Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fruitarismi?

Vierailija
06.08.2015 |

Onko kokemuksia?Kiinnostaa ainakin osittain.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kannattaa youtubesta etsiä sellasen ranskalaismiehen todella tärkeitä tietoja siitä miten syödä hedelmiä, on suomalaiset textitykset. Taitaa olla sellasen nimikkeen ku "hedelmäparatiisi" videoissa. Moni ellei lähes kaikki varsinki länkkärit ovat kadottaneet otteen todellisuudesta jauhojensa kanssa :/.. Esim. kurkkuhan meillä mielletään vihannekseksi..se on hedelmä.. 

Kannattaa alussa jättää happamat hedelmät vähemmälle esim. mandariinit jne. Voihan niitä toki syödä heti alussakin, mutta vatsa ottaa sellaset neutraalit ja pehmeemmät hedelmät vastaan alussa paremmin. Ja mitä kypsempi hedelmä on, sitä paremmat vaikutukset. Eli se kauniin vihreän/keltaisen banaanin sijasta kannattaa uskaltaa syödä myös sellasta, jossa kuoret ihan ruskeat jo. Kaikki terveysvaikutteet on silloin itse banaanissa, jonka syöt - eikä enää kuorissa :). Sama pätee myös muihin. 

Ja ehdoton tsemppari on jo mainittu Fully Raw Kristina youtubessa <3. 

Itse en tykkää kokkailla sen kummemmin mitään "raakahampparia" tai vaikka kesäkurpitsasta "pastaa". Syön sellaisena kun ovat tai mehuna. Makuasia. Ja kun kokeilet sulle vieraampia hedelmiä niin googlaa terveysvaikutteet. Saa lisää motivaatiota jos sitä nyt tarvii, mut myös mahdollisesti tärkeää infoa siitä, kuinka paljon kannattaa ekakerralla syödä (ettei sitten tuu esim. vatsa kipeeks kun ei ole vielä tottunut).

Mut joo, raakaa vaan kehiin kaikille. Mitä enemmän sitä parempi. Sitä mukaa voi vähentää keitettyjä litkuja.

Vierailija
2/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:19"]kun ajatellaan ihmistä ilman yhteiskuntaa,siis ihan luonnossa,niin kerättyä ruokaahan se söisi.

[/quote]

Lisää sitten ruokavalioosi toukat ja hyönteiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 mitä terveysvaikutuksia oot huomannut?Onneksi oon jo aika tottunut kasvisten popsija,koskaan ei tuu enää vatsaongelmia.Päinvastoin.Kiitti vinkeistä!Ap.

Vierailija
4/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaishepun video löytyi,nimellä "hedelmien vaarallisuus",luulisin ainakin.Alanpa katsomaan (ja juon lasin valkkaria,sehän on tehty hedelmistä,hmm....).

Vierailija
5/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:17"]Miksi saa syödä pähkinöitä ja siemeniä? Eiväthän ne ole hedelmiä. Mikä oikeastaan on fruitaristin aate, ja miten se eroaa raakaruokailijasta?
[/quote]
Ainakin pähkinät on hedelmiä,siemenistä en ole vielä varma.Hedelmät on laaja käsite.Jos oikein muistan,niin tomaattikin on kiistanalainen...

Vierailija
6/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Video oli hyvä,kandee katsoa.Tyyppi on vähän keuhkoava,mutta paljon infoa.

Vierailija
7/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
9/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu et oon vähä fruittari :D

Vierailija
10/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,se on joku trendisana,hah!Ap.

Vierailija
11/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saa syödä pähkinöitä ja siemeniä? Eiväthän ne ole hedelmiä. Mikä oikeastaan on fruitaristin aate, ja miten se eroaa raakaruokailijasta?

Vierailija
12/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan varma.Ilmeisesti on useita suuntauksia.Kai pääidea on se,että hedelmät on ihmiselle optimaalista ruokaa.Niissä on vähän kaikkea,jopa proteiinia.Ja sitten kun ajatellaan ihmistä ilman yhteiskuntaa,siis ihan luonnossa,niin kerättyä ruokaahan se söisi.Siis luonnostaan näin.Ap.

Vierailija
13/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ollenkaan tämä vegetarismin äärimuoto. Puutetta tulee kalsiumista, proteiinista, raudasta, sinkistä, D-vitamiinista, useimmista B-vitamiineista ja tärkeistä rasvahapoista. Paha aliravitsemus siis.

Vierailija
14/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan sä et edes kykenis olemaan täysi "fruittari" ja miksi ylipäätään pitää leikkiä omalla terveydellä

Vierailija
15/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:42"]Ei kiinnosta ollenkaan tämä vegetarismin äärimuoto. Puutetta tulee kalsiumista, proteiinista, raudasta, sinkistä, D-vitamiinista, useimmista B-vitamiineista ja tärkeistä rasvahapoista. Paha aliravitsemus siis.
[/quote]

Sama kuin minä päättäisin että syön tästä eteenpäin vain riisiä. Tai sokeria. Ei niin mitään järkeä.

Vierailija
16/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin...Ap täällä moi.Kysyinkin nyt kokemuksia,en teidän asiasta tietämättömien mielipiteitä.Olis varmaan tosi epäterveellustä syödä osittain enemmän rehuja,joo..Asiaan takas,eikö?

Vierailija
17/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tällenen pitkän linja fruitaristi.... ei toi musta ihan kuolevalta nyt näytä...http://fruit-powered.com/wp-content/uploads/2014/02/Anne-Osborne-wearing-sky-dress.jpg

Vierailija
18/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin 80 10 10 - metodi kiinnostaa jos joku on kokeillut.Ai mikä?No se mikä on vuoden päästä kaikkien naistenlehtien sivuilla ja sitten,ette enää pidäkäön huonona ideana....

Vierailija
19/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai full raw Kristina youtubessa... ei näytä kovin pahalta...!

Vierailija
20/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan tuota usein kesäaikana. Täällä Suomen kylmässä ilmastossa talvella kyllä sitten kaipaan lämmintä ruokaa ja hiilareita ja proteiineja enemmän, tai tulee hutera olo. Mutta lämpimät kuukaudet aivan ihana elintapa! 

Tuossahan siis saa syödä pähkinöitä ja siemeniä myös, sekä herneitä jne, ei tule kyllä proteiinin tai rasvojen puutoksia. Eikä mulla edes nälkä lämpimänä vuodenaikana.