Mitä ostat koululaisen penaaliin ja monesko luokkalainen?
Tyttö vai poika? Meillä poika 5lk halusi Barcapenaalin sinne 3 lyijykynää, yliviivaustussin, viivottimen ja pari kumia.
Kommentit (35)
6-luokalle menevä poika osti uuden pyyhekumin, lyijykyniä ja teroittimen.
8-luokalle menevä poika lyijytäytekynän lyijyjä, pyyhekumin, post it-lappuja ja suomi-ruotsi sekä suomi-venäjä sanakirjat.
Viitoselle menevä poika valitsi erivärisiä lyijykynä, lyijyä entiseen lyijytäytekynään,säiliöterottimen, laadukkaan kumin ja yliviivaustussin. Sekä vähän hömppää,eli Legon muotoisia kumeja,jotka on lähinnä leluja.
Miksi minua naurattaa tämä keskustelu? :D Eikö penaalin sisältö ole aikalailla vakio?
Epulle lähtee, enkä osta mitään penaaliin. Lapsi menee "penaalittomaan" kouluun. Kaikki lapset saavat koulusta tarvittavat välineet, kynät, kumit yms.
Kotiin tarvitaan omat, mutta niitä ei kuljetella koulun ja kodin väliä.
Sama se on, mitä sinne ostaa. Viikon kuluttua kuuluu kuitenkin jo vanha virsi: "Mulla ei oo kynää eikä kumia."
Ostin lukioikäiselle tytölle hyvänä iskänä 5 lyijykynää, mustekynä sinisenä ja mustana, yliviivaustussi, harppi, 3 erilaista viivoitinta ja muistilappuja.
Kolmannelle menevä poika halusi maastokuvioisen penaalin sekä Top gun-kynäsetin, jossa on kuusi lyijykynää, terotin ja kaksi kumia. Viivottimia sen verran että sellaista ei tarvinnut ostaa. Niin ja ostettiin vielä erikseen yhden kumin, ne on aina tuolta pojalta hukassa.
Viimevuotisilla koulutarvikkeilla menee tyttö tokalle. Ne kynät, kumit yms. koulutarvike, joita sai synttärilahjaksi ennen ku ekalle meni, riittää mitä todennäköisimmin vielä hyvin moneksi kouluvuodeksi. Luulen että koulussa käytti open antamia ja läksyjä oli niin vähän ettei siinä pal kotona kynät ehtiny kulua.
Ottakaa huomioon että värikyniä/tusseja voi
tarvita myös, ei niitä joka koulussa jaeta :D
Antin penaaliin laitetaan pehmeä jänis.
Joko kuukille pitää hankkia kumeja?
Kuukkiluokkalainen ja shoppailee tarvittavat asiat jo itse.
Antin penaalitukusta saa parhaat. Kysykää toimitusjohtaja Pentti Hirvosta.
Steinerkoulussa meillä oli aina puuvärikynät, niiden piti olla sen laatuiset että tulee suhtkoht hyvää jälkeä, ei huonot. Sitten oli mustekynä kaunoharjoituksiin. Kuulakärkikynä on näin aikuisena helpompi. Pienille lapsille annettiin vahaliidut kasarilla, mutta niiden ongelma oli neliömäinen muoto, toisaalta taustan väritys onnistuu paremmin sillä.
Naapurin pikku-Inkan penaalin täytän ääriään myöten.....
XD haha ihan perus sisältö yks kynä riittää ja ehkä kumi...?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:30"]Miksi minua naurattaa tämä keskustelu? :D Eikö penaalin sisältö ole aikalailla vakio?
[/quote]
Arvokasta penaaliin, sanoi pastori Luttinen