Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lasten kiusaus?

Vierailija
03.08.2015 |

Miten olette toimineet lasten välisissä kiusaus ja uhkailutilanteissa tyyliin mä en leiki sun kans jos sä et tee niinkuin mä sanon? Kyseessä 8v poika jolla muutama tämmöinen kaveri lähipiirissä. Annatteko lasten itse selvittää kahinoinnit vai puututteko asiaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkkua, peruna-sipulisekoitusta, purkki ruokakermaa ja pinnalle juustoa. Avot!

Vierailija
2/6 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huoh* The age-old question...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun kyllä sadistiseen vallankäyttöön ja kerron, millaista on reilu kaveruus tai esim. urheiluhenki ja joukkuehenki.

Vierailija
4/6 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiusaaminen ei ole jatkuvaa, annan selvittää itse. Omalle lapselle tietty sanon, ettei sellaiset ole oikeita kavereita, jotka niin sanoo. Eikä tarvi ikinä tehdä mitään tyhmää, jos joku niin käskee. Jos toi on jatkuvaa, niin puhuisin vaikka opettajalle, että onko huomannut sellasta. 

Vierailija
5/6 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:36"]

Jos kiusaaminen ei ole jatkuvaa, annan selvittää itse. Omalle lapselle tietty sanon, ettei sellaiset ole oikeita kavereita, jotka niin sanoo. Eikä tarvi ikinä tehdä mitään tyhmää, jos joku niin käskee. Jos toi on jatkuvaa, niin puhuisin vaikka opettajalle, että onko huomannut sellasta. 

[/quote]

Minusta on reilumpaa puuttua suoraan ja ohjata lapsia. Se on jopa aikuisen velvollisuus. Ei puhuta vain jäkeenpäin ja mustamaalata jonkin tapahtuman vuoksi koko lapsi. Eikä siirretä opettajalle vastuuta lastenkasvatuksesta.

Vierailija
6/6 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä puutun ja sanon