Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän aina petolinnun perävärkiltä. Miten löydän oman tyylini? Help!

Vierailija
06.08.2015 |

Ihan sama kuinka paljon tykkään jostain rievusta ostohetkellä, se näyttää silti ihan kauhealta mun päällä normielämässä. Nyt on päällä farkut, jotka näyttivät niiiiiin kivoilta kaupassa sovittaessa ja ihana ilmava pusero, jollaista olen himoinnut pitkään ja katsellut muotikuvissa. Näytä ihan pelleltä :( Haluaisin olla tyyitaituri mutta en ole. En vuosien yrittämisenkään jälkeen. En tiedä mistä tykkään, tai tiedän, mutta mistä tykkään itseni päällä. Kaikki muut ovat aina niin tyylikkäitä :( En löydä kivoja kenkiä, en takkeja tai asusteita ja aina oston jälkeen kaduttaa, ihana sama mitä ostan. Nyt tyylimammat: auttakaa! Älkää sanoko, että katsele blogeista ja instasta mitä pidän kivoina asuina, kun se ei toimi niin käytännössä. Vaikka kopioisin jonkun asun ihan täysin, niin mun päällä se näyttää karsealta. Olen pitkä ja laiha, ei lihaksia joten näytän aika luurangolta, jolla on iso maharällykkä. Leveähköt hartiat, kapea vyötärö, ei persettä. Jee. Pitkät tummat hiukset, ohuet ja tylsät, iho valkoinen. Ooh, kun kuulostankin upealta! Tarvitsen kipeästi apua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit varata ajan jonkin tavaratalon pukeutumisneuvojalle? Ei sieltä välttämättä mitään mullistavia ideoita saa, mutta pääsisit ainakin alkuun, kun ammattilainen ulkopuolisen silmin kertoo, mikä sinun kropallesi sopii. :)

Vierailija
2/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaa blogeja, lehtiä yms. Ennen uuden vaatteen ostoa mieti muten sitä voisi yhdistellä asusteiden kanssa ja jos keksit tarpeeksi monta tapaa, osta vaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mieti, että mikä näyttää kivalta kuvissa, vaan mikä näyttää kivalta sun päällä.

yks juttu on värit. värianalyysin voi tehdä itsekin, netistä löytyy googlaamalla ohjeet joilla voi selvittää minkäsävyisiä värejä kannattaa käyttää. itse olen esim. kesä, eli utuiset värit sopii minulle. ja hopea. ei mikään vaate ole tyylikäs jos se on täysin väärää väriä itselle.

itse olen lakannut yrittämästä liikaa. siinä ratkesi moni pulma.

Vierailija
4/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tuollaista tyylineuvojaa voisi harkita mutta mielikuva niistä on jokseenkin negatiivinen: jostain sokoksen varastosta on repäisty myyjä 80-luvulta, joka suosittelee permanenttia ja muhkeita olkatoppauksia. Onko joku oikeasti käynyt tuollaisessa?

Noita kuvia katsomalla olen tehnyt lukuisia hutiostoksia, kun posetan sovarissa kuin muijat kuvissa mutta tositoimissa vaatteet näyttävät aivan eriltä. Oletteko muut  huomanneet? Olen myös kokeillut  ottaa itsestäni mairittelevia kuvia asuissa, jotka näyttävät livenä karseilta ja kuvissa ne ovatkin oikein kivoja. Eli en usko blogeihin ja muotikuviin, ne ovat huijausta ;)

Värianalyysi... Käytän vain mustaa, valkoista ja harmaata. Toi harmaa on suosikki mutta ei sovi jotenkin hiusteni kanssa yhteen. Äh, mun pitäisi uudistaa ihan kaikki. Meikki, tukka ja garderoobi. Vaaan millä rahalla, ajalla ja energialla? Ystävilläni on niin eri maku, ettei heistäkään ole apua.

