Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

narsismitestistä 24

Vierailija
03.08.2015 |

Sain tästä narsismitestistä 24.

http://psychcentral.com/quizzes/narcissistic.htm .

Narsisteilla on 20+

Syytä huolestua?

Paljonko saitte?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt ihan menisi tuohonkaan perustamaan. Kuitenkin nettitesti kyseessä, jonka kuka tahansa saattanut vääntää tuonne. Mieti, tunnetko aitoa empatiaa toisia kohtaan, miten kohtelet muita, haluatko muiden alistuvan itseäsi kohtaan ja kunnioitatko läheisiäsi. Osa noista kysymyksistä viitaa ihan terveeseen hyvään itsentuntoon. Itse sain 12. Liian matala tuloskaan ei ole välttämättä ole hyvä, jos ajatuksella miettii noita kysymyksiä.

Narisismi ei ole pelkästään sitä, mitä ajattelet itsestäsi, vaan se on myös sitä miten kohtelet muita. Tuossa keskityttiin lähinnä siihen, että pidätkö itseäsi hyvänä, oletko omasta mielestäsi määrätietoinen, oletko omasta mielestä hyvä johtaja, osaatko mielestäsi manipuloida, onko kilpailullinen yms. Toki siellä oli joitakin aivan selkeitä "kuvitteletko olevasi erityinen ihminen" jotka paljastavat, mutta iso osa pätisi ihan vaan sellaiseen määrätietoiseen suorittajaan, joka pitää itseään hyvänä johtajatyyppinä.

Vierailija
22/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 14 ja eniten pisteitä siitä, kun käytän ihmisiä hyväkseni, että saan oman tahtoni ja tavoitteet läpi :D. Olipa muuten tarkka..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita testi joka on Suomen kielellä. Olemme suomessa.

Vierailija
24/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 pistettä tuli.

Vierailija
25/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 pistettä. 

Vierailija
26/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:07"]

Laita testi joka on Suomen kielellä. Olemme suomessa.

[/quote] Epä löytynyt vaikka etsin. -ap

Vierailija
27/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. Ajattelin saavani paljon enemmän pisteitä :D

Vierailija
28/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:05"]

No en nyt ihan menisi tuohonkaan perustamaan. Kuitenkin nettitesti kyseessä, jonka kuka tahansa saattanut vääntää tuonne. Mieti, tunnetko aitoa empatiaa toisia kohtaan, miten kohtelet muita, haluatko muiden alistuvan itseäsi kohtaan ja kunnioitatko läheisiäsi. Osa noista kysymyksistä viitaa ihan terveeseen hyvään itsentuntoon. Itse sain 12. Liian matala tuloskaan ei ole välttämättä ole hyvä, jos ajatuksella miettii noita kysymyksiä.

Narisismi ei ole pelkästään sitä, mitä ajattelet itsestäsi, vaan se on myös sitä miten kohtelet muita. Tuossa keskityttiin lähinnä siihen, että pidätkö itseäsi hyvänä, oletko omasta mielestäsi määrätietoinen, oletko omasta mielestä hyvä johtaja, osaatko mielestäsi manipuloida, onko kilpailullinen yms. Toki siellä oli joitakin aivan selkeitä "kuvitteletko olevasi erityinen ihminen" jotka paljastavat, mutta iso osa pätisi ihan vaan sellaiseen määrätietoiseen suorittajaan, joka pitää itseään hyvänä johtajatyyppinä.

[/quote] Vastasin ainakin että saan muut uskomaan minua tai no osaan valehdella hyvin.

Tykkään katsoa itseäni peilistä mutta en niin esitellä sitä.

Vastasin juurikin tuohon "kuvitteletko olevasi erityinen ihminen" että kyllä.

-ap

Vierailija
29/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mä sain 31 :)  Pitäiskö mun nyt mennä terapiaan?! Miten te muut saitte noin vähä pisteitä? Ootteko kaikki hirveitä seinäruusuja?!

Vierailija
30/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, kuulemma tyypillinen tulos julkisuuden henkilöille. En ole julkisuudessa. 

Vierailija
32/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 21. tässä oli paljon johtajuuteen liittyviä kysymyksiä joihin tulee aika luontevasti vastattua että haluaa olla johtaja ja uskoo itseensä jos vaikka tekee esimiestyötä.

Vierailija
33/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 33. Nauratti ensin, mutta sitten luin muiden pistemäärät, ensin olin satavarma että kaikille ropissut pisteitä. Hupsista.

Vierailija
34/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 16, eli taviksen ja julkkiksen välimaastossa, eipä paha. Itsetunto on kyllä kohdillaan ja tiedän olevani hyvä joissakin asioissa enkä näe syytä pitää kynttilääni vakan alla. "Exploitativeness" eli hyväksikäyttävyys oli minulla tasan nolla, mitä itse pidän koko testin tärkeimpänä pointtina.

Sitä ihmettelen, miksi enemmistö näyttää saaneen tosi alhaisia pisteitä, ovatkohan tehneet testin rehellisesti? Noissa vastauksissahan oli aikamoiset ääripäät, joiden kohdalla jokin välimuoto olisi sopinut paremmin, mutta koetin kompensoida sitä vastaamalla saman tyylisiin kysymyksiin välillä kyllä ja välillä ei. Nyt minun kyllä täytyy todeta, että tuollaiset äärivaatimattomat tyypit saattavat kokemukseni mukaan olla myös todella rasittavia ihmisiä - aivan yhtä rasittavia kuin narsistitkin: heidän joukossaan on paljon kateellisia, muka-vaatimattomia, kyräilijöitä ja latistajia, joiden mielestä kukaan ei saa kuvitella olevansa yhtään mitään. Jos sait superalhaiset pisteet, niin pyydän sinua miettimään missä oikein mennään. Oletko todella vain noin vaatimaton, vai onko sinulla äärimmäisen heikko itsetunto, vai oletko sellainen katkera tasapäistäjä, jollaisen kuvailin ylempänä.

Vierailija
35/39 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:26"]

Sain 16, eli taviksen ja julkkiksen välimaastossa, eipä paha. Itsetunto on kyllä kohdillaan ja tiedän olevani hyvä joissakin asioissa enkä näe syytä pitää kynttilääni vakan alla. "Exploitativeness" eli hyväksikäyttävyys oli minulla tasan nolla, mitä itse pidän koko testin tärkeimpänä pointtina.

Sitä ihmettelen, miksi enemmistö näyttää saaneen tosi alhaisia pisteitä, ovatkohan tehneet testin rehellisesti? Noissa vastauksissahan oli aikamoiset ääripäät, joiden kohdalla jokin välimuoto olisi sopinut paremmin, mutta koetin kompensoida sitä vastaamalla saman tyylisiin kysymyksiin välillä kyllä ja välillä ei. Nyt minun kyllä täytyy todeta, että tuollaiset äärivaatimattomat tyypit saattavat kokemukseni mukaan olla myös todella rasittavia ihmisiä - aivan yhtä rasittavia kuin narsistitkin: heidän joukossaan on paljon kateellisia, muka-vaatimattomia, kyräilijöitä ja latistajia, joiden mielestä kukaan ei saa kuvitella olevansa yhtään mitään. Jos sait superalhaiset pisteet, niin pyydän sinua miettimään missä oikein mennään. Oletko todella vain noin vaatimaton, vai onko sinulla äärimmäisen heikko itsetunto, vai oletko sellainen katkera tasapäistäjä, jollaisen kuvailin ylempänä.

[/quote]

Sain 5. Ohjeissa neuvottiin valitsemaan se vastaus, joka on lähempänä totuutta, vaikka ei olisikaan täysin oikein. Älytöntä minusta on lähteä itse kompensoimaan vastauksissa. Itsetuntoni ei ole huono, muttei superhyväkään. Voin olla jonkun mielestä seinäruusu, mutta se sopii minulle, koska muiden ihmisten tarkkailu on hauskaa. En tunne mitään tarvetta mainipuloida muita. Näen kyseisen käytöksen itsensä huijaamisena yhtälailla kuin muiden ihmisten aliarvioimisena.

Vierailija
36/39 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:51"]

Sain 5. Ohjeissa neuvottiin valitsemaan se vastaus, joka on lähempänä totuutta, vaikka ei olisikaan täysin oikein. Älytöntä minusta on lähteä itse kompensoimaan vastauksissa. Itsetuntoni ei ole huono, muttei superhyväkään. Voin olla jonkun mielestä seinäruusu, mutta se sopii minulle, koska muiden ihmisten tarkkailu on hauskaa. En tunne mitään tarvetta mainipuloida muita. Näen kyseisen käytöksen itsensä huijaamisena yhtälailla kuin muiden ihmisten aliarvioimisena.

[/quote]Minusta ei ole älytöntä, jos muutama kysymys on sellainen, että tosissaan joutuu miettimään ja vastaus olisi vain, että jossain tilanteessa noin mutta toisessa tilanteessa taas näin. Eli jos vastaus todellakin on just siinä kiikun kaakun tasan keskellä, niin kompensointi on ihan paikallaan. Esimerkiksi kysymys "tykkäätkö olla huomion keskipisteenä" esitettiin hiukan eri tavalla muotoiltuna pariin kertaan, ja kun vastaus olisi että jos olen hyvässä vireessä niin todellakin tykkään, mutta toisinaan ei jaksaisi ja haluan vain sulautua tapettiin.

Vierailija
37/39 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kokonaista 4 pistettä. Pitäisiköhän tästäkin huolestua.

Vierailija
38/39 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2.

Oletteko te muutkin vähän pisteitä saaneet sellaisia, että tunnette olevanne epäitsekkäitä ja vaatimattomia useimpiin tuntemiinne ihmisiin verrattuna?

Tämmönen vaan tupsahti mieleen testin tehtyäni ja hetken narsismia mietittyäni.

Vierailija
39/39 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 6. Minulla on huono itsetunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi