Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täti arvostelee jatkuvasti tyttömme 12v painoa

Vierailija
04.08.2015 |

Miehen sisko siis. Asuu valitettavasti n. kilometrin päässä meistä ja käy usein kylässä. Tyttö on vähän pullea 150cm/55kg mutta syödään kuitenkin terveellisesti ja herkkuja vaan kerran viikossa. Ei ole kuitenkaan koskaan tullut mieleenkään haukkua päin naamaa. Vanhempi tyttömme oli myös suunnilleen samoissa mitoissa ja kasvupyrähdyksen myötä hoikistui ja nykyään 165cm/55kg, 16-vuotias nyt.

Rohkaistaan tyttöä liikkumaan ja hän aloittikin juuri jalkapallon.

Täti saattaa möläyttää loukkaavia juttuja, kuten "Nyt se vaalea leipä pois kädestä, hiiva turvottaa kuten näkyy" ja ottaa tytön (olemattomasta) mahamakkarasta kiinni. Eli siis puristaa kahden sormen väliin nahkaa, että pääsee sanomaan.

Olen sanonut asiasta ja täti perustelee käytöksensä sillä, että tarkoittaa hyvää ettei tytöstä tule "samanlaisia läskejä kun minun puolen suvun naiset" Okei, kolme siskoani ovat ylipainoisia mutta se on ihan heidän omaa syytään eli mitään sairautta tai "huonoja geenejä" meissä ei ole, itse olen normaalipainoinen, enemmän hoikka kun läski.

Tädillä on myös vara-avain mikä ärsyttää minua mutta mies perustelee että se on hätätapauksia varten. Eipä ollut kauhea hätätapaus kun haluttiin sunnuntaina nukkua pitkään ja täti paukkaa klo 8.30 ovesta "No kun te ette vastaa puhelimeen niin luulin että jotain on sattunut" Ei niin vastattu kun ne oli tarkoituksella äänettömällä. AARGH.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avain pois ja ämmä kuriin.

Vierailija
2/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Itse lihavana lapsena kärsin edelleen (nykyään 174cm/63kg) lapsuuteni läheisten ihmisten tahallisista ja tahattomista möläytyksistä. Ne todellakin sattuvat tuon ikäiseen lapseen. Teillä on vanhempina vastuu pistää täti kuriin. Keskustelisin myös tytön kanssa, tekisin selväksi ainakin hänelle, että ette ole samaa mieltä tädin kanssa ja että ette hyväksy hänen puheitaan. Tyttö tietää ihan varmasti muutenkin olevansa pullea, voin oman kokemukseni perusteella luvata sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, onko todellakin teistä 12v tyttö jotenkin muka pullea?? Itse olin saman pituinen 12v ja painoin 45kg ja olin kauhea rimpulaluikku. Kun tuohon lisää 10kg, en kyllä millään järjellä saa mitään pulleutta..Joten pientä rajaa ja järjenkäyttöä! 

Vierailija
4/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:09"]

Kamalaa. Itse lihavana lapsena kärsin edelleen (nykyään 174cm/63kg) lapsuuteni läheisten ihmisten tahallisista ja tahattomista möläytyksistä. Ne todellakin sattuvat tuon ikäiseen lapseen. Teillä on vanhempina vastuu pistää täti kuriin. Keskustelisin myös tytön kanssa, tekisin selväksi ainakin hänelle, että ette ole samaa mieltä tädin kanssa ja että ette hyväksy hänen puheitaan. Tyttö tietää ihan varmasti muutenkin olevansa pullea, voin oman kokemukseni perusteella luvata sen.

[/quote]

Just näin. Mulle kans tuli kotoa ja kodin ulkopuolelta inhottavia kommentteja painosta vaikken ollut edes lihava, siis en ollut ylipainoinen, vähän pulleaposkinen mitä olen nyt aikuisenakin. Traumat eivät koskaan kokonaan unohdu.

Vierailija
5/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo kyllä ole vähän pullea, vaan 10 - 15 kiloa ylipainoinen!

Vierailija
6/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa lukot

Vierailija
7/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:02"]No ei tuo kyllä ole vähän pullea, vaan 10 - 15 kiloa ylipainoinen!
[/quote]

Vau. Sulla on ihan omat painotaulukot. Porvoon terveysasemaltako tuon tiedon saa vai Hölmölästä?

Vierailija
8/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12-vuotiaana saman kokoinen. Isä sanoi, että tulen kohta portaista läpi :( En ymmärrä miksi, koska en edes ollut mitenkään iso.

Vierailija
9/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä aika pullea....mun 18 vuotias on 167 pitkä ja painaa varmaan 10 kiloa vähemmän. 

Vierailija
10/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tyttösi on lievästi ylipainoinen, alle 50kg olisi normaali. Mutta tuollainen tökerö kommentointi on kyllä paha, juuri sellaisista saa kimmokkeen syömishäiriöille. :/

Vierailija
11/11 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ylipainoinen, pituus korjaa jos muuten elintavat ok.
Tätille nyrkkiä jos ei puhetta ymmärrä.