Mä en haluaolla muodikas vaan tyylikäs. En halua ostaa vaatteita, joita käytän kerran, vaan haluan jotenkin löytyy sen mun jutun, jota on sitten helppo hyödyntää asuja luodessa. En usko mihinkään yleisiin vaatekaapin kulmakivet-shaisseen ollenkaan. Mä en vaan löydä mieleisiäni vaatteita mistään ja tyydyn sitten kopioimaan noita bloggaajia. Kuten sanoin olen pitkä ja hoikka, joten kaikki nämä lyhyetja leveät paidat eivät kertakaikkiaan sovi, vaan tekevät musta pulskan näköisen. Mitä järkeä siinä on?

Vierailija
5/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä tuli mieleeni, että korut eivät sovi mulle ollenkaan mutta ilman niitä näytän jotenkin laimealta. Miten hitossa mä löydän edes sopivat korut itselleni? Onpas savotta.

Vierailija
6/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia tässä hommassa on osata olla rehellinen itselleen siitä millaiset muodot ja millaisen naaman omistaa. Jos olet paksupohkeinen persjalka niin ei ehkä kannata yrittää niitä samoja tyylejä mitä näkee miss pitkäsäärillä. Sama juttu naaman suhteen. Itsensä hyväksyntä ja itsensä realistisesti näkeminen on vaikeaa, mutta se on ainoa tie itselle sopivaan tyyliin. Sen jälkeen kun tiedostaa miltä näyttää, voi alkaa katselemaan vaikka leffatähtiä joilla on samanlaiset piirteet ja katsella millaiset vaatteet heillä näyttää hyvältä.

Vierailija
7/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen sitä tyylikonsultin käyntiä. Sain sellaisen lahjaksi (eli myös kavereiden mielestä todella tarvitsin sitä). Vakuutan, että sen jälkeen kun konsultti on meikannut sulle tuhannen paksun pakkelikerroksen, vetänyt sulle gruusialaisen torimyyjän kulmakarvat ("katsetta kehystämään") maalannut mielettömät pusuhuulet pitkälle ylähuulen päälle ja pistänyt päälle koiranoksennuksen värisen rätin (kato mun värimaailma on "lämmin syksy" eli kaikki värit mitä on mätänevissä elintarvikkeissa) ja kärrää sut peilin eteen, niin se vanha kauhtunut look on siihen verrattuna suorastaan mielettömän tyylikäs. Ainakin siitä tunnistaa itsensä. En ole eläessäni yrittänyt olla nauramatta niin paljon kuin silloin kun tuijotin peilistä sitä kompostikasaa kirsikalla miltä näytin siinä kauhtanassa ja huulipunassa. Olihan se hupaisaa. Sitten kotiin, meikit pois naamasta, päälle tuttu vanha trikoopaita ja olo oli paljon parempi. Rahat meni ihan hukkaan mut ainakin ne oli kavereiden rahoja ne. ;)

Vierailija
8/8 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:32"]

Minä suosittelen sitä tyylikonsultin käyntiä. Sain sellaisen lahjaksi (eli myös kavereiden mielestä todella tarvitsin sitä). Vakuutan, että sen jälkeen kun konsultti on meikannut sulle tuhannen paksun pakkelikerroksen, vetänyt sulle gruusialaisen torimyyjän kulmakarvat ("katsetta kehystämään") maalannut mielettömät pusuhuulet pitkälle ylähuulen päälle ja pistänyt päälle koiranoksennuksen värisen rätin (kato mun värimaailma on "lämmin syksy" eli kaikki värit mitä on mätänevissä elintarvikkeissa) ja kärrää sut peilin eteen, niin se vanha kauhtunut look on siihen verrattuna suorastaan mielettömän tyylikäs. Ainakin siitä tunnistaa itsensä. En ole eläessäni yrittänyt olla nauramatta niin paljon kuin silloin kun tuijotin peilistä sitä kompostikasaa kirsikalla miltä näytin siinä kauhtanassa ja huulipunassa. Olihan se hupaisaa. Sitten kotiin, meikit pois naamasta, päälle tuttu vanha trikoopaita ja olo oli paljon parempi. Rahat meni ihan hukkaan mut ainakin ne oli kavereiden rahoja ne. ;)

[/quote]

En ole vähään aikaan nauranut näin paljon. Kiitos, ihan mieletön teksti! Tuollaista se varmaan tyylikonsultin pakeilla onkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä