Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaako teillä 12v tytöt jo?

Vierailija
05.08.2015 |

Eli meidän tyttö laittaa meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä ja huulikiiltoa, joskus juhliin laittaa myös kulmat, luomivariä ja poskipunaa... Onko teidän mielestä liikaa meikkiä noin pienelle, toisaalta hänelle tuli ekat finnit jo 10 vuotiaana, joten niitä hän yrittää peittää... Mites teillä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen alkoi meikata 10-vuotiaana, mutta sitä villitystä kesti ehkä kaksi viikkoa :D Nyt 14v eli menossa kasiluokalle ja meikkaa lähinnä juhliin. Kukaan hänen kavereistaan ei meikkaa, ovat sellaisia urheilullisia aika kiltin oloisia tyttöjä.

Pikkusiskonsa 12v (menee 6. luokalle) on vähän eri tyyppisessä kaveriporukassa: he laittavat hiuksiaan ja ovat muutenkin tarkkoja ulkonäöstään. Ja meikkaavat kouluun. Se on minulle ok, mutta meikkivoiteita en salli muuta kuin juhlissa. Tytölläni on hyvä iho, jota ei tarvitse pilata pakkelilla ainakaan tuossa iässä.

Olen opettanut tytöilleni esim. meikin oikeaoppisen puhdistamisen ja ostanut laadukkaita meikkejä heille. Parempi niin kuin piilotella jotain halpismömmöjä ja pilata iho niillä sitten.

Vierailija
2/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kohta 13v seiskalle menevä meikkaa kevyesti; ohut meikkivoide, ripset, huulikiilto. Kulmat nyppii kosmetologi samalla kun ihoa puhdistetaan ja saa kotihoito-ohjeet ja -aineet.

Hiukset luonnonkiharat, oma väri- tätä värjäämisvillitystä tuossa iässä aika paljon ihmettelen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla aloitti. Ihoon tuli finnit ja sitten lopetti. Finnit pysyvät. Enää laitgaa huuliin, ripsiin, kulmiin.

Vierailija
4/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:56"]Esikoinen alkoi meikata 10-vuotiaana, mutta sitä villitystä kesti ehkä kaksi viikkoa :D Nyt 14v eli menossa kasiluokalle ja meikkaa lähinnä juhliin. Kukaan hänen kavereistaan ei meikkaa, ovat sellaisia urheilullisia aika kiltin oloisia tyttöjä.

Pikkusiskonsa 12v (menee 6. luokalle) on vähän eri tyyppisessä kaveriporukassa: he laittavat hiuksiaan ja ovat muutenkin tarkkoja ulkonäöstään. Ja meikkaavat kouluun. Se on minulle ok, mutta meikkivoiteita en salli muuta kuin juhlissa. Tytölläni on hyvä iho, jota ei tarvitse pilata pakkelilla ainakaan tuossa iässä.

Olen opettanut tytöilleni esim. meikin oikeaoppisen puhdistamisen ja ostanut laadukkaita meikkejä heille. Parempi niin kuin piilotella jotain halpismömmöjä ja pilata iho niillä sitten.
[/quote]

Pilata halpismeikeillä iho? En nyt tiedä mistä halpismeikeistä sinulla on kokemusta mutta ei ainakaan mitkään Lumenen jne meikit pilaa ihoa!

Vierailija
5/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:56"]Esikoinen alkoi meikata 10-vuotiaana, mutta sitä villitystä kesti ehkä kaksi viikkoa :D Nyt 14v eli menossa kasiluokalle ja meikkaa lähinnä juhliin. Kukaan hänen kavereistaan ei meikkaa, ovat sellaisia urheilullisia aika kiltin oloisia tyttöjä.

[/quote]

Pilata halpismeikeillä iho? En nyt tiedä mistä halpismeikeistä sinulla on kokemusta mutta ei ainakaan mitkään Lumenen jne meikit pilaa ihoa!
[/quote]
Mulla meni.. Nyt koitan vaa saaha ihon takaisin vähemmän kirjavaksi

Vierailija
6/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:56"]Esikoinen alkoi meikata 10-vuotiaana, mutta sitä villitystä kesti ehkä kaksi viikkoa :D Nyt 14v eli menossa kasiluokalle ja meikkaa lähinnä juhliin. Kukaan hänen kavereistaan ei meikkaa, ovat sellaisia urheilullisia aika kiltin oloisia tyttöjä.

