Kun kiusaamiselle ei voi mitään niin
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamistilanteita on erilaisia ja -asteisia. Voitko avata yhtään enempää, mistä on kyse?
Levitetään mun kuvia, kiristetään rahaa, tuijotetaan koska joku niistä kiusaajista on levittänyt niitä mun kuvia, seurataan kun käy ulkona lenkillä jne. Kyseessä on pieni paikkakunta. Jatkunut todella kauan.
Muuta ihmeessä paikkakuntaa. Löydät terveemmän ympäristön. Älä luovuta ❤
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ihmiset ovat kovia huutamaan, että kiusaamiselle pitäisi tehdä jotain, mutta mitään konkreettisia ehdotuksia sen lopettamiselle harvoin esitetään. Suurin osa kiusaajista lopettaa kiusaamisen, jos siellä ei näytä olevan mitään vaikutusta valittuun uhriin. Jos jotain hakutaan vaikka rumista korvista, niin ei kiusaajat sitä kauaa jaksa, jos kohde vaan vaikuttaa olevan täysin tyytyväinen korviinsa. Mutta tämä pätee lähinnä sanalliseen kiusaamiseen.
Onpas kivoja ja kannustavia kommentteja!
Aurinkoista kevättä, ei kiusata vaan panostetaan energiat ukrainalaisten auttamiseen!
Tuota, onko tuo totta?
Eikö kiristämisestä ja kuvien levittelystä voisi ottaa yhteyttä poliisiin?
Kiusaaminen kannattaa aina eskaloida, niin pitkälle kuin vaan voi.
Kannattaa pitää oikeusturvavakuutusta ja lähtä käräjille.
Häviäjä saa korvata 20€ vahingostaan ja 8000€ oikeuskustannuksia.
Mikähän motiivi noilla kiusaajilla voisi olla?
Ja onko oma olo ja tilanne nyt hyvä jos onnistuneesti kiusannut vuoden, tai vuosia?
Luulisi että kaikki sadistisimmatkin taroeet on tullut täytettyä.
Ja mitäs Sauli toivotti Putelle.. ei ole hyvä elää vuosia vihan ja katkeruuden vallassa?
Pakeneminen toiseen paikkakuntaan voi auttaa, kiusaaja on meillä kingi.
En tietenkään. Enkä myöskään maksaisi kiristäjälle. Enkä muutenkaan piittaisi pätkääkään, vaan eläisin elämääni ja tekisin mitä huvittaa ihan itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamistilanteita on erilaisia ja -asteisia. Voitko avata yhtään enempää, mistä on kyse?
Levitetään mun kuvia, kiristetään rahaa, tuijotetaan koska joku niistä kiusaajista on levittänyt niitä mun kuvia, seurataan kun käy ulkona lenkillä jne. Kyseessä on pieni paikkakunta. Jatkunut todella kauan.
Oletko tehnyt rikosilmoituksen?
Paikkakunnan vaihdos ei välttämättä auta, jos et opi puolustamaan itseäsi. Kiusaajia kyllä riittää lähes joka paikassa.
Itse suosittelen seuraavaa, jos tilanne on lohduton:
Sairasloma -> kuntoutustuki -> työkyvyttömyyseläke
Älä suostu menemään sellaiseen paikkaan missä kiusataan!