Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä pari viime kriisiä laittoivat arvoni uusiksi: status, poseeraaminen, kilpailu ja materian haaliminen eivät vain enää kiinnosta

Vierailija
07.03.2022 |

En vain koe tuon kaltaista elämänasennetta enää millään tavalla omakseni. En paasaa sitä vastaan, enkä ole myymässä olemassa olevaa omaisuuttani pois tai mitään sellaista. Mutta en vain henkilökohtaisesti yhtään motivoidu enää. Aivojen mielihyväkeskus ei yksinkertaisesti reagoi otsikossa mainittuihin asioihin.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mun maailmaan! Täällä on oikeesti kivaa!

Vierailija
2/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousit siis tiheydessä seuraavalle levelille. Nice 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäpä kilpailit? Kehollisena narskuna ovelana halusit sen kertoa. Että kysyttäisiin. Senkin sika.

Vierailija
4/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Arvokkaita oivalluksia

Vierailija
5/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki on pinnallisia asioita. Kun kasvaa henkisesti niin tajuaa ettei noilla asioilla ole arvoa.

Vierailija
6/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä - ja uskon, että tämä on aika yleinen mieliala, vaikka toki itsekkäitä, ahneita ihmisiä riittää aina.

Mutta vapaa maa, yhteys toisiin ihmisiin ja luontoon, ne viime kädessä merkitsevät. Minä toivoisin, että suomalaisia kutsuttaisiin nyt ”harrastamaan” sellaisia asioita, jotka edistäisivät tämän hienon maan puolustamista, yhdessä. Olen valmis.

Vierailija
7/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinäkään pääse pakoon. Kukaan ei pakene sitä, jolle valta on annettu.

-Minä olen Kuolema, Herran enkeli.

Vierailija
8/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis, että onni on ihan muualla kuin tavaroissa tai statuksessa. Olen alkanut viihtymään kotona, enkä kaipaa suuren maailman viihdykkeitä.

Vierailija
9/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö. Pöly laskeutuu niin sama meno jatkuu.

Vierailija
10/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistäpä kilpailit? Kehollisena narskuna ovelana halusit sen kertoa. Että kysyttäisiin. Senkin sika.

En välttämättä aina mistään konkreettisesta. Enemmänkin se oli jatkuvaa vertailua muihin, siitä kumpuavaa sisäistä tyytymättömyyttä ja puristamalla suorittamista. Ei tässä ole mikään autuaan buddhamainen olo tms., nuo asiat eivät vain resonoi enää.

Vierailija
11/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti tarvitsit nämä kriisit tajutaksesi tämän?

Vierailija
12/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Mulle nuo eivät ole koskaan olleet tärkeitä tai olennaisia, pikemminkin päinvastoin, niin voin sanoa että tervetuloa joukkoon, onnellista elämää :)

uskis

Vierailija
13/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Pöly laskeutuu niin sama meno jatkuu.

En usko. Minulta ei puutu mitään, ja ikääkin alkaa olla.

Vierailija
14/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, harmi että jouduit kuitenkin näin pitkään kärsimään typeryydestäsi. Oliko syynä vanhempasi vai miksi alunperin päädyit elämään kuin imbesilli?

Vierailija
15/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin noiden arvo on vähentynyt vuosi vuodelta. Tosin välillä mietin mitä järkeä on missään ylipäätään ja turrutan sitä oloa katselemalla tavaroita joita voisin ostaa, mutten osta.

Suoraan sanottuna elämässä ei ole oikein mitään järkeä tai hohtoa. Kaikki ympärillä on kilpailua ja poseerausta vaikka siitä itse jättäytyisikin pois.

Vierailija
16/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Ja se kaikkein korkein aste valaistumisessa on se lopullinen oivallus vähän ennen loppua - että ei ole muuta kuin materia. Materia olemme me. Ja kun materiaa ei ole, ei ole meitäkään.

Vierailija
17/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chillaa vaan ja antaa elämän aaltojen kuljettaa

Vierailija
18/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen myös todennut, että se, mikä aiemmin oli tärkeää - talot, tavarat, matkat, kulttuurielämykset, jne - ne eivät oikeasti ole mitään. Se, että saa terveenä ja rauhassa elää omassa kodissa mieluiten luonnon helmassa, läheisten kanssa, se on tärkeää.

Esim. töiden tekemistä, sellaista uralla eteenpäin menemistä en pidä enää lainkaan tärkeänä. Asuntolaina on maksettu, aiemmin ajattelin, että ryhdytään rakentamaan, isompi koti, jne. Nyt tajunnut, että mitä järkeä painaa niska limassa työtä joidenkin seinien eteen? Tehdään töitä sen verran, että saadaan kulut katettua.

Turha enää ottaa lainaa tai panostaa johonkin työhön sen enempää. Kaikki voi lähteä hetkessä alta tai voi sairastua. Turha ottaa lainaa, turha enää kuluttaa aikaa duunissa enempää kuin se minimi. Veroihin ja turhaan kulutukseen se raha kuitenkin menisi.

Vierailija
19/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hienoa jos nämä ajat oikeasti kasvattivat sua noin. Itse en noista välittänyt edes ennen sotaa tai koronaa, ja en siis tarkoita tällä pitää itseäni ylempänä kuin sua.

Vierailija
20/57 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nämä kriisit eivät ole heilauttaneet suuntaan eikä toiseen.

Paitsi että olen tylsistynyt.

Olen nuoresta asti ollut ekoeläjä. Ei ole juuri mitään, mistä karsia ökyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi