pelkään, että olen liian läski tulemaan koskaan raskaaksi :'(
En ole mikään kauheen lihava, mutta ylipainoa löytyy kuitenkin, painoindeksikin sen sanoo, että lievä ylipaino. En koskaan ole ollut mikään hoikka, mutta viimeiset 3 vuotta paino salakavalasti noussut, muutaman kilon vuodessa kuitenkin... nyt sitten on mennyt mun hormonitasapaino piloille tästä painonnoususta.
Ennen menkat olivat kellontarkat, nyt kierto pitkittyy ja heittelee. Kävin gynekologilla ja mitään vakavaa ei tutkimuksissa näkynyt, epäili vaan että lihominen on vaikuttanut kiertoon että kyllä se siitä. Huvikseen ostin ovulaatiotestejäkin vinon pinon ja testailin tunnollisesti joka kuukausi, tosiaan niinä kuukausina kun en ovuloinut niin niissä kuukausissa se kiertokin venyi, aivan kuten gyne epäili.
Olen kokeillut laihduttaa, mutta en vaan saa itseäni sen vertaa niskasta kiinni. Tää tilanne masentaa mua kovasti, pelkään että olen nyt tehnyt itsestäni lapsettoman omalla lihomisellani :(
Jätimme ehkäisyn pois 2 kk sitten ja arvelin jo että raskaaksi en tule vielä kun kierto niin pitkittyy ja tosiaan en ole vielä raskaaksi tullut.
En tiedä kuinka paljon pitää laihduttaa että hormonitoiminta taas tulisi normaaliksi vai olenko pilannut sen jo ikuisiksi ajoiksi :(
Olis pitänyt tehdä lapset silloin kun kierto oli vielä kunnossa ja paino hallussa :(
Kommentit (16)
Rasvakudos erittää testosteronia, joka sotkee hormonitoimintaasi. Luultavaa on, että tilanne korjaantuu, kun rasvakerroksen määrä vähenee.
Nyt ei auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni. Jo 5kg pudotus voi riittää.
Mulla oli bmi 30 ja raskaaksi tulin. Aika paljon saa vissiin olla ylipainoa että estäisi kokonaan raskaaksi tulemiseb.
Mä tulin raskaaksi kierron ollessa 100 pv ja painoindeksin ollessa 29. Harrastettiin seksiä kierron aikana 3 kertaa ja viimesestä tärppäs :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:35"]
Rasvakudos erittää testosteronia, joka sotkee hormonitoimintaasi. Luultavaa on, että tilanne korjaantuu, kun rasvakerroksen määrä vähenee.
Nyt ei auta kuin ottaa itseään niskasta kiinni. Jo 5kg pudotus voi riittää.
[/quote]
tuo varmasti on totta siis toi testosteroni, koska olen huomannut et nykyään mulla on enemmän karvoitusta kuin koskaan ennen, olen toki tumma jo olemassa koska en ole ihan suomalainen mutta olen löytänyt nyt enemmän karvoitusta ylähuulen päältä ja leuasta ja myös sisäreisistä... :(
mitäköhän muutakin tää liika testosteroni aiheuttaa?
lohduttavaa kuulla, että 5 kg jo auttaisi..mutta pahoin pelkään että olen pilannut koko kroppani jo :(
ap
Tätini painaa varmaan 30-50kg enemmän kuin Pipsa ja niin vaan sekin ihrakasa tuli raskaaksi.
Rasvakudos voi tosiaan estää raskautumista. Laihduttaminen on silloin tehokkain lapsettomuushoito. Ajattele miten onnekas olet, jos vika on noinkin pieni ja moniin muihin ongelmiin verrattuna helppo korjata.
Lopeta toi negatiivinen valitus ap. Ota vaikka tavoitteeksi laihtua se 5 kg, varsinkin jos sulla on jo ylipainoa niin 5 kg laihdutus ei ole todellakaan mahdoton, ihan kaikki pystyy siihen jos edes vähän on itsekuria, ihan varmasti säki pystyt siihen! :)
itselläni jo se parin kilon laihdutus auttoi moneen vaivaan, mikä johtui lievästä ylipainosta (kuorsaus, närästys ja kiertohäiriöt)
Peli ei todellakaan ole menetetty ap, tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:42"]
Rasvakudos voi tosiaan estää raskautumista. Laihduttaminen on silloin tehokkain lapsettomuushoito. Ajattele miten onnekas olet, jos vika on noinkin pieni ja moniin muihin ongelmiin verrattuna helppo korjata.
[/quote]
Kiitos, ihanasti sanottu, toivon että olet oikeessa! <3
ja sille joka kyseli ikääni niin olen 25-vuotias.
Ap
Meilläkin on mennyt jo puolitoista vuotta yrittäessä, vaikka kumpikaan ei ole ylipainoinen. Ei se siis välttämättä ole siitä painosta kiinni.
Täällä kanssa yksi läski äiti jolla viikset kasvaa! :-)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:12"]
Täällä kanssa yksi läski äiti jolla viikset kasvaa! :-)
[/quote]
myös jonkin verran finnejä tullut kasvoihin, onko sullekin ? :( varmaan johtuu tästä testosteronista...
olisinpa minäkin kuitenkin äiti tulevaisuudessa
ap
Taipumus lihavuuteen ja liikakarvoitus voisi viitata PCO:hon eli polykystisiin munasarjoihin, mikä saattaa vaikeuttaa tai ainakin hidastaa raskaaksituloa. Gyne voi tehdä diagnoosin ultraamalla.
Paino 86 kg, pituus 164 cm, ikää 39 v, näillä lukemilla raskaaksi ekalla yrittämällä, samoin kuin nuorempana ja 30 kg kevyempänä. Kilpirauhanen lihotti (oli hoitamattamana liian pitkään), nyt taistelen painonpudotuksen kanssa.
Viiden prosentin painonpudotus voi riittää! Tsemppiä ap! Mieti onko ruokavaliossa jotain "helppoa" korjattavaa. Mieheni jätti sokerimehut pois ja lopetti sokerin lisäämisen teehen ja laihtui monta kiloa.
Höpö. BMI 34 ja lapsi tuli.