Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkojen röntgenkuvauskammo

Vierailija
07.03.2022 |

Sellainen olisi todnäk tiedossa ja inhoan kys tutkimustilannetta yli kaiken, todella epämiellyttävää ja nöyryyttävää kekkaloida siinä rinnat paljaana 😱. Ei auta ajatus, että kaikkea näkevät ja kaikkeen tottuneet, mitä se minua ja minun häveliäisyyttäni helpottaa vaikka olisi 10 000 tissiparia nähneet.
Inhoan sitä tilannetta ja melkein tekisi mieli jättää välistä, mutta eipä taida olla vaihtoehtoja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siihen saa jotain paperiessua päälle?

Vierailija
2/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siihen saa jotain paperiessua päälle?

No en ole ikinä saanut, paljas ylävartalo vaan ja laitteen eteen kääntyilemään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiusallista. Vaihtoehdot on kestää tilanne tai jättää menemättä. Itse en uskaltaisi jättää tutkimuksia väliin. Monenlaisesta selvitty, kolonoskopiastakin...

Vierailija
4/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just viime viikolla keuhkokuvassa. En erityisesti nauti alastomuudesta tutkimuksessa, mutta homma oli tosi nopeasti ohi ja kivuton, helppo tutkimus. Tajuan, että vaikka hoitajat on ns kaikennähneitä, ei se omaa oloa välttämättä helpota. Mulla on ollu aikoja, ettei vois vähempää kiinnostaa, mitä miettivät, ja aikoja, jolloin oon ihan noloudesta kippurassa. Nykyään oon lähinnä onnellinen, että tutkivat, se ei ole itsestäänselvää edes Suomessa. 

Vierailija
5/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin keuhkokuvassa niin ei siinä samassa tilassa edes ollut ketään muuta. Hoitajat huuteli ohjeita sieltä lyijyseinän takaa

Vierailija
6/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitajan näkökulma: mielestäni Suomessa on sellaista, että 'alastomuuskulttuurin' perusteella vähätellään ihmisten oikeutta yksityisyyteen, esim riisuttamalla kaavamaisesti kaikissa tilanteissa, vaikka se ei aivan välttämätöntä olisi.

Perustelut yläosattomuudelle keuhkojen röntgenkuvassa ovat ne, että kuvattavalle alueelle ei jää epähuomiossa metalleja tai muita asioita jotka aiheuttaisivat varjostumia kuvaan (esim rintaliivien hakaset tms) ja toinen asia on, että rinnat ovat hyvin sädeherkät joten paidattomuus auttaa rajaamaan rinnat pois sivukuvasta.

Kuva onnistuu aivan mainiosti esim t-paita päällä, ja varsinkin nuorten naisten tai sellaisten kohdalla joiden kehonkielestä näkyy että tilanne on epämukava, ehdotan kuvausta paita päällä. Harmi vaan, että potilasohjeessa ei ole mainintaa siitä, että kuvauksessa voi olla paita, kunhan se on metalliton. Yllättävän monen vaatteissa kuitenkin on jotain nipsua tai nepparia, minkä takia kaikki pitää kumminkin riisua.

Vierailija
7/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla on vaan lääkäreitä ja hoitajia, heille ruumiinosat on vaan ruumiinosia.

Vierailija
8/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun jaksaa miettiä miltä näyttää saadessaan hoitoa ei ole kunnolla kipeä

Vierailija
9/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jotkut nännien teippaus/laastarointi mitään? Viimeisenä keinona, jos ei oo yhtä kivaa röntgenhoitajaa kuin tässä ketjussa :) Itsekin olen kärsinyt tuosta hoitajan kirjoittamasta alastomuuskulttuurista mutta en ole osannut aiemmin ilmaista asiaa. Suomessa ei tosiaan ”saa” puhua siitä miten joissain toimenpiteissä on tarpeetonta riisuttamista.

Vierailija
10/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että rinnat ovat hyvin sädeherkät

Kuinkahan paljon mammografia aiheuttaa syöpiä? Mulla olisi taas seulonta keväällä ja mietin että pitäiskö jättää väliin.

En nykyään enää oikein luota lääketieteeseen. Syöpähoidot on niille liian hyvä bisnes.

Vierailija
11/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon mammografia aiheuttaa syöpiä? Mulla olisi taas seulonta keväällä ja mietin että pitäiskö jättää väliin.

En nykyään enää oikein luota lääketieteeseen. Syöpähoidot on niille liian hyvä bisnes.

Ei siellä niin usein käydä että siitä olisi itsessään riskiä.

Vierailija
12/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pst, ne näkee läpi vaikka olisi millaiset vaatteet päällä. Röntgenkuva nääs. Vitsi vitsi.

Voithan ottaa mukaan löysän t-paidan ja kysyä hoitajalta, joka ohjaa sinut vaatteidenvaihtoon, voitko pitää t-paitaa päällä siihen saakka, kunnes asetut laitteeseen? Viime hetkellä viskaat paidan jonnekin sivuun. Tuskin edes tarvitsee selitellä tarkemmin miksi haluat pitää puseroa viime hetkeen asti, sen voi luulla johtuvan vaikka palelemisesta.

Vierailija
13/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko lääketeollisuuden aiheuttavan salaa syöpäsairauksia? Kunnon salaliitto.

Vierailija
14/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh heh, onpa ongelma, mee Ukrainaan!

Vierailija
15/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut pitää t-paidan tai topin, jos olen hoksannut, että toista ahdistaa. Ja yritän aina katsella vähän seinille niin kauan, että kuvattavan rinta on telineessä kiinni. Tiedän, et hoitajia on moneksi, eikä kaikilla ole tilannetajua.

Vierailija
16/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövät ja muut taudit on vain juonia, joilla tavallinen kansa alistetaan kaikenmaailman hoitoihin ja ostamaan lääkkeitä. Todellisuudessa massaröntgenkuvauksissa (kuten joka kerta kun meet johonkin tutkimuksiin) otetaan samalla myös tunnistetiedot ja biometriset tunnisteet kuten silmän verkkokalvon kuva, kasvojen mittasuhteet, sekä pukuhuoneesta sormenjäljet samalla, jotta ihmisestä voidaan tehdä klooni. Saadaan myös ne tiedot kehosta, joilla seuraavalla kerralla voidaan istuttaa sinuun juuri sinua eniten haittaava vaiva ja joudut ylilääkärien esihenkilöiden puuvillaplantaasille töihin zombina.

Vierailija
17/17 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on otettu keuhkokuvat ilman paitaa ja viimeksi mieskuvaaja otti paidan kanssa. Kysyi että jos on liiveissä kaaret, niin riisu ne, mutta paidan voi pitää päällä. Oli hihaton t-paita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän