Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKEIJUJEN VIIMEINEN SYYSPERJANTAI~~

29.09.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8458596&p=2&tmode=1&smode…

EILINEN PINKKA!

Viimeisiä syyskuun päiviä viedään arvon neidit ;)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TIITIÄISELLE JA PERHEELLE POIKA KEIJUSESTA!!!!:D ihanaa vauvantuoksuista arkea teille!

Täällähän minä..;) valvoskelen samoissa merkeissä, kuin aina ennenkin..panadol hottia juoden...NYT vaan ajattelin jotain turista tähän alkuun, niin tiedättepähän mantan olevan vielä ja aina vaan edelleen " koik yhdes koos" :D

syyskuu lähenee loppuaan...meillähän alkaa tulla hoppu siskoseni! niin ja viestit, puhelut ja sähköpostit vaan laulaa! jopa sellaset immeiset ottaneet nyt yhteyttä, joista ei pahemmin muuten kuulu ikinä mitään!

eilen oli lupaavaa, minua supisteli tasaisesti koko päivän ja illalla hiukan kipu koveni, mutta ei se vielä ottanut onkeensa lähteä KUNNOLLA tuntumaan...samoja ihania peräsuolessa tuntuu painetta ja menkkajomottaa kipuja! Toisaalta vaikutti myös se, et mul ol massu niin kovalla eilen illalla ja ei ollunna päivään toiminut..että se sitten siitä..no olen mä kyy heräillyt täs tunninvälein taas, kun " supistelee" ja onni möyri hulluna eilen illasta taas..se tuntuu vieläkin tuolla asentoaan vaihtelevan aika rankastikin...omituista..no onneksi sentään pysyy siellä RT:ssa, niin pääasia!!

hoh hoijakkaa, ei väsytä sitten ollenkaan...no mä taas vetelen sikeitä sitten siinä aamu yhdeksän aikaan vielä ;)

TÄNÄÄN minäkin saan jo kokea tuon maagisen luvun 40+0!! JEI! Mulla on tänään lasketuaika.." ihana" autuus, kun saa kokea miltä se ylimeneminen tuntuu ;)

olis vaan nyt niin kivaa päästä viikonlopunaikana onnin haku reissulle uudella kaaralla! :)

rottahilarius: jalasjärvi on aika likellä juu..tai ei nyt niinkään, mutta noh..pohjanmaata kumminki molemmat paikkakunnat ;) seinäjoelle ei oo jalasjärveltä pitkä matka, mut tuolta mun vanhempien kotoo se 80 kilsaa..:) oisko siis joku 100 kilsaa matkaa..vähän reilu! tuttu on silti tuo jalasjärvi paikkakuntana. ja se loistava juustoportin kotijuusto, nam nam!

olen yrittänyt huudatella tuota onnia, että vois syntyy nyt 1.10 sunnuntaina, kun on Tampere päivä! sitä vissiin juhlittu viimeksi joskus 50 vuotta sitten ja vauvat, jotka sinäpvänä syntyy saa jonkun hienon lahjan kaupungilta! ;) heh..

nyt uudestaan mammimaan, natti natti ja supistusrikasta syyskuun vikaa perjantaita meille kaikille!!!!

MANTA JA ONNI TASAN 40 !! ;)

Vierailija
2/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ois mukava jos mua ei joku aamu täällä näkyskään...?

Eipä sitten meille vauvaa syyskuussa tullukaan,no ompahan kaksi lokakuunlasta meidän perheessä.Kuopushan täyttää kaks lokakuunlopussa. Enää en usko et mitään tapahtuis tänään tai huomenna tai yleensäkään ennen ens viikkoa.

MANTA: Sulla kyllä on just samanlaisia tuntemuksia kun mulla siis se peräsuolen paine tuntemus,kuvasit eilen just niinku mun tuntemuksia :) Mullakin sf-mitta ollu kahessa viime neuvolassa 31 kun aiemmin 34... Munkin vauva on jotenkin " pylly-keskellä" mahaa.Ja möyri eilen illalla aivan kauheena,ja mietin miten se noin vielä pystyy siel möyriin...

Nyt mulla on tullu sellanen et mitä pitemmälle tää raskaus menee,sitä enemmän mun mielikuvitus tai siis ajatusmaailma laukkaa ja kasvattaa kaiken näkösiä huolia,vauvan terveydestä ja hyvinvoinnista lähinnä! Pitäs saada jotain muuta ajateltavaa...Jotenkin on myös välillä sellanen sanoisinko " epäonnistunut" olo...

Aika mustia mietteitä nyt mulla,valoisimpia teille muille...

-syksynmarjatar 41+2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän me kaks ainakin vielä samoine tuntemuksinemme ;) jännä kyllä kuinka on samat merkit ilmassa..:D

nyt vaan tulin kertoileen sellasta, että täs taas koko aamun on suppaillut ja menkkajomotellut...siis nyt jo kolmas päivä putkeen..tää menkkajomotus on kyl aika inhaa, ku tuntuu tosiaan että ois ne kauheen kipeet kuukautiset, mut jos neuvolan tätsyki sanoi et noin juurikin pitää tunteman, niin hyvä sitten vaan jos jomottaa!!

Lisäksi tänä aamuna vessassa ollessani taisin löytää myös sitä limatulppaakin..nyt tarkkailen tilannetta, kun ei se ainakaan minkään väristä ollut, mut eipä oo tollastakaan ennen näkynyt...hmm...et hyvinki vois olla sitä itteesä...

jos olen yhtään äitiini tullut, kuten neuvolakortin mukaan kaikkine arvoineni, painoineni ja sf-mittoineni jo olen, niin tämä syntyy joko tänään tai huomenna :D äitiltä se läks 17h ennen minun syntymääni nääs...

nyt mä alanki tääl hulluna siivoon paikkoja kuntoon ja että saan vähän liikettä täs samalla ja tarkkailen innolla tilannetta, jospa se tästä nyt alkaisi, ettei tarvis taas pettyä ....!!

suppareita vaan muillekin meille keijuille!

manta ja onni 40+0

Vierailija
4/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutukset sulle,jospa sinä pääsisit jo tänään matkaan :) Saapa nähdä olenko huomenna ainut täällä...No se on sen merkki sitten ainakin et kyllä sille viimesellekin vielä lähtö tulee... :)

Vierailija
5/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samat oireet kuin teillä Manta ja Syksynmarjatar... Eilen supisteli kauan tosi kipeästi ja ajattelin jo ettei lähtö voi olla kovin kaukana... Yöllä ei kuitenkaan ollut mitään tuntemuksia ja nyt vaan jomottelee, ei sen kummempaa.

Vaikka oon tähän asti ollut ihan hyvillä fiiliksillä niin nyt pännii tosi pahasti kun tosiaan ehdin jo eilen kuvitella vaikka mitä... Olin ihan varma että yöllä tulee lähtö mutta pah. Täytynee keksiä jotain kivaa viikonlopuksi ettei alkais masentaa...

Onnea Tiitiäiselle pikkuisesta!! Olikohan muita... Muisti pätkii.

Palailen myöhemmin, nyt olen sen verran pahantuulinen että lienee parasta mennä takaisin peiton alle...

Karssuli ja vaavi rv 41+1

Vierailija
6/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä KAIKILLA alkaapi kuullostaan lupaavalta ja kyl me kaikki vielä synnytetään ja uskon ett melko pian jo, vaikka välillä se uskonpuute iskeekin..

syksynmarjatar ja karssuli: teil on jo hyvä viikotkin menossa ;)

Vierailija
7/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän tauon jälkeen täällä taas :)

eilen aamulla heräsin viideltä supistuksiin, joita jatkui enemmän ja vähemmän kivuliaina koko päivän. iltapäivästä bongasin limatulpan, jota en ole vahtinut tai odotellut sen kummemmin kun en oo ollut varma tunnistaisinko koko möykkyä, mutta nyt se tuli ja myös hieman ruskeaa vuotoa samalla. joten vauvan syntymään enää 1-10 päivää :D

no, kuulemma suht kokonaisena irronnut tulppa merkitsee että synnytys voi olla lähellä. on se kyllä joka tapauksessa, koska tiistaina on TAYS:ssa se yliaikakontrolli. neuvolantäti arveli, ettei heti silloin tarvi jäädä käynnistykseen ellei ole mitään vialla, joten keskiviikkona varmaan olisi oletettavissa että laittavat vauhtia vauvaan.

viime yönä heräsin todella todella kivuliaisiin supistuksiin, mutta nukahdin kuitenkin taas, ja tuli jo mieleen että hidastanko sikeillä unillani synnytystä... :( no, kai se alkaa kun alkaa vaikka kuinka nukuttaisi.

tänään on ollut suht kivutonta supistelua. menen nyt päiväsaunaan ja toivon että alkaisi tapahtua! muuten vointi ihan hyvä, appivanhemmat oli pari yötä meillä ja olikin yllättävän kivaa. ihan harmitti kun ei ollut vielä vauvaa näyttää. tietenkin se syntyy tänään kun kerra lähtivät pois... :)

hanna rv 41+3

Vierailija
8/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin toi on kyllä ihan totta, että limatulppa kun lähtee niin joko 1-10 pvää synnytykseen ;) olikos sullakin malintypy tulossa esikko?? sulla on kyl jo hyvin nuita viikkoja, että uskon sun lähdön hetken olevan ihan käsillä, eli tänä viikonloppuna ennen sitä kontrolliaikaa!! toivottavasti tavataan sitten laitoksella ;)

Illasta lähtee täälläkin sit kaikki ässät käyttöön!!

Vierailija
9/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

aika on vierähtänyt tässä kotona ollessa, mutta jospa nyt jo malttaisi sen aikaa istua tässä koneen ääressä, että saisi vähän kerrottua synnytyksestä.

Mutta ihan ensiksi paljon voimia ja tsemppiä teille kaikille odottaville! Minä osaan kyllä täysin eläytyä fiiliksiin - sainhan minäkin odotella sinne viikolle 41+2, ja viimeinen viikko meni välillä kyllä aika alamaissa, kun tuntui, että lapsukainen ollenkaan halua ulos.

Itse asiassa vielä sairaalaan lähtiessäkin tuntui, että tämä lapsi ei halua omin avuin tulla. Synnärille päätimme nimittäin viime lauantaina lähteä, kun minun verenpainearvoni nousivat entisestään ja valkuaistakin oli kotitikulla mitattuna sen yhden plussan verran. Siinä aamupalaa syödessä ja lähtötohinoissa alkoi tulla joitain supistuksiakin, mutta enpä uskonut niiden kuitenkaan voimistuvan. SYnnärille päästiin ennen puolta päivää ja vastaanottohoitaja totesi verenpaineen ja virtsanäytteen jälkeen, että taloon jäät, mutta katsotaan nyt, että menetkö osastolle odottelemaan vai käynnistetäänkö synnytys. Lääkäri tutki tilanteen ja päätti, että tänään synnytetään ja lähetti suoraan synnytyssaliin. Kohdunsuu oli tässä vaiheessa kahdelle sormelle auki ja kanavaa noin sentti jäljellä.

Pari tuntia saimme sitten odotella synnytyssalissa ihan keskenämme ennenkuin kätilö tuli meitä vilkaisemaan. Näiden kahden tunnin aikana supistuksia oli alkanut tulla säännöllisen tiheästi ja kun tämä näkyi käyrälläkin, niin kätilö totesi, ettei tässä mitään tippaa tarvita, että antaa edetä itsestään. Niinpä sitä jäätiin taas odottelemaan ja seuraavan kerran tilanne tarkastettiin neljän aikaan. Kohdunsuu oli avautunut ehkä noin sentin lähtötilanteesta, mutta kanava oli sentään kokonaan hävinnyt ja kohdunsuukin kuulemma pehmenny entisestään. Eteneminen oli kuitenkin melko hidasta ja meidät pistettiin kävelylenkille sairaalan käytäville. Lyhyeksi jäi tuo kävely, kun minua alkoi kovasti heikottaa. Oli paha olo ja suoli tyhjeni kovaa vauhtia niin, että joka vessassa sain pysähtyä. Hieman ennen viittä lääkäri tuli katsastamaan tilannettani ja päätti vauhdittaa synnytystä puhkaisemalla kalvot. Tämä tekikin aika ratkaisevan käänteen synnytyksen etenemisessä ja kahden tunnin kuluttua pääsin jo ponnistamaan. Puudutuksia en ehtinyt saada ja ilokaasu ei auttanut niin, että jätin senkin pois. Viimeiset kivuliaan supistukset meni ihan luomuna ja kyllähän ne sattui, mutta kun tilanne meni kuitenkin niinkin nopeasti ohi, niin kyllä samaan uskaltaa uudestaankin ryhtyä. Ponnistusvaiheeseen sain paikallispuudutteen ja minulle ponnistusvaihe tuntui suorastaan helpottavalta viimeisten avautumissupistusten jälkeen. Oli ihana päästä itse tekemään työtä ja ponnistaa vauva ulos. Kovan puserruksen tuloksena ponnistusvaihe oli ohi 12 minuutissa, mikä lienee suhteellisen tehokasta näin ensisynnyttäjälle. Kolme tikkiä sain, sen verran ehdin repeytyä. Istuminen oli kivuliasta aluksi, mutta onnistui kuitenkin. Ja nyt ei enää edes satu. Lapsen pisteet olivat 9-9-9. Yksi piste taidettiin menettää alhaisesta ruumiinlämmöstä. Lapsukainen vietiinkin lämpökaappiin siksi aikaa, kun minnä synnyti jälkeisiä ja kävin suihkussa, mutta onneksi heti tämän jälkeen hyväkuntoinen lapsi saatiin jo rinnalle. Lapsi on edelleen hieman viluinen ja saakin kulkea koko ajan kotonakin villavaatteissa ja pipo päässä. Tämä johtunee lapsen laihuudesta. Lapsihan oli 51 cm pitkä, mutta painoi vain 3230 g.

Eilen neuvolan täti kävi täällä kotona ja paino oli noussut takaisin tuohon lähtöpainoon eli ihan hyvässä nousussa jo ollaan. Neitokainen syökin tunnin-kahden välein eli kovaa tankkausta täällä harrastetaan.

Olen aivan ihastunut tuohon minun pikkuneitiini ja on tämä lapsen saaminen ollut minulle vielä suurempi kokemus kuin osasin edes kuvitella. Aivan ihania ovat olleet nämä ensimmäiset päivät yhdessä. Vähän väliä meinaa liikutuksen kyyneleet tulla silmiin ihan vaan lapsen katsomisesta. (Että miten niin herkällä tuulella....?)

Mutta siis tämän takia kannatti odottaa!

Hansuli ja neitokainen 6 vrk

Vierailija
10/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olet siis TAYS:ssa myös synnyttämässä sitten? :)

siellä on kuulemma kova ruuhka, tai ainakin toissapäivänä kuulin uutisia että synnytystä odottava kaveri oli ahtaalla osastolla, mutta toisaalta ne tilanteet siellä muuttuvat päivän mittaan kovastikin.

toivotaan että mahdutaan johonkin :)

eiköhän tämä viikonlopun aikana tulisi... toivoa sopii!

saunaa nyt ainakin kokeillaan... :)

Vierailija
11/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostipa ihanalta tuo sun kuvaus lopussa miten ihanalta se tuntuukaan olla äiti! sniif!

Vierailija
12/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malintypy:

joo, mäkin olen kuullut, että siellä on ruuhkasta ja ollut koko kesän..toivotaan joo, ettei tarvis kauaa kärvistellä käytävillä..ja toivotaan tätä viikonloppua meille;)

niin odotatko sinäkin esikkoa? :)

munkin kaveri on juuri nyt siellä osastolla huonon vointinsa takia, että pitkä on odottajan tie sielläkin, kun joutuu vaan maata viikon verran ja odotella...plää oikeen! pitäs muuten mennä käväseen siä osastolla katsomassa häntä nyt viikonloppuna jos ei ala jo itsellä tapahtua! käy vähän tutustumiskäynnillä samalla siellä osastolla ;) hih..

nyt vähä hiipunu mun supparitkin, plää oikeen..niin ja tietty nyt sit on puhelin laulanu kokopäivän..........

manta ja onski 40+0

Vierailija
13/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se on saartanut minutkin..siis tuo kamalaakin kamalampi syys flunssa...=( tulin pikaiseen vain ilmoittamaan että yhdessä koossa ollaan vieläkin..

Eilen illalla tää kamala olo alko ja arvasin heti et oon tulossa kunnon flunssaan, yöllä ei saanu nukuttua kun pieniä pätkiä, kurkkua särki ja nenä oli tukossa..inhottavaa

tulin justiinsa neuvolasta, siellä ei ollut mitään erikoista..

paineet oli vähän koholla, sanoi johtuvan joko tästä olosta tai lähestyvästä synnytyksestä, mutta täytyy kyllä myöntää että vois pari päivää odottaa vielä ennen kun syntyy, sais itseensä hoidettu kuntoon, ei tarvis kipeenä synnyttää..

muuten siellä kaikki oli ok, maanantaina saa alkaa soitteleen aikaa yliaikaiskontrolliin kättärille..

nyt sänkyyn lepäämään juomaan panadol hottia..(onnex tuli hankittua tuo disney kanava -> hyvä keksintö tälläisiä tilanteita varten)

rottahilarius 40+0 (vihdoinkin)

Vierailija
14/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eka lapsi tulossa :)

ehkä tavataan siellä sitten.

liikkuminen kyllä lisää supistuksia, eilen illalla tehtiin lenkkiä ja kipittelin puolijuoksua pitkän matkaa, mutta eipä se silti alkanut tulemaan vaikka loppuillan ja yölläkin vielä olikin aika rankkoja kipuja.

eilen sanoin neuvolassa, että no, kai tämän loppuun asti jaksaa odottaa, viikon päästä on vauva jo joka tapauksessa syntynyt.

tsemppiä kaikille! <3

Vierailija
15/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi rottahilarius! saat mun sympatiani tohon flunssaan nähden..mulla vasta nyt alkaa pikkuhiljaa se lähteen veks..kaksviikkoo tosiaan kesti...on tosi surkeeta sellanen ja vielä tähän vaiheeseen pamahtaa pitikin!!:( koita vaan juua sitä kuumaa hottia, se auttaa kyllä!!

meillähän on ihan samat viikot menossa..niin tosiaaN mä en pääse millään yliaikaiskontrolliin tässä...mun pitää nyt ekku soittaa maanantaina neuvolaan, onko mitään tapahtunut viikonlopunaikana..sitten varattiin jo keskiviikolle 4.10 uusi aika neuvolaan...jne..terkka vaan sanoi, että lähete polille kyl lähtee, mut sisään pääset vasta parinviikon päästä eli viikoilla 42+ että jee oikee!!!!!

ja malintypy: taysis tavataan sitten! ;) huhuillaan siellä sit syyskeijuja kovaan ääneen..

Vierailija
16/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lukea Hansulin kertomus,sitä jo odottelinkin! :) Kaikkihan meni enemmän kuin hyvin loppujen lopuksi.Vauvalla oli sit aikakin syntyä ja mukava ettet joutunu osastolle vaan vauva tosiaan alko tulemaan.Mua ahistaa jo nyt se osastolle joutuminen,nääs,jos tiistaina kontrollissa jostain syystä hoksaavat ottaa osastolle,mut ei vaik käynnistää eikä mitään.Sitten kun on tätä pikku porukkaa kotona ja miehen pitäis olla töissä niin tympäseis.Ei ois mukava miehen kuluttaa isyysloma päiviä etukäteen lasten kans kotona... No jospa kaikki menis hyvin,ei passaa viel maalata mitään uhkakuvia,päivä kerrallaan...

Minä kirjoitin eilen TIITIÄISELLE onnittelu viestin ja paljo muutakin,mut se ei tosiaan tainut päätyä eetteriin asti,kun katosi just kun ok.ta klikkasin.En muista ainakaan nähneeni sitä täällä.Sulla on kyllä ollu melkonen reissu...Iteki just eilen tuumasin miehelle et voi olla et kun tää vauva alkaa tuleen täältä se kans tulee...Viimesimmätkin on ollu niin nopsia,et ei ole sairaalas turhia kökitty...Ja sit se sun vuoto hommakin! Onneks se laantu ennen kuin leikkuriin ois kiikuttaneet. Ja lähtöpäivänä viel ne sivuääneet...kyllä varmasti masensi!! Minä olen just sellanen märisijä ite et jos omalle kohalle sattus niin padot kyl aukeis ja loppua ei tulis...

Mies läti huutokauppaan,tavotteleen naulapyssyä mut ilman oli kuulema jäänyt...Suunnittelin et jos lähtis ite shoppaileen illemmalla,ainakin sinne kirppareille...

Hei vaan taas tältä erää!

Vierailija
17/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lie hyppäs?

Vierailija
18/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, en ole kerinnyt vielä uutisia kertoa, vaikka meidän keiju on kohta 4 viikkoa vanha. En saanut auki sitä pinoa missä on esittelyt ym. koitan laittaa tiedot sinne toisen kerran.

Meille siis syntyi kuin syntyikin tyttö, sunnuntaina 3.9 klo 13.28. neiti painoi 3,3kg, ja oli 50,5cm pitkä ja pipo 34cm. pisteet 7/9, napanuora oli kaulan ympärillä. synnytyksen kesto oli 6,5 tuntia, synnyntyssairaala kanta-hämeen keskussairaala ja tyttö syntyi raskausviikolla 39+2.

Arki on lätenyt kivasti sujumaan. syksystä muuten tuli aika karu, koko elämänkirjo ollaan nähty, kuukauden sissään on juhlittu esikoisen kummien häitä, haudattu miehen kummitäti ja minun äidinäiti ja ensikuussa meidän neidin kastejuhlat. mutta siis lasten kanssa menee kivasti, pitävät hyvin arjessa kiinni ja antavat iloista ajateltavaa itse kullekin!

Hipsu, Noora 4vk ja Juuso 1,5v

Vierailija
19/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihi, tota sun sia sanaasi syksynmarjatar :D :D misähän lie pompannut tohon;)

Vierailija
20/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu keijut! ootteko synnärillä??

nyt mä lähden vähän tonne liikenteeseen, että sais lisää puhtia supistuksiin..kun ei ne oo täs päivällä yhtään lisääntyneet...no ei oo ihme kun olen ottanu niin rennosti! nyt siis kaupaan, käveleen ja sit saunaan :D