Onko hän yksinäinen?
Mitä mieltä ootte tästä mikkeliläisestä naisesta, joka väittää olevansa yksinäinen? Miten kukaan, kenellä on mies ja koiria voi olla yksinäinen? Itselläni keittää yli ja rankasti lukea tällästä juttua. Ja ei, itselläni ei ole ystäviä eikä miestä. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1438661699322.html
Kommentit (14)
No on joo mut vois ihmiset silti vähän ajatella... Tekee vaan pahaa muiden oikeesti yksinäisten puolesta.
No kyllä tuo aina vähän ihmetyttää jos on kuitenkin joku, kiva mies, sukulaiset joiden kanssa tulee toimeen, kaverit toisella paikkakunnalla jne. Ja facebookissakin vilkasta elämää, hemmetti mulla ei ole sielläkään kavereita eikä mitään. Ehkä täällä av:lla korkeintaan on sosiaalista elämää jos tämänkin viestin sellaiseksi voi laskea.
Vaikka onhan mulla tietysti mahdollisuus tapailla psykopaattista ilkeää exää, niin jaksaa taas nauttia yksinäisyydestä puoli vuotta.
Anteeksi nyt vaan, olen itse hukannut monia ystäviä, saanut uusia, ja ihmettelen, kun kaltaiseni erakko on onnistunut pitämään muutaman ystävyyssuhteen, mitä ihmettä te olette elämässänne tehneet?
Juoksetteko karkuun ihmisiä, jotka lähestyvät teitä? Väistättekö kaikkia tutustumaan tulevia? Tätä koin yrittäessäni tutustua ihmisiin. Liian ruma? Liian tyhmä? Haisee?
Katseletteko kattoon tai seiniin kun joku yrittää lähestyä?
Ei tarvitse pelätä, minua. Pysyn heissä, joiden kanssa olen väleissä.
Jos on mies niin periaatteessa ei ole yksinäinen, mutta ei mies kyllä naispuoleista ystävää korvaa.
No mun mielestä kaikki tarvii oman ystävän vaikka oliski parisuhteessa. Kenen kans se juttelee naisten juttuja, sen miehen vai? Kenen kanssa se käy tyttöjen illoissa? Kyllä se voi kaivata seuraa vaikka onkin parisuhteessa.
Minä täytin 30 vuotta ja tajusin ettei minulla ole yhtään ystäviä keiden kanssa sitä viettäisin. Mieheni kutsui kavereitaan mutta ei heistäkään ketään tullut. Minä tiedän miltä tuntuu olla vain oma mies kaverina. Muita minulla ei ole. Vanhat kaverit ovat jääneet ja uusia ei tunnu saavan mitenkään. En tiedä mitä olen tehnyt väärin mutta kyllä se on todellista. Mies ei takaa ystäviä.
Yksinäisyys on hyvin subjektiivinen tunne. Linkin henkilö voi hyvinkin olla yksinäinen. Hänellä on joko hieman erilainen käsitys yksinäisyydestä tai sitten hän ei vain pidä puolisoaan ystävänä siinä sanan merkityksessä, joka hänellä on.
Ihan kvantitaavisesti ajatellen on ko. henkilö silti vähemmän yksinäinen kuin esim. kaveriton, puolisoton ja vailla sukulaissuhteita elävä henkilö.
Ihmisellä voi olla kokemus yksinäisyydestä vaikka olisi paljonkin ihmisiä ja sukua ympärillä.
Yksinäisyys on paljolti sisäinen tunne.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:15"]
Anteeksi nyt vaan, olen itse hukannut monia ystäviä, saanut uusia, ja ihmettelen, kun kaltaiseni erakko on onnistunut pitämään muutaman ystävyyssuhteen, mitä ihmettä te olette elämässänne tehneet?
Juoksetteko karkuun ihmisiä, jotka lähestyvät teitä? Väistättekö kaikkia tutustumaan tulevia? Tätä koin yrittäessäni tutustua ihmisiin. Liian ruma? Liian tyhmä? Haisee?
[/quote]
No minulla ei ole ollut kovin läheisiä ystäviä koskaan, ja nekin kaverit jotka on ollut ovat hylänneet kun saivat muita kavereita. Minä olen kyllä yrittänyt tutustua ihmisiin, mutta ehkä sitten olen niin tylsä tai jotain, ettei kukaan halua tutustua lähemmin eikä jatkaa yhteydenpitoa.
Nykyisin se tutustuminen ei onnistukaan, olen kotini vanki ja elämä on koetellut sen verran ettei kukaan voisi hyväksyä minua ystäväkseen.
Hei 11.
Tuo viimeinen lauseesi - vaikea uskoa, ettei kukaan sinua voisi hyväksyä ystäväkseen.
Minäkin olen yksinäinen, ei kavereita eikä miestä eikä facebookkia. Kyllä todella sapetti että tuollaista uutistaan, etenkin se ensimmäinen ylen uutinen: http://yle.fi/uutiset/heidilla_ei_ole_ollut_ystavaa_15_vuoteen__en_kelpaa_kenellekaan/8194855
Miten tuo KEHTAA sanoa, että "en kelpaa kenellekään" kun on kelvannut sille miehelleen?! Tuo nainen ei tiedä mitään siitä todellisesta yksinäisyydestä kun ei löydä kumppania koko elämänsä aikana. Toki yksinäisyys on suhteellista mutta tuo nainen sentään on aivan todistetusti on kelvannut miehelleen ja silti "en kelpaa kenellekään".
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:15"]
[/quote]
Minulla on vaikeuksia suhteuttaa itseäni muihin ihmisiin ja moikkailututtavuuksien syventäminen on muutenkin hankalaa, miten siitä etenee?
Joo, toi miessuhde kyllä vähän nakertaa yksinäisyyspisteitä. Aidosti yksinäisillä ei ole todellakaan mitään miestä. Mutta hyvä teko kuitenkin tulla puhumaan yksinäisyydestä julkisesti, se ei nimittäin ole helppoa.