Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väestönsuoja omaan kellariin, mitä pitäisi huomioida?

Vierailija
07.03.2022 |

Meillä on vankka kellari, miten saisin varusteltua siitä itselleni ja perheelleni suojapaikan?

Kauanko happi riittää jos muovitan/teippaan sen ilmatiiviiksi? Riittääkö iv-koneen suodatin radioaktiivisten hiukkasten suodatukseen?

Miten wc vesikatkon aikana?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla ilmatiivis, happea pitää tulla jostain ja ilman vaihtua ettei kuole hapenpuutteeseen. Mutta suodatus voi olla, ja moniin osiin teippaus, sillä hetkellä kun jotain on aktiivisena menossa. Näihin voi olla netissä ohjeita ja videoita, maalaisjärki ja faktojen tarkistus mukaan.

Vierailija
2/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat seinät , käsirautoja , kynttilöitä paljon , ruoskia , kuminaamareita , liukuvoiteita , jos takka niin hyvä , hyvät stereot , paksu tukeva hirsipöytä , side silmille , iso kangas ja videotykki....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa olla ilmatiivis, happea pitää tulla jostain ja ilman vaihtua ettei kuole hapenpuutteeseen. Mutta suodatus voi olla, ja moniin osiin teippaus, sillä hetkellä kun jotain on aktiivisena menossa. Näihin voi olla netissä ohjeita ja videoita, maalaisjärki ja faktojen tarkistus mukaan.

Jos aikoo suojautua radioaktiiviselta laskeumalta, pari vrk varmaan pitäisi olla suljettu tila? Mitenhän kauan esim 100 m2 2.5 m korkeaa tilaa ilmaa riittäisi nelihenkiselle perheelle?

Vierailija
4/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt tasan yhden kellarin joka oikeasti oli soveltuva pommisuojaksi. Se oli eräässä talossa joka oli rakennettu toisen maailmansodan jälkeen ja sen oli rakentanut itselleen rakennusinsinööri. Niin massiivisia teräsbetonivaluja ei löydy ihan heti mistään toisesta asuinrakennuksesta. Mistä lie saanutkaan kyseinen äijä niin paljon materiaaleja pula-aikana mutta oli todella oikea maanalainen bunkkeri. Näin tuon siis kun sinne oltiin tekemässä remonttia muutama vuosi sitten.

T: raksamies

Vierailija
5/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt tasan yhden kellarin joka oikeasti oli soveltuva pommisuojaksi. Se oli eräässä talossa joka oli rakennettu toisen maailmansodan jälkeen ja sen oli rakentanut itselleen rakennusinsinööri. Niin massiivisia teräsbetonivaluja ei löydy ihan heti mistään toisesta asuinrakennuksesta. Mistä lie saanutkaan kyseinen äijä niin paljon materiaaleja pula-aikana mutta oli todella oikea maanalainen bunkkeri. Näin tuon siis kun sinne oltiin tekemässä remonttia muutama vuosi sitten.

Mites tuollainen louhitun kallion sisällä oleva kellari, siinä 40 cm maanpaineseinä ja päällä ontelolaatat sekä toinen kerros harkkoa? Vaikka tila jossa on 20 cm kantava harkko 2m päässä 40 cm seinästä? Kiinnostaa vaan, itse rakennettu talo eikä julkisia väestönsuojia vissiin saatavilla. On myös varastotila jossa 1.5m päässä toisistaan kaksi 40 cm seinää, ehkä se kestäisi? Kerro kun tiedät :)

Vierailija
6/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tuollainen louhitun kallion sisällä oleva kellari, siinä 40 cm maanpaineseinä ja päällä ontelolaatat sekä toinen kerros harkkoa? Vaikka tila jossa on 20 cm kantava harkko 2m päässä 40 cm seinästä? Kiinnostaa vaan, itse rakennettu talo eikä julkisia väestönsuojia vissiin saatavilla. On myös varastotila jossa 1.5m päässä toisistaan kaksi 40 cm seinää, ehkä se kestäisi? Kerro kun tiedät :)

Kuulostaa ihan hyvältä. Kallion sisälle sekin kellarin osa oli joka tuossa mainitsemassani talossa oli pommisuojaksi rakennettu. Harvoin tuollaisia vaan asuintaloissa tapaa.

T:  raksamies

Vierailija
7/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä. Kallion sisälle sekin kellarin osa oli joka tuossa mainitsemassani talossa oli pommisuojaksi rakennettu. Harvoin tuollaisia vaan asuintaloissa tapaa.

T:  raksamies

Kiitos, parempi se varmaan on kuin ei mitään!

Tietääkö kukaan radioaktiivisuuden torjunnasta?

Vierailija
8/8 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te nyt olette piiloutumassa kun pitäisi puolustaa itsenäisyyttä .