[/quote]

[/quote]
tuskin tarkoittaa lumenea. Jossakin tokmanni tai muissa 'halpatavarataloissa' ainakin myydään sellaisia parin euron ripsivärejä ym. Joista voisi kuvitella että ovat laadultaan aika karseita.

Vierailija
7/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:56"]Esikoinen alkoi meikata 10-vuotiaana, mutta sitä villitystä kesti ehkä kaksi viikkoa :D Nyt 14v eli menossa kasiluokalle ja meikkaa lähinnä juhliin. Kukaan hänen kavereistaan ei meikkaa, ovat sellaisia urheilullisia aika kiltin oloisia tyttöjä. Pikkusiskonsa 12v (menee 6. luokalle) on vähän eri tyyppisessä kaveriporukassa: he laittavat hiuksiaan ja ovat muutenkin tarkkoja ulkonäöstään. Ja meikkaavat kouluun. Se on minulle ok, mutta meikkivoiteita en salli muuta kuin juhlissa. Tytölläni on hyvä iho, jota ei tarvitse pilata pakkelilla ainakaan tuossa iässä. Olen opettanut tytöilleni esim. meikin oikeaoppisen puhdistamisen ja ostanut laadukkaita meikkejä heille. Parempi niin kuin piilotella jotain halpismömmöjä ja pilata iho niillä sitten. [/quote] Pilata halpismeikeillä iho? En nyt tiedä mistä halpismeikeistä sinulla on kokemusta mutta ei ainakaan mitkään Lumenen jne meikit pilaa ihoa!

[/quote]

En ole ostanut mitään kalliita Chanelin yms. meikkejä! Laadukkailla tarkoitan jotain muuta kuin vaikka vaatekaupoissa myytäviä halpoja tököttejä. Itse aloin meikata sellaisilla 12-13-vuotiaana, koska ei ollut rahaa kunnon meikkeihin.

Vierailija
8/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Huolehtii hygieniastaan ja hiukset laittaa nätisti mutta ei todellakaan meikkiä. Kynsiä lakkaa.

Tosin urheilee n. 6 päivänä viikossa ettei varmasti viitsisi senkään vuoksi meikkailla kovin paljon.

Vierailija
9/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö aloitti meikkaamisen 12-vuotiaana. Aluksi laittoi vain puuteria koska halusi peittää näppyistä ihoaan. Nyt 13-vuotiaana meikkaa myös silmät. Olen puuttunut asiaan vain ostamalla laadukkaat ihonpuhdistusaineet ja puhumalla puhdistuksen tärkeydestä.

Vierailija
10/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14v meikkaa aloitti 11v kautta meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä, kulmat laittaa, poskipunaa, luomivariä ja huulipunaa... En kyllä tiedä onko tuo liikaa, mutta kaikki hänen kaverit meikkaa joten anna toki meikata.

Vierailija
11/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän tyttö meikkaa ennen kuin on 18v niin remmistä saa samantien.

Vierailija
12/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkaa. Enemmänkin on sellaista kokeilua vielä. Joskus saattaa laittaa vähän huulikiiltoa ja kavereiden juhliin mä olen laittanut vähän luomiväriä, siinä se. 

On kaunis tyttö ihan luonnollisena ja ripset on mustat.

Vierailija
13/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän tyttö on vielä niin pieni, ettei vielä ajattele tuollaisia asioita... Mutta en anna meikata ennen kun on 15v sitä nuorenpi ei tarvitse meikkiä mihinkään. Aloittaja, annat lapsesi meikata vähän liikaa... Minä leikin vielä tuossa iässä leuilla enkä miettinytkään miekkaamista :)

T: av mamma, joka aloitti meikkaamaan 16v

Vierailija
14/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että noin pienten pitää jo meikata

Vierailija
15/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkaa. Enkä antaisikaan vielä. On onneks vielä lapsenmielinen.

Vierailija
16/19 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ei äitinsäkään meikkaa.

Vierailija
17/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ikäinen sukulaistyttö meikkaa ja vielä aika paljonkin. Ihan oklta näyttää kuitenkin, melko luonnolliselta. Mutta ei kyllä ainakaan sen kaveripiiristä edes enimmistö meikkaa tippaakaan

Vierailija
18/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 13v ei käytä yhtään meikkiä

Vierailija
19/19 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin meikkaamaan 13-vuotiaana. En näy meikkauksessa mitään pahaa, kunhan ei ole turhan överi ja huolehtii ihosta. Meikkaus on minulle rentouttavaa ajanvietettä esim. viikonloppuna. Hauska kokeilla uusia, räväköitä meikkejä joita en tavallisesti tekisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän