Pystyttekö avaamaan ruumiillista kurittamista kannattavan, mutta muuten normaalin ihmisen ajatuksenjuoksua?
Mies on siis vähän vanhempi (ei tarvi mitään ikäerovalitusta aloittaa), mutta suomalainen, joten ei mitään kulttuurijuttuja tähän liity.
Miehen mielestä lapsi on nyt jo niin iso (9), että pitäisi voida tarvittaessa käyttää ruumillista kurittamista vyöllä. Ei liity mihinkään yksittäiseen tapaukseen vaan että hänen mielestään se kuuluu tämän ikäisen kasvatukseen.
Ihmetyttää, koska mies ei ole millään tavalla ikinä väkivaltainen ja on hyvä isä ollut. Ja lapsi on ihan normaali hyvätapainen tyttö, ei siis ole mitään erityistä syytä, että pitäisi nyt olla kovempia rangaistuksia.
Muilla vastaavasta kasvatusnäkemyserosta kokemusta?
Kommentit (49)
Sinun tehtäväsi ei ole ymmärtää miehen ajatuksia vaan viedä tytär mahdollisimman nopeasti turvaan. Laki suojaa lasta, mies on rikollinen. Terapeutti voi sitten työstää miehen ajatuksia ja yrittää hoitaa hänet terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa provolta.
No ei ole. En jotenkin kehtaa muiden äitien kanssa puhua tästä, helpompi kysyä anonyymisti.
Haluaisin kunnioittaa miehen mielipidettä, mutta kuitenkin tietenkin niin, että mitään kurittamisia ei tehdä.
Hittojako pahoinpitelemisen hyväksymistä muka pitäisi kunnioittaa?
Ehei, provo tän täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Sinun tehtäväsi ei ole ymmärtää miehen ajatuksia vaan viedä tytär mahdollisimman nopeasti turvaan. Laki suojaa lasta, mies on rikollinen. Terapeutti voi sitten työstää miehen ajatuksia ja yrittää hoitaa hänet terveeksi.
Painu nyt jo v i t t u u n terapioinesi
Ruumiillista kuritusta kannattava ei ole normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa provolta.
No ei ole. En jotenkin kehtaa muiden äitien kanssa puhua tästä, helpompi kysyä anonyymisti.
Haluaisin kunnioittaa miehen mielipidettä, mutta kuitenkin tietenkin niin, että mitään kurittamisia ei tehdä.
Voi aloittaa vaikkapa siitä, että Suomessa lapsen pahoinpitely on rikos. Se ei ole asianomistajarikos, vaan virallisen syytteen alainen. Tämä on ihan hyvä lähtökohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu nyt jo v i t t u u n terapioinesi
Terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen on syytä oppia ettei elämä ole pelkkää tätien kivakivaa ja auringonpaistetta.
Kyllä elämä sen kaikille opettaa ilman pahoinpitelevää vanhempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa provolta.
Sano, että ymmärrät sen, että miehen lapsuudessa kasvatettiin tällä tavalla, mutta nyt ajat ovat toiset ja käytössä on toisenlaiset kasvatusmenetelmät. Silloin kunnioitat miehen mielipidettä, mutta samalla teet selväksi, että ei kuriteta.
Ei täysin sysipaskaa, väkivallan hyväksyvää mielipidettä tarvitse mitenkään kunnioittaa. Miksi tarvitsisi?
Ei lyöminen ole koskaan ollut mitään kasvatusta. Korjaa se ajatus saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen on syytä oppia ettei elämä ole pelkkää tätien kivakivaa ja auringonpaistetta.
Kyllä elämä sen kaikille opettaa ilman pahoinpitelevää vanhempaakin.
Ai mitä ne Afrikan tähdestä järkyttyneet itkevät parikymppiset opiskelijat sitten ovat???
Isäni oli tuommoinen. Hakkasi minua niin että olin oikeasti kuolla. Jäi pysyviä fyysisiä vammoja. Oli pidetty ja mukava seuramies. Olin jotain 4-6 vuotias tuolloin. Miksi joku hakkaa nelivuotiasta?
Minä en edes tajua miten tällainen asia voi tulla puheeksi, kun nähtävästi tyttö ei ole vielä tehnyt mitään mistä pitäisi rankaista? Ymmärtäisin jollain lailla (en silloinkaan hyväksyisi) että tytön tehtyä jotain mistä pitää rankaista, mies sanoisi että nyt hän rankaisee tyttöä lyömällä vyöllä. Mutta nähtävästi tässä on otettu asia puheeksi jo ennakolta? Mies vaan yhtenä päivänä sanoi että kuule, nyt kun tuo meidän tytär on jo 9-vuotias, niin seuraavan kerran kun se tekee jotain väärin niin lyön sitä vyöllä???? Siis pystyy kylmästi pohtimaan tuollaista asiaa etukäteen?? Täysin sairasta settiä.
Muutenkin kurittaminen vyöllä kuulostaa todella inhottavalta ja tulee myös vibat jostain perversiosta. Jos minun mieheni alkaisi tuollaisia puhumaan niin miettisin todella suhteen tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli tuommoinen. Hakkasi minua niin että olin oikeasti kuolla. Jäi pysyviä fyysisiä vammoja. Oli pidetty ja mukava seuramies. Olin jotain 4-6 vuotias tuolloin. Miksi joku hakkaa nelivuotiasta?
Koska lapsi on täysin kuriton psykopaatti.
Tunteiden säätely ja vihanhallinta. Lapsille opetetaan näitä taitoja jo pienestä pitäen. Aikuinen mieskin voi vielä oppia.
Jos yrittää, ymmärtää ja haluaa.
Et ole toivoton Ap.
Opettele kurinalaisesti.
Se on vain taito siinä missä muutkin taidot.
Vierailija kirjoitti:
Tunteiden säätely ja vihanhallinta. Lapsille opetetaan näitä taitoja jo pienestä pitäen. Aikuinen mieskin voi vielä oppia.
Et ole toivoton Ap.
Opettele kurinalaisesti.
Voit kuule työntää ne halvat selfhelp-kyökkiosykologiaopuksesi joita luet sinne kuivaan pilluusi!
Vierailija kirjoitti:
Lapsuutensa voi yrittää elää uudelleen. Paremmin ja onnellisemmin. Ettei juutu katkeruuteen tai toista saamaansa mallia omassa vanhemmuudessaan.
Suomi on nykyään täynnä wokettajalässyttäjien kasvattamia
täysin omassa narsistisessa maailmassaan eläviä lapsia jotk riehuvat, varastavat, kiroilevat kuin tukkimiehet. Näille ei auta kuin kova kovaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on nykyään täynnä wokettajalässyttäjien kasvattamia
täysin omassa narsistisessa maailmassaan eläviä lapsia jotk riehuvat, varastavat, kiroilevat kuin tukkimiehet. Näille ei auta kuin kova kovaa vastaan.
Älä jaksa sössöttää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole toivoton Ap.
Opettele kurinalaisesti.
Voit kuule työntää ne halvat selfhelp-kyökkiosykologiaopuksesi joita luet sinne kuivaan pilluusi!
Älä kuuntele, älä ota opiksesi. Jatka uhoamista. Tiedäthän, että loppujen lopuksi ihan sama minulle. Sinä itse kärsit, ei muut. Eikä nuo ole mitään selfhelpiä, vaan ihan perus lapsen kasvatukseen liittyviä teemoja.