitos tästä päivästä ja

siunaa myös huominen päivä. aamen.

Ja lapsi on aina nukkunut makeasti:)

Vierailija
18/18 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasatu luetaan, halitaan ja pusitaan, toivotetaan hyvät yöt, ja se on siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän