Siivousalan likaiset salaisuudet
Siivoojat saattavat pyyhkiä likaisella vessärätillä kahvipöytiä. Hanat kiillotetaan vessaharjalla. Tahra lattialta on ok poistaa omalla syljellä ja käsipyyhepaperilla. Muita?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:04"]Useammassa toimistossa pätkätyöläisenä olen sivusta seurannut, kun siivoojat samoilla kumihanskoilla siivoavat ensin vessaa, siirtyvät sitten moppaukseen ja siitä suoraan tyhjentämään tiskikoneesta puhtaita astioita kaappiin. Ei sentään suoraan wc:stä keittiöön, mutta kuitenkin... Voishan ne hanskat edes pestä vedellä ja saippualla ensin niinkuin kädetkin pestään. Vessassa en ole ollut vieressä katsomassa, mutta jos viimeisenä kuuluu wc:n vetämisen ääni muun touhuamisen jälkeen ja ovesta poistutaan saman tien niin varmasti ei ole hanskapesuun ehtinyt.
[/quote]
Mä otan vessanpesun jälkeen hanskat kokonaan kädestä pois. En käytä niitä muuta kuin vessanpesussa.
Tiskarissa lyhin mahdollinen pesuohjelma. Yhteiskäyttöastiat olis hyvä pestä kuumemmassakin, mutta kun ei ehdi.
Melkein mistä vaan ammatista voisi tehdä tällaisen parjausketjun. Moni siivooja siivoaa hyvin ja tunnollisesti ja tilaajan oma moka, jos ei anna siihen mahdollisuutta.
Omaa siivoojaani arvostan kyllä tosi korkealle ja kyllähän sitä jälkikin jotain kertoo työn tasosta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:04"]Useammassa toimistossa pätkätyöläisenä olen sivusta seurannut, kun siivoojat samoilla kumihanskoilla siivoavat ensin vessaa, siirtyvät sitten moppaukseen ja siitä suoraan tyhjentämään tiskikoneesta puhtaita astioita kaappiin. Ei sentään suoraan wc:stä keittiöön, mutta kuitenkin... Voishan ne hanskat edes pestä vedellä ja saippualla ensin niinkuin kädetkin pestään. Vessassa en ole ollut vieressä katsomassa, mutta jos viimeisenä kuuluu wc:n vetämisen ääni muun touhuamisen jälkeen ja ovesta poistutaan saman tien niin varmasti ei ole hanskapesuun ehtinyt. [/quote] Mä otan vessanpesun jälkeen hanskat kokonaan kädestä pois. En käytä niitä muuta kuin vessanpesussa.
[/quote]Minä aloin siivota meidän pienen toimiston itse kun tulin taloon, irtisanoin siivoussopparin koska en ollut tyytyväinen jälkeen. En oikein ymmärrä, miksi vessa edes pitäisi pestä ennen keittiön siivousta. Vessa on hyvä putsata viimeiseksi, tyhjätä vessan roskikset jätesäkkiin jossa on jo keittiön ja toimistohuoneiden roskat, ja lopuksi viedään roskapussi ja huolletaan & putsataan siivousvälineet.
Samassa kiinteistössä toisessa firmassa jatkoi tuo siivousfirma ostopalveluna. Heille oli ilmeisesti annettu käsky säästää jätesäkkejä. Oli yököttävää, kun siivouskomerossa säilytettiin vajaata jätesäkkiä, jossa oli käytettyjä kuukautissuojia ja räkäpapereita. Haju oli kuvottava, ja säkkiä säilytettiin tasan niin kauan että oli täynnä, joskus yli viikonkin haisemassa siellä komerossa. Saman firman työntekijöillä oli niin kiire, että hulauttivat jätevedet siivousaltaaseen mutta eivät koskaan putsanneet sen jälkeen allasta hiekasta ja roskista. Tukkoonhan se meni, ja vedet valuivat lattialle - niitä ei myöskään vedetty lastalla ja kuivattu, vaan saivat jäädä lillumaan.
Vuodessa tuo siivousallas alkoi ruostua, kun hiekka oli sen naarmuttanut. Hajujen sinfonia tunki komerosta läpi käytävälle saakka.
Useammassa toimistossa pätkätyöläisenä olen sivusta seurannut, kun siivoojat samoilla kumihanskoilla siivoavat ensin vessaa, siirtyvät sitten moppaukseen ja siitä suoraan tyhjentämään tiskikoneesta puhtaita astioita kaappiin. Ei sentään suoraan wc:stä keittiöön, mutta kuitenkin... Voishan ne hanskat edes pestä vedellä ja saippualla ensin niinkuin kädetkin pestään. Vessassa en ole ollut vieressä katsomassa, mutta jos viimeisenä kuuluu wc:n vetämisen ääni muun touhuamisen jälkeen ja ovesta poistutaan saman tien niin varmasti ei ole hanskapesuun ehtinyt.