LEGO Masters Suomi Virallinen
Suomen parhaan lego-rakentajan etsintä alkaa 17.3 MTV3:lla. Jaakko Saariluoman juontamassa ohjelmassa kahdeksan erilaista rakentajaparia kilpailee toisiaan vastaan näyttävissä ja vaativissa haasteissa. Kilpailijoilla on käytössään hulppeat kolme miljoonaa LEGO-palikkaa, joilla toteuttaa villeimmätkin ideansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-parhaan-lego-rakentajan-etsi…
Kommentit (615)
Ei mitään negatiivista sanottavaa. Maailma tarvitsee tällaista kaiken kauheuksien keskellä. 💙 Niin aikuiset, kuin lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
5/16 naisia ja niistä 3/5 heti pudotusuhan alla.
Ja loput kärkikaksikossa. Oliko sinulla joku pointti?
Oli kiva ohjelma! Aletaan katsoa lasten kanssa, ajattelin raahata heidän isänsä sadat vanhat legot telkarin eteen :D
Oikein mukava ja kiva ohjelma. Kiva nähdä asiastaan innostuneita ihmisiä toteuttamassa itseään. Aion katsoa seuraavankin jakson.
Vierailija kirjoitti:
Jaksoin katsoa 3 minuuttia...
Katso seuraavalla kerralla 4 minuuttia.
Lego puskee nyt kunnolla itseään esille. On tuo telkkariohjelma, sitten Youtubesta tulee lapsen katsoessa aivan jatkuvalla syötöllä eri Lego-sarjojen mainoksia jne.
Kaikista pareista näkee, että asiaa on oikeasti harrastettu ja etsitty erilaisia rakennusvinkkejä ja tapoja netistä jo vuosia. Jos normijampalle annetaan miljoona legoa ja 15 tuntia, niin se ei saa mitään tuon tyylistäkään aikaan. Erilaisten seinäratkaisujen ja yksityiskohtien määrä on todella suuri. Olisi pitänyt näyttää tarkemmin niitä pieniä ratkaisuja joita parit tekivät omissa jutuissa, niin tällainen normirakentelija olisi myös saanut vinkkejä. Korvatulpat tuonne olisin kyllä ottanut mukaan. Hirveä määrä ihmisiä käymässä läpi legolaatikoita yhtä aikaa...
Tämähän on selvästi kilailun muotoon solutettu Lego-mainos. Lapsellista. Koskahan aletaan vessapaperirullista kilpailemaan, kuka tekee näyttävimmän Serla W(T)C-tornin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ideaa pukkaa kirjoitti:
Seuraavaksi palapelin kokoamista?
Luuleeko ihmiset, että tuossa formaatissa kootaan valmiita legopaketteja ja kisataan siinä?
No etenkin tytöille suunnatuissa paketeissa ei juuri ole edes mitään kokoamista.
Ei ole mekaanista suunnittelua vaativia vaan sellaista kodinhoito-/kauppa-/kauneus-/muoti-teemaa.
Ai jaa, mun lapset oli lego friends -iässä muutamia vuosia sitten ja heillä oli mm. tiedelaboratorio, laiva, lentokone ja eläinlääkäriasema.
Tämähän oli positiivinen yllätys, kun jäin katsomaan tätä. Upeita luomuksia ja hauskoja ideoita, ei kyllä itse osaisi tuollaisia tehdä.
On tosi vaikea löytää sellaisia sarjoja mitä jaksaa katsoa, mutta tää on hyvä! Hyvänmielen ohjelma ja mielenkiintoista katsoa mitä kaikkea saavat luotua.
Jos tulisi tekniikkalego versio niin ilmoittaisin pojan heti kisaamaan.
Yhtenä päivänä yllytettiin poikaa rakentamaan meidän oikeaan traktoriin kauko-ohjaus ratille. Alta tunnin kuluttua poika ajoi oikealla traktorilla niin että ohjasi puhelimellaan traktoria..
Muutenkin rakentanut jo pienestä vaikka minkälaisia toimivia juttuja legoista esim kauko-ohjattavan liikkuvan puimurin jossa kääntyvät renkaat ja puintipöydässä pyörivät osat jne. Legoauto toimivalla kauko-ohjatun vaihdelaatikolla.Ollaan nautittu myös kolikkotoimisesta karkkiautomaatista jonka teki legoista jne.
Tykkäsin siitä, kun se avaruussukkula-ajatus tyrmättiin ja tämä toinen poika sanoi, että "Onni meidän pitää kunnioittaa tuomaria". Sitten laittoivat kaiken uusiksi. Hienoja poikia, kunnioitan!
Linnan neitoja (siis naisvankeja) katselin, leko-paligat jäi vähemmälle huamiolle.
Yllärinä se, että on oikeasti tuon lajin harrastajia. Mikäs siinä. Mukava nähdä mitä kaikkea saa aikaiseksi. Mukavampaa kuin näplätä kännykkää kaiken aikaa.
Parasta tässä ohjelmassa oli se, että oli hyvän mielen ohjelma.
Mitä siitä, että oli Legon mainos.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä mun mielestä tosi kiva ohjelma, huippua nähdä luovia rakennelmia. Oon katsonut myös muiden maiden versioita jonkin verran ja etenkin Australian versio on ollut tosi hauska ja "isosti" tehty. Formaatissa on vähän tylsää se, että tehtävät tuntuu noudattavan tosi samaa kaavaa maiden ja usein kausienkin välillä.
Olin tulossa kirjoittamaan samaa, kiva ohjelma, mutta tylsää kun sama kaava toistuu maiden ja kausien välillä.
Olen katsonut ruotsin, australian ja jenkkien ekat kaudet kokonaan, kakkoskaudet on jäänyt kesken tuon saman kaavan takia. Toki aina jotain pientä eroa on.
Mutta tää suomi versio on pakko katsoa, vaikka varmasti sama kaava jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Lego puskee nyt kunnolla itseään esille. On tuo telkkariohjelma, sitten Youtubesta tulee lapsen katsoessa aivan jatkuvalla syötöllä eri Lego-sarjojen mainoksia jne.
Ennemmin Legoja kuin älypuhelinta ja tietokonetta/pelikonsoleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä mun mielestä tosi kiva ohjelma, huippua nähdä luovia rakennelmia. Oon katsonut myös muiden maiden versioita jonkin verran ja etenkin Australian versio on ollut tosi hauska ja "isosti" tehty. Formaatissa on vähän tylsää se, että tehtävät tuntuu noudattavan tosi samaa kaavaa maiden ja usein kausienkin välillä.
Olin tulossa kirjoittamaan samaa, kiva ohjelma, mutta tylsää kun sama kaava toistuu maiden ja kausien välillä.
Olen katsonut ruotsin, australian ja jenkkien ekat kaudet kokonaan, kakkoskaudet on jäänyt kesken tuon saman kaavan takia. Toki aina jotain pientä eroa on.
Mutta tää suomi versio on pakko katsoa, vaikka varmasti sama kaava jatkuu.
Mistä noita muiden maiden kausia näkee?
5/16 naisia ja niistä 3/5 heti pudotusuhan alla.