Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi antaa exälle anteeksi, jos tämä on verisesti loukannut?

Vierailija
08.03.2022 |

Olen usein tältäkin palstalta saanut lukea siitä kun jotkut ihmettelevät, miksi exille kannetaan kaunaa ja ei ole viisasta elää vihassa. Minä taas kysyn, että miksi pitäisi antaa anteeksi, jos toinen on sinua verisesti loukannut ja jättänyt syvät sisäiset haavat, joiden takia ei koskaan enää pysty täysin luottamaan parisuhteesa kehenkään?
Veikkaan, että nämä ihmettelijät ovat niitä, jotka ovat itse aina olleet se jättäjä, eikä heidän ole koskaan elämässä tarvinut käsitellä näitä asioita.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämän neuvon takana piilee ajatus siitä, että vihaan ja katkeruuteen ei oikeasti ole kannattavaa jäädä vellomaan.

Anteeksianto on henkilökohtainen asia, mutta viha ja kauna kuluttavat. Vai miten tämä kauna sinun elämässäsi näkyy? Joudutko olemaan tekemisissä henkilön kanssa?

Vierailija
2/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oman itsesi ja hyvinvointisi tähden. Annat anteeksi ja teet pesäeron inhottavaan ihmiseen hautomatta kostoa tai vellomatta jopa vuosia kestäneessä pahassa olossa.  Ei ole huuhaata, että aivokemiat ja kropan nesteet voivat sairastuttaa sinut, jos jäät hautomaan katkeruutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksianto on vahva sana, jos kokee, ettei toinen ole edes kunnolla katanut. Voisiko traumasta toipua antamatta anteeksi? Pikku huljaa voisi päästää muulla tavoin katkeruudesta ja vihasta irti. Emmehän me paskoille tyypeille mitään voi. He ovat vähän kuin tsunami tai muu luonnonvoima. Miksi siis olla loppuikänsä vihainen tsunamille, sattumalle tai paskalle exälle? Terv. Nainen, jota petettiin, kun olin synnyryssairaalassa

Vierailija
4/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa välit poikki vaikkei anna anteeksi, ei vaan vatvo niitä menneitä ja jatkaa eteenpäin.

Vierailija
5/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämän neuvon takana piilee ajatus siitä, että vihaan ja katkeruuteen ei oikeasti ole kannattavaa jäädä vellomaan.

Anteeksianto on henkilökohtainen asia, mutta viha ja kauna kuluttavat. Vai miten tämä kauna sinun elämässäsi näkyy? Joudutko olemaan tekemisissä henkilön kanssa?

En joudu olemaan, mutta syvä viha ja katkeruus vain on ikuista. Ei sitä vain omasta halusta anneta anteeksi. Se tulee luonnostaan ajan kanssa jos tulee, eikä minulla ole tullut. Siitä jää se ikuinen jälki, että et luota parisuhteessa täysin enää kehenkään ja ainakin itsestä on tullut todella ehdoton, että esim riitatilanteissa olen huomattavasti sovittelun sijaan aiempaa kylmempi ihminen. Aikoinaan yritti sovittelulla ja ymmärtämisellä taistella, mutta turhaan.

Ap

Vierailija
6/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska katkeruus on sellaista, että juot itse myrkkyä ja odotat että joku toinen siihen kuolisi.

Olen ollut yhtä lailla jätetty kuin jättäjäkin, mutta koskaan en ole määrittänyt  itseäni niin paljoa jonkun toisen ihmisen kautta, että kukaan olisi elämääni onnistunut katkeroittamaan. 

Vierailija
7/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En joudu olemaan, mutta syvä viha ja katkeruus vain on ikuista. Ei sitä vain omasta halusta anneta anteeksi. Se tulee luonnostaan ajan kanssa jos tulee, eikä minulla ole tullut. Siitä jää se ikuinen jälki, että et luota parisuhteessa täysin enää kehenkään ja ainakin itsestä on tullut todella ehdoton, että esim riitatilanteissa olen huomattavasti sovittelun sijaan aiempaa kylmempi ihminen. Aikoinaan yritti sovittelulla ja ymmärtämisellä taistella, mutta turhaan.

Ap

On väärin kostaa jonkun toisen tekoja uusille kumppaneille. Silloin sinä olet väärintekijä, ei se toinen.

Vierailija
8/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekaan antaa anteeksi. Eron jälkeen ex on kuollut minulle, eikä liikuta mitenkään. Vihaaminen ei ole viisasta, jos se kuluttaa omia voimavaroja. Parempi on välinpitämättömyys.

Vierailija
9/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi aivan liikaa ripustanut oman elämäsi ja onnellisuutesi tämän toisen osapuolen varaan.  Ei niin pidä tehdä, ei kukaan ole velvollinen sinua loputtomiin onnellistamaan. Tuolla tavalla tulee jätetyksi. 

Kannattaa seistä omilla jaloillaan.

Vierailija
10/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan anna anteeksi, mutta en myöskään ajattele exää tarkoituksella ja aktiivisesti. Välillä sen touhut tulevat mieleen ja mietin että onpa siinäkin yksi luuseri, mutta en anna sen häiritä elämääni.

Vierailija
11/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kauna on hirvittävän raskasta sekä sinulle itsellesi että läheisillesi.

Äitini 80 v. on edelleen katkera omasta elämästään ja omista valinnoistaan. En halua toimia hänen terapeuttinaan, etäännyttää välit erittäin etäisiksi. Kaikki syy ihan kaikkeen on aina jossain muualla kuin äidissä itsessään.

Vierailija
12/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa välit poikki vaikkei anna anteeksi, ei vaan vatvo niitä menneitä ja jatkaa eteenpäin.

Ei ihmisen mieli vain toimi niin. Ei brutaalisti r a i s k a t t u k a a n unohda koskaan asiaa, niin ettei se vaikuttaisi aina välillä hänen käyttäytymiseensä.

Vierailija
13/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkevää lähettää negatiivista (myrkyllistä) energiaa sinne tänne vuosien jälkeen tai yleensäkin. Jos päästää irti, ikävän tyypin voit unohtaa ja et näe outoja unia siitä. Mikään ei enää yhdistä. Vaikka muistaisi joskus ikävät teot tai tunne, se haihtuu ilmaan. Toki ne teot voi joskus vaivata, mutta ne on sen toisen kohdattavana, ei sinun.

Vierailija
14/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisen mieli vain toimi niin. Ei brutaalisti r a i s k a t t u k a a n unohda koskaan asiaa, niin ettei se vaikuttaisi aina välillä hänen käyttäytymiseensä.

En mennyt vastauksessani niin syvälle kuin rikokseen. Tarkoitin lähinnä että kun saa tarpeeksi paskaa päälleen voi lähteä ja sulkea oven perässään, myös metaforisesti, ettei tarvi antaa anteeksi. Raiskausta ei pidä antaa anteeksi, koskaan. Pahat kokemukset on aina mukana, niin kuin paska lapsuus, koulukiusaaminen, työpaikan urpot, ei tarvi antaa anteeksi.

Vierailija
15/15 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa en ikinä halua olla tekemisissä, vaikka on yhteiset lapset. En tiedä onko mitään anteeksi annettavaa. Inhottaa koko ihminen, joten miten sellaisen voi anteeksi antaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi